Mobila kontoret? (68 inlägg)

• Profilbild för Turnup Turnup skrev 6 år, 4 månader sedan:

Och en sak som inte ens hör in här..Men varför använda Mobila-kontoret då posten erbjuder samma tjänst och känns mer tillförlitligt enligt mig.Eller vad tycker alla andra.’ Dessutom helt GRATIS…. http://www.posten.se/c/info_epostboxen

• Profilbild för skrev 6 år, 4 månader sedan:

Hej! Nu tro jag inte Turop har läst om vag tjänsten innerhåller. Är själv inte insatt helt i den men en sak är säker. Vi på påsten har inte någon sådan tjänst. Niklas

Jag har aldrig varit med om så mycket skitsnack om ingenting och så många felaktigheter samtidigt. Så många förståsigpåare det finns därute. Så många poliser det finns därute. Man blir rädd när man läser inläggen från många av er. Är Cint verkligen meningen att ta upp sådant här strunt? Finns det ingen moderator? Är Cint avsett för en mass gnällspikar som inte gör någonting för samhället annat än gnäller? Nej, jag tycker vekligen ni borde ägna er åt att ta tag i era vardagliga problem i stället. Inte minst verkar Turnup inte veta ett dugg om vad han pratar om, men han är inte ensam bland alla dessa inlägg. Läs på! Använd era huvuden till rätt saker för det ni kan! Jag är kund till Mobila Posten. Något bättre finns inte. Jag är inte ett dugg oroad och tycker att det mesta jag läst här är rent nonsens och är ett tecken på en dålig självbild och verklighetsuppfattning. Lägg av nu och sysselsätt er med något annat ni kan i stället!!! Stefan

är ett tecken på en dålig självbild och verklighetsuppfattning.???? Vadå tecken på dålig självbild och verklighets uppfattning? Posten har samma tjänst men det enda är att dom ej scannar in posten allt går elektroniskt. Och gratis e det desutom.Du kan få det mesta där men inte allt.Räkningar kontoutdrag ja nästan allt man får.Dålig självbild hänger väl inte precis in här eller?Har inte sett en enda ppeka att dom har en dålig självbild faktiskt… inte gör någonting för samhället annat än gnäller Detta är ju en konsument plats och därmed varnar vi varandra och diskuterar inget dåligt med det eller.Jag ser ju sj att dom företag som tar illa upp har något att dölja dom kanske inte hade en så bra produkt som dom trodde?Kanske därför detta togs upp?Eller bara pga att dom skickar ut spam? Ja något måste det ju vara som dom har gjort fel.Då hamnar man här.Men sköter man allt rätt så blir man inte omdiskuterad företagare tänk på det. Till den andra som arbetade på posten kolla länken det finns visst en sådan tjänst hos posten men man kan inte få all post där.Dom scannar inte tec.Du väljer sj vilka du vill ha posten av och du kan söka användare en jätte bra tjänst som är gratis…

• Profilbild för Knytanders Knytanders skrev 6 år, 2 månader sedan:

