Posten erkänner – har struntat i att leverera paket

15 augusti, 2016 i Handel

Paketleveranser är en stor del av framtiden för Postnord. Men förra året fick bolaget in över 40 000 reklamationer. Dessutom vittnar flera kunder om att Postnords chaufförer bara kör förbi – utan att ens försöka leverera paketen, skriver SvD. Med tanke på att väldigt många postkunder inte är hemma när den uteblivna paketleveransen skulle ha skett torde mörkertalet dessutom vara stort. – Det är något som kan förekomma i enskilda fall, menar Postnord Sveriges chef Anders Holm som inte känner igen sig i klagomålen. – Chaufförerna rapporterar in såväl genomförda leveranser som de leveranser som av olika skäl inte går att genomföra i samband med varje leveransstopp, varje misslyckad leverans taggas med position och förklaring. Detta följs sedan upp på både dags- och veckobasis. Utöver detta gör vi slumpmässiga kontroller, säger han. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.