Möbler från Designers Revolt (3 inlägg)

• Profilbild för ttssee ttssee skrev 6 år, 10 månader sedan:

Beställde 3 stolar från Designers Revolt två stolar kom efter den 12 veckor långa leveranstiden som hemsidan informerat om; en 7:an i valnöt, och en Eames Dining Chair Walnut White Glossy Fiberglass som var trasig, ena benet brutet precis vid skruven. Jag har ringt och mejlat DHL samt skickat foto. Dessutom står på fakturan 697 kronor för Nelsons Ball Clock som skulle kosta 1 krona. 3an kom inte alls. Har mejlat företaget får se hur det går. När det gäller kvaliteten på ”kopiorna” så var valnötsfaneret fint, precis som det ska vara. Ryggstödet sviktade lite när jag satte mig i 7an. Hemsidan var heller inget vidare, svårt att förstå kundkorgen, det stod att priset på klockan skulle dras av vid checkout. Dock bra att betalning sker efter leverans, men till sådant där förfärligt företag, Klarna står det där, när det är fel på produkterna och priserna hur går det då när de petar in ett sådant där förfärligt företag mellan försäljaren och kunden?

• Profilbild för ttssee ttssee skrev 6 år, 10 månader sedan:

Erbjudandet för en ny kund att köpa en klocka för 1 SEK gällde bara den multifärgade, jag har nu läst texten igen och det framgår inte, men nu vet vi det i alla fall. Jag valde helt enkelt en färg som passade min köksvägg. De har svarat på mejl att de ska skicka en ny Eames-stol. Och att 3:an inte var klar. Från DHL har jag fått ett pappersbrev om att det inte kan bevisas att DHL skadat stolen och att de därför inte tar något som helst ansvar.

• Profilbild för ttssee ttssee skrev 5 år, 1 månad sedan:

Fick en ny Eames-stol, 3:an kom också. Varning för att köpa ph-tak-lampor. Köpte först två 3/2-pendanter, de var omöjliga att montera ihop skärmarna på. Det är bara den stora skärmen som sitter fast, mellan- och lilla skärmen går inte att få fast. Sedan var det inte standard elkontakter, så man får byta själv och då finns inget att hänga lampan i. Fick två andra 50-centimeters ph-lampor i aluminium i stället. Men de går inte att korta sladden på och hur de menar att man ska fästa dem i taket är obegripligt, vill de att man borrar två hål i taket sätter i skruvar och sedan fäster en lång metallplatta på? Inte heller här fanns någon standard elkontakt. Jag vill bara hänga lampan i takkroken och stoppa i standardkontakten. Inte stå på en stege och skruva i elkablarna en och en i varsin liten skruvkontakt.