NPC Kvalite Kuzzi (149 inlägg)

• Profilbild för skrev 10 år, 11 månader sedan:

Jag blev uppringd av ett företag som heter Npc kvalite och dom ville sälja tvättmedel med motivationen att jag kunde dra av det på firman.När jag artigt tackade nej så gik det 1 vecka sedan ringde Kuzzi med samma argument när jag tackade nej där också så ringde npc en gång till och jag tackade nej. Men 1 vecka senare kom en order bekräftelse från Kuzzi och en vecka senare en från Npc när jag ringe upp npc tog dom bort ordern men kuzzi vägrade. En representant från Kuzzi ringde 2 ggr och försade sig båda gångerna genom att säga : Jag ringer från Npc ööö Kuzzi menar jag…… Och han vägrar ta bort ordern med motivationen att företag inte har ånger rätt. När jag sa att jag inte har beställt varorna sa han att han har en inspelning där jag beställer varorna. Då jag bad om att få den påstodda inspelnigen hem skickad så sa han att dom inte lämnar ut inspelnigar. Jag tängker ta det här till Tingsrätten. Men vad ni än gör handla alldrig av NPC Kvalite Eller Kuzzi (Samma företag)

Npc Kvalite AB och Kuzzi AB är 2 olika och skillda företag, däremot har båda ägarna på Kuzzi AB varit anställda på Npc Kvalite AB som försäljningschef respektive Filialchef under ca. 4 år. Båda 2 fick sparken för att dem inte skötte sina jobb då startade dem ett eget företag som är en exakt kopia av Npc Kvalite, samma uppbyggnad samma produkter säger samma sak i telefonen. Båda företagen ligger i samma prisklass och har sitt största argument, dra på företaget och använd privat, med andra ord skattefusk. Detta är något som Delägarna på Npc Kvalite AB lärde ut till Delägarna på Kuzzi AB när dem var anställda på Npc Kvalite AB likaså till alla andra anställda på Npc Kvalite. Jag vet detta för att jag var själv anställd på Npc kvalite för inte en allt för lång period sedan. Kuzzi AB och Npc Kvalite AB har tvättmedel och andra produkter för överpriser och helt ärlig är jag chockad över att Npc Kvalite tog bort era varor, men någon kund måste vara den första. Jag som tidigare anställd på Npc Kvalite AB rekomenderar alla att inte handla ifrån något av företagen, då dem är uppbyggda på att företag ska begå skattebrott har tvättmedel och rengöringsmedel som är till överpriser och behandlar sin personal som skit. Flertalet gånger har Npc Kvalite blivit dragna till tingsrätten, förvånar mig inte om Kuzzi AB går samma väg om dem fortsätter som dem gjorde på Npc Kvalite AB!

• Profilbild för tsiolkovsky tsiolkovsky skrev 10 år, 11 månader sedan:

Intressant! Borde inte trådskaparen kunna hota med polisanmälan (i och med att företaget/företagen tydligen ”säljer” skattefusk) om inte företaget i fråga genast drar tillbaka alla krav? Det borde väl få företaget att krypa med svansen mellan benen?

Hej, mitt namn är Patrik Persson och jag startade för två månader sedan upp min firma som extraknäck under sluttampen av mina studier. Blev snabbt uppringd av NPC och så började svadan och det inställsamma säljandet. Well, jag blev pådyvlad produkterna på andra samtalet och idag fick jag produkterna. Har kört en excelberäkning och de ligger ju tre gånger ÖVER hyllpriset på jämförbara varor. Intressant är att de inte heller specificerar enhetspriset på fakturorna, vilket ju borde vara affärsmässigt riktigt. Nu har jag majlat dem att jag vill returnera mina varor, så får vi se vad de skriver tillbaka. Ringa är näst intill omöjligt. Då jag driver juridisk och ekonomisk rådgivning, skäms jag något för att jag gick på skiten, men jag är eggad att processa för första gången! Har ni behov av hjälp, 0708-85 76 91 patrik.persson.566@student.lu.se (inget eget domännamn än)

Fint inlägg, Kruff!

Hur kan företag som använder skattebrott som affärside existera? Nä, låt inte dom här pajasarna stjäla tid från er. Det enda som gäller är tyvärr polisanmälan men då ger dom sig.

