”För Coop är allt svartvitt”

20 september, 2016 i Livsmedel, Miljö

Återigen har Coop publicerat en reklamfilm som upprör branschen. Sist var det ekoeffekten och nu är det dags att säga adjö till kött. Det är bara det att Coop fortsätter att jämföra äpplen med päron, skriver Jordbruksaktuellt. – Filmen blandar ihop begreppen. Man visar bilder på skogsskövling och, gissningsvis, svenska kor i beteshagar. Det finns ingen som helst koppling däremellan, man jämför äpplen och päron, säger Åsa Odell, vice ordförande i LRF, i ett pressmeddelande. Vidare skriver hon att det är frustrerande med osakliga inlägg i debatten som faktiskt gör att vi riskerar att missa klimatmålen. – Vi behöver alltså skilja på kött och kött. Oavsett om man vill äta kött eller andra produkter, välj det med så låga utsläpp som möjligt. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.