Haltande moral i reklamfilm om kött

20 september, 2016 i Livsmedel, Miljö

Dagens ord är förtroende, skriver en insändare i Corren. ”De må vara både briljanta och välbetalda med kreativa idéer på Forsman & Bondefors, byrån som fått Coops uppdrag att skrämma oss till äta mera vegetariska alternativ. Kära Forsman & Bondefors, vi måste prata, ni borde kanske åtminstone en enda gång besökt en Coop-affär innan ni satte igång arbetet. Då hade ni blivit varse att det Coop som de i sin reklam vill framställa som ett moraliskt föredöme egentligen bara är bara helt vanliga nasare som gör allt för att kränga på oss konsumenter dansk fläskfilé. Till extra lågt pris dessutom. Dansk fläskfilé som har blivit själva sinnebilden inte bara för urusel djurhållning utan också dåligt, antibiotikastint kött”, skriver han. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.