Kvinna från Sollefteå lurad till att prenumenera på hårprodukter

28 september, 2016 i Handel, Konsumenträtt

En kvinna som nappat på en Facebook-annons där ett företag erbjöd gratisprover på hårprodukter har genom ARN fått rätt till pengarna tillbaka, skriver ÖA. Företaget hävdade dock att det rörde sig om ett välkomstpaket och att kvinnan var skyldig att betala. Efter en tid gick företaget emellertid med på att betala tillbaka summan, strax över 5000 kronor. Dock med avdrag för de gratisprover som kvinnan hade börjat använda. Då kvinnan beställt gratisprover gick hon inte med på detta och hörde istället av sig till ARN. ARN beslutade att bifalla kvinnans önskemål, då företaget inte varit tydliga nog i sin annons med att det varit fråga om prenumeration. Företaget har betalat tillbaka merparten av pengarna. Dock återstår 200 kronor som gått till valutaväxling, något företaget hävdar att man inte tar ansvar för. ARN går på kvinnans linje och menar att även de pengarna ska betalas tillbaka. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.