Mobilarena förstår inte att kunderna känner sig lurade

7 september, 2016 i Handel, Tele- och internet

Mobiloperatören Tre tar larmet om att kunder har känt sig lurade av Mobilarena Norden AB, på största allvar och vill gärna komma i kontakt med alla kunder som känner att de tecknat tvivelaktiga avtal. Mobilarena däremot ifrågasätter att kunderna inte har läst igenom avtalen ordentligt innan de skriver på dem, skriver LT. – Jag tycker att det är märkligt att det finns kunder som skriver på avtal utan att ha läst dem. Det framgår väldigt tydligt av avtalet att man tecknar sig på 24 månader och då har de uppenbarligen inte läst dem, säger Daniel Tellqvist, försäljningschef på Mobilarena Norden AB. Han ställer sig frågande till att kunder känner sig lurade när de fått veta att de ska få en present: – Det finns vissa produkter som kunden kan få med utan extra kostnad om man tecknar ett avtal, det kan vara en mobil eller surfplatta, säger han. Enligt Konsumentverket ska man kunna ångra sitt avtal där det är tecknat. – Man kan ångra sig på plats, men produkten måste skickas in till vår logistikavdelning, där kontrollerar man att allt finns kvar. Det är först när allt kommit in som vi avslutar abonnemanget, säger Daniel Tellqvist. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.