Nyanlända lurade av Tre-anställd

25 november, 2016 i Handel, Tele- och internet

Ett 50-tal nyanlända i Falun har enligt uppgift hamnat i skuldfällor, efter att mobilabonnemangen de bundit upp sig på blivit dyrare än avtalat, skriver P4 Dalarna. Det var under förra året som en tidigare anställd på Tre-butiken i Falun satte i system att lura kunder, säger Kamran Alemdar, informationschef på Tre. – Det är givetvis någonting vi ser mycket allvarligt på. Vi har jobbat jättehårt med att försöka rätta till de fel som begåtts, säger han. Till artikeln >>
Nu ryter flera tidigare anställda ifrån. De berättar att de tvingats använda sig av fula försäljningsmetoder, och menar att företaget borde ta sitt ansvar i stället för att skylla allt på personalen. – Det var antingen magsår eller att lyssna på det de högre cheferna sa, säger en före detta anställd. Kamran Alemdar, säger att det inte stämmer, och att företaget aldrig skulle uppmuntra sina anställda att lura kunder. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.