Jag fick ett mejl med funderingar över vad som verkade vara en bra och smart tjänst – att all fysisk post konverterad till emailvänlig sådan. Den som mejlade var dock fundersam då allt som finns att läsa om företaget på nätet är egengenererad spam på bloggar och forum. Webbadressen är http://www.mobila-posten.se. När jag själv går in möts jag av en illa designad och dåligt fungerande hemsida. Jag lyckas inte heller hitta några kontaktuppgifter till företaget, bara reklamtexter som: ”Ställ om er papperspost till en unik Mobila Posten adress, er egen unika ePostBox. Vi sorterar och digitaliserar allt eller av er utvald papperspost. Den förvaras sedan säkert i ett papperslager. När ni vill läsa er post loggar ni in på en portal och har all inkommande post färdigsorterad via internet med den säkerhetsnivå ni önskar. Ni kan attestera, e-posta, ladda ner eller skriva ut de dokument ni behöver. Tjänsten är säkrare än traditionell posthantering, trygg, kostnadseffektiv och enkel.” Själv skulle jag aldrig lämna ut mina uppgifter eller min privata post till ett företag som inte ens går att kontakta. Totalt vansinnigt. En sökning på domännnamnet hos nic.se ger: ”Detaljerad information om kontakten Kontakt-ID perevo0804-00004 Namn Kent Olsson Företag PerEvoTech Ltd Organistionsnummer [GB]6565471 E-postadress info@perevotech.com Adressrad 1 Mobila Posten, K.173 Adressrad 2 – Adressrad 3 – Postnummer 120 33 Stat eller provins – Ort Stockholm Land GB Telefon +46.86240800 Fax – Skapad 2008-04-23″ Mobila Kontoret då? Ja, adressen mobila-kontoret.se är registrerad samma datum och med samma kontaktuppgifter. På den, också illa byggda hemsidan, finns dock några kontaktuppgifter: ”Mobila Kontoret AB Mobila Posten, K.173 120 33 Stockholm Telefon: +46-(0)8-522 282 80 e-post info@mobila-kontoret.se Gratistjänsten http://www.allabolag.se är utmärkt för att kolla upp vem som står bakom ett företag. Allabolag hittar dock inget ”Mobila Kontoret AB”. Jag kikar istället på vem som registrerat ”perevotech.com”, som finns med i registreringsinformationen för .se-adresserna: ”Registrant: PerEvoTech AB Mobila Posten K.173 Stockholm, Uppland 120 33 SE Administrative Contact: Olsson, Kent olsson.kent@comhem.se PerEvoTech Mobila Posten K.173 Stockholm, Uppland 120 33 SE +46-8-642 67 00″ Telefonnumret går enligt Eniro.se till: ”CK Management AB Hammarby Fabriksv. 23 12033 STOCKHOLM” Tillbaka till allabolag.se och en sökning på CK Management AB: ”CK Management AB Org.nummer: 556607-0636 Bolagsform: Aktiebolag Styrelseledamot: Olsson, Kent Roger Lennart Registreringsår: 2001 F-Skatt: Avregistrerad läs mer Anmärkning(ar) finns! Konkurs inledd! Telefon: 08-6426700 BESÖKSADRESS Hammarby Fabriksv. 23K 120 33 Stockholm Stockholms län” Klickar man på Kent Olssons namn får man upp vilka andra bolag han sitter i: http://www.allabolag.se/befattningshavare/Olsson%252C_Kent_Roger_Lennart/f71d4b8669ec9a08bb847691b8125ef4 Alla av företagen är avregistrerade för f-skatt. Alla utom Framtida Mobil Utveckling Sverige AB, 556698-7797 är avregistrerade för moms. Vissa är i konkurs. Där ser man också att företaget har bifirman ”Mobil Post Ulla Bella” registrerad, ”För den del av verksamheten som avser att digitalt distribuera papperspost och där tillhörande tjänster”. http://www.allabolag.se/5566987797/verksamhet Vad går då denne Kent Olsson för? Jag överger gratistjänsterna och tar en kreditupplysning på 640206-xxxx, Olsson, Kent Roger Lennart, som visar att han taxerat 0 i inkomst för 2006 och 2007. Dessutom är han skyldig kronofogden 131.550 kronor och utsattes vecka 18 2007 för ett misslyckat utmätningsförsök. Vecka 13 i år ansökte SEB om ett betalningsföreläggande för en skuld på 116.445 kronor. En kreditkoll på Framtida Mobil Utveckling Sverige AB visar att bolaget bytt namn i maj – tidigare hette det Mobila Kontoret Ulla Bella AB. Bolaget saknar registrerad kvalificerad revisor. F-skattsedel återkallad 2008-05-06: Bristande redovisning/betalning. Att Bolagsverket är lite purkna förstår man när man läser detta avsnitt: ”FÖRELÄGGANDEN om att inkomma med bokslut Registrerat Avg.nr Belopp Avser period 2007-12-28 3 10000,00 2006-12-31 2007-10-16 2 5000,00 2006-12-31 2007-08-09 1 5000,00 2006-12-31″ Enligt det sista bokslutet, för för perioden 0602 – 0612, omsatte bolaget 3.615 Tkr. Vidare kan man läsa att: ”Revisorn har riktat allvarliga anmärkningar mot årsredovisningen och/eller bolagets förvaltning. Revisorn har uttalat farhågor att otillåtet stor del av det egna kapitalet förbrukats.” Än värre blir det när man kikar på betalningsanmärkningarna, som är ett dussin bara det senaste halvåret, inklusive ett misslyckat utmätningsförsök. ”Aktuellt skuldsaldo hos Kronofogdemyndigheten per den 2008-06-05: Allmänna mål: 6 st summa 396.849 kronor. Enskilda mål: 1 st summa 498.292 kronor.” Jag vet inte om man behöver säga så mycket mer om huruvida man bör anlita företagets tjänster eller inte. Svaret är givetvis NEJ. /Anders Nyman, Cint

