Är det mer än jag som är irriterad på photomic.com (9 inlägg)

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 9 år sedan:

Ja, nu har jag beställt bilder till sonen från http://www.photomic.com. Och jag är så in i bänken irriterad på deras sälj stil. Bilderna är dessutom jättedyra. Man måste få hem alla bilder även de du inte vill ha. För att i ”lugn och ro” titta på bilderna och sedan kan du bestämma vilka du vill köpa. Sonen vet redan vilka bilder som han vill ha men han måste ändå få hem alla. För att sedan krångla med retur och gå till postlåda De skriver: Du kan sedan returnera de bilder du ej vill ha. Ja och då frankerar du enligt postens prislista (ska vi också behöva betala för returen av bilder). Du har 14 dagar på dig att returnera. Gissa vad många som inte hunnit (eller glömt) returnera de bilder de ej vill ha och då måste betala för hela paketet som kostar 410:- varför har inte skolorna reagerat på säljstilen? Lurendrej säger jag. Föräldrar skriv och säg vad ni tycker om photomic.com.

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 8 år sedan:

Photomic är JOBBIGA att ha att göra med. Denna mailkonversation utspelades tidigare i år efter att jag fått hem bilder jag INTE beställt eller skrivit under på. Saken löste sig per telefon med Alektum inkasso. Alektum hänvisade mig först tillbaka till Photomic eftersom det var där jag var ”kund” men som ni kan läsa i mailet kunde Lotta på Photomic inte hjälpa mig eftersom det redan gått till Alektum. MOMENT 22??? Jag fick helt enkelt ringa till Alektum, vilket jag tyckte att Photomic skulle lösa själv men Lotta vägrade. Jag förklarade det för Alektum och Anders där sa nåt i stil med: Vilken soppa, jag avskriver ärendet. Fick några dagar senare en bekräftelse på att jag inte var skyldig någon några pengar för bilder jag inte beställt… Summan av kardemumman: Photomic är ohjälpsamma och oseriösa!!! Photomic ställer till en jäkla oreda och vägrar lösa den. Det får jag göra som blir inblandad. Mailkonversation: Man måste börja läsa längst ner och arbeta sig uppåt… det är ju ett mail som svarats på ett antal gånger. Hej! Jag förstår vad ni skriver, men ni tar inte till er vad jag har skrivit flera gånger. Det är till Alektum ni vänder er angående detta ärende. Vi har inte längre någon påverkan på detta ärende då det till fullo ligger hos Alektum. Med vänliga hälsningar Lotta Brandt Kundservice 374 83 Karlshamn Direkt 0454-854 40 Växel 0454-854 00 lotta@photomic.com http://www.photomic.com ——————————————————————————– Från: Mitt namn [mailto:min@mail.se] Skickat: den 23 juni 2010 16:53 Till: Lotta Brandt Ämne: RE: SV: SV: SV: SV: Ang fakturor och nu ett inkassokrav Låt mig upprepa mig. Jag har inte beställt något och vill inte ha några kort! Kan du verifiera att du har uppfattat det så jag slipper skriva samma saker flera gånger. Jag har inte skrivit på något och det där är definitivt inte min namnteckning. Hur har du tänkt att vi ska lösa detta? Jag har inte tid eller lust att lägga ner mer tid på detta. ——————————————————————————– Subject: SV: SV: SV: SV: Ang fakturor och nu ett inkassokrav Date: Wed, 23 Jun 2010 16:04:43 +0200 From: lotta@photomic.com To: min@mail.se Hej! Vi har utifrån inkommen beställning, se bifogad fil, levererat bilder till angiven adress i december 2008. På den påseendelapp man får i samband med fotograferingen och på den faktura som ligger med i leveransen finns information om att bilderna ska skickas tillbaka till oss inom 14 dagar om man inte vill behålla dem. När vi 2009-03-18 saknade betalning eller retur för denna leverans så skickades det en påminnelse om detta. När sedan påminnelsen förföll till betalning, 2009-03-31, utan att betalning inkommit skickades det ytterligare ett krav på kvarstående skuld 2009-04-16. Då vi fortfarande inte mottagit någon betalning eller retur när kravet förföll till betalning 2009-04-30 överlämnades ärendet till Alektum Inkasso 2009-05-18. För vidare frågor vänligen kontakta Alektum, då det är Alektum som fr.o.m. 2009-05-18 handlägger detta ärende. Med vänliga hälsningar Lotta Brandt