Jag blev uppringd av NPC Kvalité för ett par veckor sedan och då tackade jag klart och tydligt nej när jag pratade med en av deras säljare, Jan tror jag han hette. Några dagar senare fick jag en orderbekräftelse från företaget på att jag beställt rengöringsmedel för 4000+moms. Jag ringde upp och säljaren hävdar att jag tackat ja till beställningen, efter ett tag så lägger säljaren på luren i örat på mig och 10 minuter senare ringer en försäljningschef upp mig och säger att fakturan makuleras och att det inte kommer att komma några varor. Till min stora förvåning står det 8 (ÅTTA) kollin på min veranda dryga veckan efter. Jag tar åter igen kontakt med Npc Kvalité, som återigen säger att jag beställt och att jag inte alls ringt in till dem och att jag borde nekat gods elller ringt in tidigare om jag inte beställt varorna. Sen säger dem att det inte finns något att göra eftersom jag är företagare och att jag inte har någon ångerrätt. VAD SKA MAN GÖRA??!! Jag står med en faktura som ska betalas på 5000 kronor om jag inte gör det så kommer inkasso på mig. Det vill jag inte, dem tar inte tillbaka varorna inte heller makulerar mina fakturor då jag EJ beställt och flergånger berättat det här för dem. Någon som kan ge mig råd på vad man ska säga eller göra i en sådan här situation? Ska man samla alla som råkat ut för samma sak från Npc Kvalité och stämma dem tillsammans eller hur ska man göra för att bli av med ett företag som arbetar på det här sättet? MVH: Berit Johansson

• Profilbild för Knytanders Knytanders skrev 10 år, 11 månader sedan:

Berit, kan det möjligtvis vara så att du skrivit fler inlägg tidigare i tråden? Vem är du egentligen? /Anders Nyman, Cint

de e skönt att ha de hemma, dessutom e tvättgubben så förbaskat trevlig.. har själv alltid mellan 10 och 20 hinkar hemma… // george molnar

• Profilbild för skrev 10 år, 10 månader sedan:

Hej! Blir smått nyfiken på vem det är som är ute efter att smutskasta NPC Kvalité AB. Som ägare till företaget finner jag det ytterst beklagligt att denna tråd har fått sin start och fortsättning. Lite trist är det att man på detta, fö. fina, forum kan logga in som ”gäst” och därmed i praktiken skriva vad som helst. Särsklit tråkigt blir det när man misstänker att samma person står för flera inlägg, men under olika signaturer. Detta verkar nu även de som arbetar med siten ha uppmärksammat. Hoppas därför att ni stänger denna tråd som framstår som mindre seriös. Beträffande ”Berit” har jag tittat igen våran kunddatabas och inte kunnat finna någon sådan. Ytterligare en anledning till att denna tråd bör få sitt slut. Hoppas på gehör från aktuell moderator. Christoffer Edgren VD NPC Kvalité AB

Hörru du, Christoffer! Det är inte DU som bestämmer om en tråd ska stängas eller inte!! En sån som du har inget att säga till om, fatta det!!

• Profilbild för LarsGeir LarsGeir skrev 10 år, 10 månader sedan:

Ska du säga, som inte vågar visa vem du är!!!!!! /Lars

Detta inlägg är borttaget av Cint

• Profilbild för Knytanders Knytanders skrev 10 år, 10 månader sedan:

Gäst, nu räcker det med oartigheterna. Till Kuzzi kan jag hälsa att tråden kommer att granskas efter oegentligheter och vid behov raderas. mvh, Anders Nyman, Cint

Jag har också handlat av NPC för snart 2 år sedan. Tyckte grejorna funkade helt okej, men säljarn ringde var 3:e månad och ville sälja mer. Jag avböjde artigt men bestämt. Rätt var det var så damp det ner en orderbekräftelse på en ny batch. Ringde, mailade och faxade att jag inte beställt nåt. Jo, sa de, att det hade blivit ett fel. Nån säljare hade ”råkat” ta mitt kundnummer istället för ett annat. jomen visst… De skulle åtgärda. En månad gick och sen kom en faktura. Nu började ilskan hopa sej rejält. Ringde och frågade vad f-n de sysslade med. -Men har du fått grejerna då? frågade de. Svarade att jag varken beställt eller tagit emot något. Han skulle kolla och återkomma om 10 minuter. Två dagar senare ringde DHL och undrade var jag bodde. (Tack DHL för detta) Berättade hela historian för dom och bad dom att returnera grejorna. Sen var det tyst nån månad till men i fredags så dök en inkassofaktura upp… Ska ringa i morron. Löser det sej inte då så blir det polisanmälan från min sida. Lyckligtvis har jag sparat alla faxkvitton och mail samt skrivit upp datum och tid för telesamtal. Till Christoffer Edgren vill jag bara säga: Du behöver inte förlita dej på att vi som blir blåsta av er ska smutskasta er, det sköter dina säljare alldeles utmärkt själva. Markus