Reklam via MMS från Splash Mobile(?) (166 inlägg)

• Profilbild för skrev 10 år, 4 månader sedan:

Jag har tidigare jobbat på en kundtjänst som har med dessa saker att göra. Att skcika ett sms med ordet STOP räcker gott och väl så länge man får bekräftelsen. eftersom det är en datorn som läser av detta kommande så kan man inte skriva egna meningar utan bara kommandot STOP. Detta är dock något som inte varje företag har, utan vissa måste man helt enkelt ringa och avsäga sig det medlemsskap som har uppkommit. Men som bara på ett svar till er som undrar om STOP sms:et fungerar, så JA, det är det lättaste sätett att avsluta en prenumeration. MVH M

• Profilbild för skrev 10 år, 2 månader sedan:

Fick min mobilräkning från Telia idag. Fick se att jag hade 5 förmedlade tjänster från leverantör 08-50108100 Sökte på det numret, men hittade inte någon ägare till det, utan mycket annan fakta om detta företag, med andra ord Splash. Har i flera veckors tid fått reklam och erbjudande från dem, men kan inte påminna mig om att jag tackat jag till något. Hittade att man kunde testa med att skicka STOPP 72577. Fick till svar Splash Gratis SMS:Du har nu sagt upp alla SplashMobile paket och reklam.Detta SMS var gratis.Mera information?Ring 08-50108100 Har även informerat Telias kundtjänst om vilket skitföretag de har sammarbete med. Mvh Fingal

• Profilbild för skrev 9 år, 11 månader sedan:

Jag försöker avbeställa skiten genom att skicka STOP. Har även testat STOPP och STOP SPLASH. Ingenting funkar, sändningen bara misslyckas. Hur ska jag göra??

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 9 år, 8 månader sedan:

Blir så jävla trött på dessa företag som skor sig på oskyldiga medborgare! Min dotter (10år) har just fått 150:- deb på fakturan för en tjänst hon inte svarat Ja på…? Har just skickat STOPP 72577 och det verkar faktiskt funka. Dock känns det för jävligt att behöva betala för ngt man inte köpt. Någon som vet hur man kan komma åt företaget Splash Mobile? Vore kul att träffa ansvarig utgivare av tjänsten….

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 8 år, 10 månader sedan:

gratzie

• Profilbild för Storfot Storfot skrev 8 år, 10 månader sedan:

minderåriga får inte ingå avtal så den där räkningen ska ni inte betala

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 8 år, 4 månader sedan:

>minderåriga får inte ingå avtal så den där räkningen ska ni inte betala > skrivet av Storfot@2009-11-23 > Jag är fjorton och fick de ett sms från splash mobile. Utan att tveka skickade jag STOPP. Men ändå har de mage att kräva mig på 99kr. Visst de är ett sätt att tjäna pengar, men det gör ingen glad. Vem vill betala för något man inte får?

• Profilbild för Storfot Storfot skrev 7 år, 11 månader sedan:

I princip är ett avtal med minderårig (under 18 år) ogiltigt då en minderårig har så kallad bristande rättshandlingsförmåga. http://www.ktib.se/Dina-rattigheter2/Inga–avsluta-avtal/Bindande-avtal/Kan-minderarig-teckna-bindande-avtal/

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 7 år, 10 månader sedan:

2010-11-16 Hej man kan bli så jävla förbannad när man får mobilräkningen som i abonnemangskostnad kostar 19 kr per månad, och ser att nånting som kallar sig för Pitch är med på en summa på 120 kr!!!! .Min son på 10 år får använda denna mobil då och då och har alltså fått ett sms om gratis ringsingnal. Detta har han tackat ja till. Vad han inte visste och ingen annan heller kunde veta, var att dom jävlarna, alltså Pitch, drar 30 kr per vecka (120 för en månad) för nya ringsingnaler!!!! Ett samtal idag till Pitch 0850108100 slutar med att jag måste betala dom 120 kronorna eftersom abonnemanget står på mej och jag är vuxen. Man ska alltså inte kunna komma av detta bedrägeri som Pitch begått och fortsätter att begå. Dom 120 kronorna finns med på min mobilräkning på Tele2, så man kan faktiskt tycka att Tele2 också borde ta ansvar ! Det är ju dom som begär in pengarna och tydligen samarbetar med Pitch! Jag tänker göra en polisanmälan och uppmanar alla er som råkat ut för detta att också anmäla. Ring 11414 och anmäl. 2010-11-16

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 7 år, 9 månader sedan:

Ni måste förstå: om inte du har beställt det har NÅGON gjort det. Så enkelt är det! Fungerar det inte att SMSa ”stop” eller ”stopp” till numret det kommer ifrån så ta kontakt med Etiska Rådet för Betalteletjänster. De ska kunna hjälpa till

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 7 år, 9 månader sedan:

.. och att polisanmäla bolaget är som att polisanmäla McDonalds för att du är fet. DVS: håll koll på telefonen, läs SMSen du får (det går inte att aktivera utan pin-kod. med pin-koden står villkor och pris) och slutligen: ta ansvar för ditt eget slarv.