Kundservice 374 83 Karlshamn Direkt 0454-854 40 Växel 0454-854 00 lotta@photomic.com http://www.photomic.com ——————————————————————————– Från: Mitt namn [mailto:min@mail.se] Skickat: den 23 juni 2010 14:37 Till: Lotta Brandt Ämne: RE: SV: SV: SV: Ang fakturor och nu ett inkassokrav Vet inte om jag är oklar i vad jag skrev. Det har INTE gjorts någon beställning av mig. Se bifogad fil. Brevet från Alektum inscannat. Det står inte i klartext med tex en rubrik vad som är fakturanummer så det är lite svårt för mig att veta. Lös nu detta. Du fick aktnr av mig. Det är väl bara att ringa och fråga vad det gäller eller vill du att jag ska gör ditt jobb åt dig? Ni ställer till problem och vill att jag ska lägga ner tid på att lösa det. Hur tänker ni nu? ——————————————————————————– Subject: SV: SV: SV: Ang fakturor och nu ett inkassokrav Date: Wed, 23 Jun 2010 14:25:52 +0200 From: lotta@photomic.com To: min@mail.se Hej! Som jag tidigare skrev tidigare kan jag utifrån Alektums aktnummer inte se vad det gäller. För att vi ska kunna se hur beställningen är inkommen till oss behöver vi få veta vilket fakturanummer ärendet gäller, alternativt ert namn (för- och efternamn) och vilken adress ni hade när beställningen gjordes. På inkassokravet man får från Alektum ska det framgå vilket fakturanummer det gäller. Med vänliga hälsningar Lotta Brandt Kundservice 374 83 Karlshamn Direkt 0454-854 40 Växel 0454-854 00 lotta@photomic.com http://www.photomic.com ——————————————————————————– Från: Mitt namn [mailto:min@mail.se] Skickat: den 23 juni 2010 14:19 Till: Lotta Brandt Ämne: RE: SV: SV: Ang fakturor och nu ett inkassokrav Det är ni som skapat denna oreda, därmed får ni lösa den. Du kanske sett mina frågor nedan som jag fortfarande väntar svar på. Eller du menar att Alektum ska svara för era handlingar också? Fixa! ——————————————————————————– Subject: SV: SV: Ang fakturor och nu ett inkassokrav Date: Wed, 23 Jun 2010 14:17:06 +0200 From: lotta@photomic.com To: min@mail.se Hej! Är det ett inkassokrav från Alektum ni har fått? Då vi inte kan inte söka på deras aktnummer ******, är det till Alektum ni vänder er med er förfråga, detta då de nu handlägger detta ärende. Har de frågor kring ärende tar de en kontakt med oss. Med vänliga hälsningar Lotta Brandt Kundservice 374 83 Karlshamn Direkt 0454-854 40 Växel 0454-854 00 lotta@photomic.com http://www.photomic.com ——————————————————————————– Från: Mitt namn [mailto:min@mail.se] Skickat: den 23 juni 2010 14:10 Till: Lotta Brandt Ämne: RE: SV: Ang fakturor och nu ett inkassokrav Som sagt. Det står Aktnr ***** Handläggare Anders Cardell 031-3480107 ——————————————————————————– Subject: SV: Ang fakturor och nu ett inkassokrav Date: Wed, 23 Jun 2010 13:31:44 +0200 From: lotta@photomic.com To: min@mail.se Hej! Tack för ert mejl. För att vi ska kunna titta på ert ärende behöver vi få veta vilket fakturanummer inkassokravet har. Vänligen återkom med detta så ska titta på ert ärende. Med vänliga hälsningar Lotta Brandt Kundservice 374 83 Karlshamn Direkt 0454-854 40 Växel 0454-854 00 lotta@photomic.com http://www.photomic.com ——————————————————————————– Från: Mitt namn [mailto:min@mail.se] Skickat: den 22 juni 2010 08:48 Till: KundService Photomic; inkasso@alektum.se Ämne: Ang fakturor och nu ett inkassokrav Mail 1 Hej, Jag vill minnas att jag fått fakturor från Photomic men har inte sett något på länge så jag hoppades på att ni gett upp. Nu kom det istället ett krav från inkasso. Jag har inte beställt några kort och jag vill inte ha några kort ändå kommer de hemskickade till mig. Jag har flyttat två gånger sedan dess och jag vet varken var korten finns nerpackade OM de ens finns kvar. Frågor: -Hur kan ni skicka hem kort till mig som jag inte beställt och inte vill ha? -Hur har ni sedan mage att skicka en faktura på detta? -Om korten ska skickas tillbaka, hur kan ni ens kräva att jag gör detta när jag inte bryr mig om era kort? Se

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 8 år sedan:

Utmattningsmetoden de använder fungerar uppenbarligen inte på dig.. Fortsätt du bara..

