Kritik mot PostNord: ”Deras statistik betyder inget”

23 augusti, 2016 i Handel

Efter att den senaste tiden ha fått en del kritik för att posthanteringen inte fungerar som den ska publicerade PostNord i förra veckan ett blogginlägg med diverse statistik som skulle visa att de allra flesta brev och paket faktiskt kommer fram precis som det var tänkt, skriver Ehandel.se. Bara 0,07 procent av de paket som företaget hanterade reklamerades, och antalet synpunkter uppgick under en dag till 51 stycken, att jämföra med 332 223 paket. Flera e-handlare tycker dock att PostNords statistik inte ger hela bilden eftersom det finns ett mörkertal när det kommer till reklamationer och synpunkter. – Jag själv ringer ytterst sällan till kundtjänst eller gör en reklamation via webben eftersom 9 av 10 fall löser vi själva, skriver en person. – Varje reklamation tar 4-5 mail innan dom erkänner, säger en annan. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.