Kyliga Öresundståg går inte längre att klaga på

2 september, 2016 i Konsumenträtt

En Växjöbo klagade på att Öresundstågen saknade värme och krävde kompensation. Nu får hon rätt. Samtidigt har Länstrafiken Kronoberg stängt dörren för framtida temperatur-kritik, skriver SMP. ARN hänvisar i sitt beslut till Länstrafikens resevillkor, där det under punkten kvalitetsbrister står ”vid brister i fråga om utrustning, ordning eller hygien … som orsakar obehag under en resa, finns det möjlighet för resenär att erhålla skälig ersättning”. Men när Länstrafiken i april uppdaterade sina resevillkor försvann punkten om kvalitetsbristerna. Numera kan resenärer endast få kompensation för inställda eller försenade tåg. Ändrtingen har doick inget med avgörandet att göra, enligt Thomas Nilsson, trafikdirektör vid Länstrafiken Kronoberg. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.