En liten återupprepning av vilka som sitter i företagets styrelse: Framtida Mobil Utveckling Sverige AB Org.nummer: 556698-7797 Bolagsform: Aktiebolag EXEKUTIVA BEFATTNINGAR Olsson, Kent Roger Lennart (f. 1964), VD STYRELSE OCH ANDRA ÖVERVAKANDE BEFATTNINGAR Olsson, Kent Roger Lennart (f. 1964), Ordinarie ledamot Olsson, Mats Tore Kristian (f. 1948), Ordinarie ledamot, Styrelseordförde Ljungberg, Sven Krister Morgan (f. 1967), Suppleant Firmatecknare Firman tecknas av styrelsen Dessutom har verkställande direktören rätt att teckna firman beträffande löpande förvaltningsåtgärder Bolaget saknar registrerad kvalificerad revisor. http://www.allabolag.se/5566987797/befattningar Klickar man på Olsson, Mats Tore Kristians namn på Allabolag får man upp de övriga företag han har styrelsebefattningar i. Det är totalt 17 stycken, och inbegriper: Hemtex Aktiebolag (Ordinarie ledamot, Styrelseordförde) Org.nummer: 556132-7056 Verksamhet: Inredningstextilier, Butikshandel Know IT Aktiebolag (publ) (Ordinarie ledamot, Styrelseordförde) Org.nummer: 556391-0354 Verksamhet: Verksamheter som utövas av huvudkontor Fenix Outdoor AB (Ordinarie ledamot) Org.nummer: 556110-6310 Verksamhet: Kläder & Skor, Partihandel Mats Olsson är alltså ingen duvunge utan ett känt styrelseproffs. Vad gör han i ett ”skumt” och vacklande bolag som Mobila Kontoret? Vilken relation har han till Kent Olsson? Det är frågor som får vänta till måndagen för att få svar.

En sökning på ”Mobila Posten” på google ger drygt 200 träffar. De allra flesta av dem består av kommentarer till blogginlägg, där någon berättar vilken fantastisk tjänst Mobila Posten är: http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=%22Mobila+Posten%22&start=200&sa=N ”Tips: http://www.mobila-posten.se Skitcool tjänst!” ”Tips: http://www.mobila-posten.se En cool tjänst!” ”Ett tips: http://www.mobila-posten.se En fantastisk tjänst för oss som har skyddad identitet.” ”Tips: http://www.mobila-posten.se Hjälper dig på vägen!” Det är svårt att betrakta det som något annat än ren reklam. Inte så snyggt.

• Profilbild för skrev 6 år, 2 månader sedan:

Jag har aldrig varit med om så mycket skitsnack om ingenting och så många felaktigheter samtidigt. Så många förståsigpåare det finns därute. Så många poliser det finns därute. Man blir rädd när man läser inläggen från många av er. Är Cint verkligen meningen att ta upp sådant här strunt? Finns det ingen moderator? Är Cint avsett för en mass gnällspikar som inte gör någonting för samhället annat än gnäller? Nej, jag tycker vekligen ni borde ägna er åt att ta tag i era vardagliga problem i stället. Inte minst verkar Turnup inte veta ett dugg om vad han pratar om, men han är inte ensam bland alla dessa inlägg. Läs på! Använd era huvuden till rätt saker för det ni kan! Jag är kund till Mobila Posten. Något bättre finns inte. Jag är inte ett dugg oroad och tycker att det mesta jag läst här är rent nonsens och är ett tecken på en dålig självbild och verklighetsuppfattning. Lägg av nu och sysselsätt er med något annat ni kan i stället!!! Stefan Till Stefan… Jag skulle oxå bli kund hos Mobila Posten men det blev bara KAOS Av det hela. Skickade in anmälan via deras sajt och alla uppgifter och allt fel om mig som kund blev helt galet fel. En från Mp ringde upp mig, jag bekräftade mina uppgifter till han men inte F.n blev det bättre samma sk.t hände igen.Mina uppgifter och allt blev fel igen och då hade jag tom pratat med han i telefon. Kan dom inte fixa enkla uppgifter hur tusan ska dom kunna hantera post och dyl.. jag Pratade med dom för några dagar sedan men inget har hänt. Ingen mer kontakt eller något fast han lovade att dom skulle återkomma. Jag tror faktiskt att detta sk företag är en enda stor bluff…Ett rent sk.t företag.. Kan man inte hålla reda på enkla uppgifter eller återkomma när man ska då kan man f.n inte driva ett företag… 10 Minus till Mobila Posten… Låt dom synas mer innan andra blir drabbade..

