Kyliga Öresundståg går inte längre att klaga på

2 september, 2016 i Konsumenträtt

En Växjöbo klagade pÃ¥ att ÖresundstÃ¥gen saknade värme och krävde kompensation. Nu fÃ¥r hon rätt. Samtidigt har Länstrafiken Kronoberg stängt dörren för framtida temperatur-kritik, skriver SMP. ARN hänvisar i sitt beslut till Länstrafikens resevillkor, där det under punkten kvalitetsbrister stÃ¥r ”vid brister i frÃ¥ga om utrustning, ordning eller hygien … som orsakar obehag under en resa, finns det möjlighet för resenär att erhÃ¥lla skälig ersättning”. Men när Länstrafiken i april uppdaterade sina resevillkor försvann punkten om kvalitetsbristerna. Numera kan resenärer endast fÃ¥ kompensation för inställda eller försenade tÃ¥g. Ändrtingen har doick inget med avgörandet att göra, enligt Thomas Nilsson, trafikdirektör vid Länstrafiken Kronoberg. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.