• Profilbild för Storfot Storfot skrev 7 år, 5 månader sedan:

du har fel enligt dig så får alla företag skicka ett sms/mms och om du inte skickar ett svar så får dom dra pengar från dig för varje sms/mms dom skickar

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 6 år, 9 månader sedan:

Geschäftszeichen: 11 IN 23/07: In dem Insolvenzverfahren über das Vermögen der T-C-H Service GmbH & Co. KG, Breitenstraße 37, 36251 Bad Hersfeld (AG Dresden, HRA 5714), vertreten durch: 1. TCH Vermögensverwaltungs GmbH, (persönlich haftende Gesellschafterin), vertreten durch: [b]1.1. Florian Grotehans, Am Baumgarten 12, 36251 Bad Hersfeld, (Geschäftsführer),[/b] wird die Prüfung der nachträglich angemeldeten Forderungen im schriftlichen Verfahren gemäß § 177 Abs. 1 Satz 2 InsO angeordnet. Geprüft werden alle bislang ungeprüften Forderungen, die noch bis zum 09.08.2011 einschließlich zur Insolvenztabelle angemeldet werden. Die Schuldnerin, die Insolvenzgläubiger und der Insolvenzverwalter werden aufgefordert, ein eventuelles Bestreiten der Forderungen bis zum 24.08.2011 schriftlich beim Insolvenzgericht einzureichen oder zu Protokoll der Geschäftsstelle zu erklären. Anderenfalls gelten die Forderungen nach Ablauf dieser Frist als festgestellt. Die bereits geprüften Forderungen werden von der mit diesem Beschluss angeordneten besonderen Forderungsprüfung nicht betroffen. Amtsgericht Bad Hersfeld, 27.07.2011

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 6 år, 9 månader sedan:

google translate Hans Florian Grote konkurs (bolag): du får något? Öppettider: 11 i 23/07: I insolvensförfarande över tillgångar TCH Service GmbH & Co KG, Broad Street 37, 36.251 Bad Hersfeld (AG Dresden, HRA 5714), ombud: Först TCH Asset Management Ltd (komplementär) ombud: [B] 1,1. Hans Florian Grote, i Baumgarten 12, 36.251 Bad Hersfeld, (VD), [/ b] är en undersökning av skadeståndsanspråk därefter genom skriftligt förfarande i enlighet med § 177 punkt 1 meningen 2 Insolvens ordnas. Testad hittills är alla oprövade påståenden som fortfarande är registrerade 2011/09/08 inklusive insolvens bordet. Gäldenären, insolvenshandläggaren och borgenärerna inbjuds till en eventuell förnekande av de fordringar skriftligen till 24/08/2011 med konkursdomstolen att lämna in eller att förklara för protokollet kontoret. Annars påståendena är giltiga efter utgången av denna period som anges. De redan godkända påståenden inte påverkas av detta beslut med arrangerade särskilt prov krav. Tingsrätt Bad Hersfeld, 2011/07/27

• Profilbild för drhassan drhassan skrev 2 månader, 2 veckor sedan:

BUY 100% UNDETECTABLE COUNTERFEIT MONEY at ((whatsApp…+32467716776 )) Euro, Dollars, Pounds, etc…

Contact us below:
    Whatsapp… +32467716776
    E-mail…printnote6@gmail.com
    Skype…ultraviolet1

https://buycounterfeitnotes.blogspot.com/

We produce our notes with the following security features that make it to be genuine, and we have the best grade COUNTERFEIT NOTES in the world for both Euro, Dollar, and pound or any bills of your choice. We use quality foil paper elements, 20% of cellulose and 80% of cotton paper. Our bills have the Infrared Detection which makes our bills to bypass the UV machines, Pen test and even eye detection by counterfeit experts. Our notes are 100% grade “A” with the following quality security features below:

Intaglio printing
    Watermarks
    Security thread
    See-through register
    Special foil/special foil elements
    Iridescent stripe / shifting colors.
    Different serial numbers

EUR – Euro
    USD – US Dollar
    DNR – DINAR
    GBP – British Pound
    INR – Indian Rupee
    AUD – Australian Dollar
    CAD – Canadian Dollar
    AED – Emirati Dirham
    ZAR – Rand
    CHF – Swiss Franc
    CNY – Chinese Yuan Renminbi
    MYR – Malaysian Ringgit
    THB – Thai Bah
    NZD – New Zealand Dollar
    SAR – Saudi Arabian Riyal
    QAR – Qatari Riyal

We offer free shipping as from minimum order and above.
    Delivery takes 48hrs maximum, packaging and shipment method is discreet.

Contact us below:
    Whatsapp… +32467716776
    E-mail…printnote6@gmail.com
    Skype…ultraviolet1

https://buycounterfeitnotes.blogspot.com/

https://youtu.be/ZliMazTbaaI