Bloggat: bilen och affären i stark förändring

13 september, 2016 i Handel, Motor

Kanske är det den viktigaste faktorn för bilhandeln att förstå; att köpbeslut och synen på bilen är i stark förändring, skriver försäkringsbolaget AutoConcepts Sale Manager Stephan Kinnmark i ett blogginlägg. Inte sedan explosionsmotorns begynnelse har det utvecklats så mycket på så kort tid. Allt från hybrider och självkörande bilar till mobila brevlådor i bilen, Uber samt många fler former av att köpa, finansiera, äga eller bruka bil. Man kan t o m se en förändring i vad vi konsumenter väljer för informationskanaler innan vi fattar beslut om själva bilköpet och ägandet av bil. Om kritik uppstår riskerar den att spridas som en löpeld på nätet. Det gör att bilhandlaren som väljer det sociala nätverket som kanal har högre krav på sig rörande sina produkter och ett korrekt bemötande mot köparna. Till inlägget >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.