Debatt: ”Släng SVT Plus i soptunnan”

8 januari, 2016 i Allmänt

SVT är ointresserat av konsumentjournalistik, menar journalisten Daniel Nilsson-Padilla i en krönika i Dagens Media. Det började med att man lade ner Rapport och Aktuellts konsumentgrupp. Fortsatte sedan med att SVT Umeås ansvariga för SVT Plus värvade in en komiker och en reporter utan koppling till konsumentjournalistiken. Resultatet blev att båda slutade efter ett år på SVT Plus, skriver han. Nu visar SVT återigen prov på att man nonchalerar konsumentjournalistiken när man värvat ytterligare en programledare helt utan journalistisk konsumenterfarenhet. Lägg ner även SVT Plus och satsa istället pengarna på en ny konsumentsatsning värd namnet. Låt SVT få ett helt nytt fräscht konsumentprogram där programledarna, och alla som jobbar runt programmet verkligen brinner för konsumentjournalistiken. På så sätt kan Sveriges konsumenter få den hjälpen de förtjänar. Oavsett om det gäller brödrostar, munvatten, soptunnor eller något annat, skriver Daniel Nilsson-Padilla. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.