Känner mig totalt blåst av mobila kontoret då jag lämnat mina uppgifter till dom och efter det har jag inte hört ett dugg.Det verkar som dom bara var ute efter mina person uppgifter och dyl.Skall lämna in en polis anmälan emot företaget då dom lurat mig och det känns som att detta bara är ett bedrägeri för att komma åt mina uppgifter.. Någon som vet hur man skall göra. Dom lovade att allt skulle fixa sig utan krångel men har inte hört ett skit sedan dom fick mina person uppgifter.Skulle även få kontakt med deras samarbets partners som skötte företags bokföringar och dyl.Men även där har inget alls skett utan att dom har alla mina uppgifter….VAD SKALL JAG GÖRA.. Det jag vet att jag ska göra är att lämna in en anmälan om bedrägeri för att komma¨åt mina uppgifter och annan privat info.Någon annan som kan hjälpa till..

De två senaste inläggen är skrivna från samma ip-adress.

Ja och nästan 2 identiska inlägg.Det ena att jag skulle bli kund och sedan att dom hört av sig en gång och mitt senaste att jag behöver råd då jag gett ut mina uppgifter och dyl.. Får man inte skriva 2 inlägg Anders.. ‘ Trodde cint.se var en plats där man skulle byta information.Vad spelar det fär roll om jag skriver 1 eller 10 inlägg jag behöver ju ändå råd… Men då håller jag mig till ett inlägg i fortsättningen.och hoppas jag får fram det som behövs i det inlägget… Ser du inte skillnaden på dom.

• Profilbild för ClaesT3 ClaesT3 skrev 6 år, 2 månader sedan:

Om du inte vill registrera dig utan skriver flera inlägg som ”Gäst”, underteckna då med ett namn (samma i alla dina inlägg) eller ange på nåt sätt att du är samma ”Gäst” som den som skrev det andra inlägget. Detta för att det ska bli tydligt om det är många personer som har en viss åsikt eller om det är en person men som skriver många inlägg.

Om du inte vill registrera dig utan skriver flera inlägg som ”Gäst”, underteckna då med ett namn (samma i alla dina inlägg) eller ange på nåt sätt att du är samma ”Gäst” som den som skrev det andra inlägget. Detta för att det ska bli tydligt om det är många personer som har en viss åsikt eller om det är en person men som skriver många inlägg. Okej då vet jag Claes T. Anders nu har jag reggat mig så slipper du ta dig tid för inget alls egentligen. Du vet dom inläggen som var skrivna från samma ip.Det är jag.Nu vet du det. Då kanske du kan ge svar på min fråga jag ställde.Ist för att dra in något helt ointressant.

• Profilbild för Sidekick Sidekick skrev 6 år, 2 månader sedan:

Så det måste ha blivit fel!Här e mitt logg Om du inte vill registrera dig utan skriver flera inlägg som ”Gäst”, underteckna då med ett namn (samma i alla dina inlägg) eller ange på nåt sätt att du är samma ”Gäst” som den som skrev det andra inlägget. Detta för att det ska bli tydligt om det är många personer som har en viss åsikt eller om det är en person men som skriver många inlägg. Okej då vet jag Claes T. Anders nu har jag reggat mig så slipper du ta dig tid för inget alls egentligen. Du vet dom inläggen som var skrivna från samma ip.Det är jag.Nu vet du det. Då kanske du kan ge svar på min fråga jag ställde.Ist för att dra in något helt ointressant.

• Profilbild för Sidekick Sidekick skrev 6 år, 2 månader sedan:

Det går ju inte ens att maila dom längre eposten verkar inte fungera.Hjälp någon som vet hur man kan få tag i dom.Epost tele nr vad som helst.Mobila kontoret e ju detsamma som mobila posten och ingen av deras epost addreser fungerar.