Chaufförernas instruktioner: Ring inte kunden

24 augusti, 2016 i Handel

Postnords Sverigechef Anders Holm medger allvarliga kvalitetsbrister i bolagets pakethantering. Efter SvD:s granskning inför bolaget nu nya rutiner. En förändring är att man tar bort en regel som säger att chaufförer inte får ringa privatpersoner som väntar på hemleverans av paket, skriver tidningen. ”…när man ingår i ett internationellt postalt nätverk så fastställer man regler för vad man ska göra och vad man får betalt för”, säger Anders Holm. Enligt Holm har Postnord nu, som en följd av vad som kommit fram SvD Näringslivs granskning, fattat ett beslut om att ändra instruktionen till chaufförerna. Förändringen ska genomföras redan denna vecka. Många av de klagomål som läsare beskrivit handlar om att chaufförer inte bryr sig om att ringa på dörren vid hemleverans av paket. För att komma åt detta ska Postnords kontroll av att chaufförerna faktiskt gör ett leveransförsök intensifieras. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.