De vill ha pengarna tillbaka efter galan

10 februari, 2016 i Konsumenträtt

I dagarna är det två månader sedan kaoset bröt ut vid Julgalan i ABB Arena. Och trots krav på ersättning har västeråsarna ännu inte sett till några pengar. Och nu är det dags att börja ställa hårdare krav, skriver Vlt. – Två månader borde vara en tillräckligt lång tid för att de ska ha löst det. Gör en skriftlig reklamation där ni kräver ett avslut inom tio dagar. Skriv också att ni annars gör en anmälan till ARN, säger Tommy Hallman, konsumentjuridisk rådgivare på Västerås stad. – Företaget behöver inte följa ARN:s beslut, men i det här fallet har jag svårt att tro att de inte skulle göra det. Då skulle väl nästa Julgala vara om intet. Både privatpersoner och företagare kan också vända sig till Kronofogden som kan utfärda ett betalningsföreläggande mot företaget. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.