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 7 år, 11 månader sedan:

Jag gillar inte heller deras metoder. Dom tjatar ju nåt otroligt att man ska ta hem bilderna till påseende. Verkar också som skolorna får något ut av det hela eftersom lärarna tjatar på barnen också. Så kommer dom hem och säger att vi MÅSTE skriva på lappen och få hem bilderna, för det har dom sagt på skolan. Jag har i flera år ända tagit hem bilder och scannat av dom i hög upplösning, för att sen skicka tillbaka dom. Kostar ju visserligen porto, men det kan det vara värt. Och så vitt jag vet är det tillåtet att göra så när det handlar om privat bruk. Kollade lite med experterna på Fotosidan om det. Om även om det inte är lagligt, vad ska Photomic göra åt saken? Inte ett dugg.

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 7 år, 9 månader sedan:

Nej, utmattningsmetoden fungerar inte på mig. Jag hade rätt och det ska dom minsann få stå för. Dock fick jag själv ringa Alektum för jag ville verkligen inte hamna hos Kronofogen. Frågan är om jag kan skicka en faktura på nerlagt tid för att lösa Photomics problem? :)

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 7 år, 1 månad sedan:

NEDANSTÅENDE KOMMENTAR ÄR AVSEDD ENDAST FÖR ER SOM LÄSER DETTA INLÄGG PÅ HEMSIDAN http://WWW.STUDENT-EVENT.SE DENNA HEMSIDA ÄR EN DEL I ABC-GRUPPENS FÖRSÖK TILL SMUTSKASTNING AV SINA KONKURRENTER OCH YTTERLIGARE ETT EXEMPEL PÅ DERAS METODER ATT VERKA PÅ MARKNADEN.

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 7 år, 1 månad sedan:

Hej! Tycker absolut som du! Vi har beslutat att bojkotta photomic.com tillsvidare, bättre att gå till en lokal fotograf och ta ett familjefoto! Barnen är med på detta, vi har förklarat för dem hur krångligt detta är att beställa korten att man inte får välja bilder själva och att det är svindyrt! Så valet är inte så svårt. Det är inget kamrattryck heller barnen byter inte foto med varandra längre, så man behöver inte fundera på det. Hoppas fler tänker på detta kan ju bara gissa vad dessa personer hovar in miljoner… och dessutom kan de tydligen kosta på sig att vara otrevliga, förra året blev våran son utskälld av fotografen för att han hade haft sina händer uppe när han skulle fotograferas och han blev så ledsen för detta att fotografen fräst till på honom, har god lust att berätta detta för läraren…ifrågasätta varför vi måste ha photomic.com som skolfotograf? Men glöm inte allt kan man ändra på bara om man vill! Så jag vill uppmana alla föräldrar att skippa skolfotona, ta egna bilder istället!

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 7 år sedan:

Det kanske man skulle göra! Jag råkade beställa fel, och ville ändra. Då skrev de att de inte kunde stoppa datasystemet, utan att de måste trycka bilder, skicka till mig, jag måste skicka tillbaka, beställa nya som ska tryckas. Det betyder att de här bilderna måste vara totalt svinbilliga att framställa.

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 6 år, 10 månader sedan:

JAA jag är förbannad! Fick en påminnelse på en faktura som jag glömt att betala, helt ok, och ja jag har varit slarvig som inte betalt i tid men fakturan hade följt med skolfotona ner i byrålådan och försvunnit. Påminnelsen var på 704 kr istället för 443 kr som korten kostade från början! Detta är inte ok!! Under tiden har jag fått fyra e-mail med reklamutskick men ingen hint om att jag glömt betala. I påminnelsen påpekar de att det precis har blivit försent att lämna tillbaka fotografierna… Oj vad jag ska lägga ner tid på att skriva ner detta bolag… mvh en arg pappa