Arlas mjölkreklam anmäls – men Arla ändrar inget

8 januari, 2016 i Livsmedel

De senaste veckorna har det kommit in över 20 anmälningar till Konsumentverket mot Arla med anledning av mjölkjättens reklam där mjölk omnämns som ”naturens egen sportdryck”, skriver Dagens Media. Också till Reklamombudsmannen har det kommit in flera anmälningar rörande Arlas reklambudskap. – Vi anser inte att vår reklam är vare sig missvisande eller vilseledande. Vi har använt oss av ”naturens egen sportdryck” i snart fyra år och nu plötsligt kommer det in ett stort antal anmälningar på kort tid. Det är ganska uppenbart att det är samordnat. Av vem får andra spekulera i, säger Daniel Emilsson, pressekreterare på Arla. Det senaste året har mjölkkriget rasat för fullt. I november förbjöds uppstickaren Oatly av Marknadsdomstolen att påstå att mjölk skulle vara dåligt för människor. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.