Société Publique – WDBS – Webbdesignbyrån… !?!?! (11 inlägg)

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 8 år, 6 månader sedan:

Någon som känner till WDBS eller Webbdesignbyrån Sverige eller Société Publique alla dessa namn dyker upp när jag kollar upp WDBS som ringde mig ocg erbjöd en ny hemsida. Priset var ok men säljaren men tittar man på deras referenser så är två av deras referenser deras egna sidor??? Har dom inte gjort fler eller?? Luktar lite YREG över det hela eller är det bara jag som är rädd för att gå på en mina? Allt känns lite fuffens men som vanligt är man ju alltid ute efter ett bra pris så om någon vet något om ovan eller har erfarenhet av dem så dela gärna med er!!! Tack på förhand . Daviiddo

Vad fick du för pris?

Skulle landa på ca. 7000 Sek om jag fattade rätt.

• Profilbild för Jtack9 Jtack9 skrev 7 år, 5 månader sedan:

Vad jag har förstått det som är det samma företag. Liksom Yreg, Yellow byte dem namn varje år för att komma undan kritiken, kanske också skatter eller liknande kostnader. Sociéte publique, wdbs, webdesignbyrån, Riktad networks ab, riktad publiq relations AB, AB Riktad, det är namnen jag förstått att dem använder sig utav. Dem arbetar för att ta konkurrerande firmors kunder. Vi har ett företag som har hosting hos oss och dem har även blivit tillfrågade av någon som ringer från wdbs att bygga en hemsida från scratch men det verkar som att det är något som inte stämmer, varför behöver ett företag byta namn och styrelse vart femte år och varför står det ingenting redovisat på företagsupplysningssidor? Någon som vet något mer?

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 7 år, 3 månader sedan:

WDBS är mycket värre än Yreg. Yreg löser ut rek. post, men det gör inte WDBS. Vi har skicka ”rekad post” till dem två gånger utan att de löst ut den. Vilket gör att det inte går att säga upp avtal. De är dessutom väldigt otrevliga i telefon. När man påpekar fel de har gjort så lägger de på luren i örat. Jag har inte hört någon nöjd kund!

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 6 år, 11 månader sedan:

Vi har varit kund hos dem i två år, efter att vi tecknat ett avtal med dem. Det är ett jävla skitföretag som inte håller det de lovat. Jag har gjort av med mycket energi på dem – hoppas vi lär av våra felval. Rekommenderar starkt att inte anlita dem.

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 6 år, 10 månader sedan:

verkar som dessa har försvunnit någonstans.. för er som orkar gå vidare med detta, det är följande man som ligger bakom detta företag, se facebook,eniro osv osv.. http://www.ratsit.se/ReportCompanySmall.aspx?ID=860308GEEC mvh

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 6 år, 8 månader sedan:

Håll utkik och se upp för nu har dom bytt namn igen!!! Riktad finns kvar men Société Publique har stängts ner och bytt namn till Republik media, detta bolag drivs av samma person som drivit Riktad Networks, Riktad, Société publique, Weddesignbyrån, Wdbs och nu då Republik Media. Det kanske är dags att även gå ut med en varning till de som söker arbete då jag förstått det som att företagen ej är fackligt anslutna eller ger ut någon som helst semesterersättning eller vettig lön till sina telefonförsäljare, som företaget i stort sett endast består av. http://www.republikmedia.se/nyheter.php#news0

republik media är samma skit som Riktad och allt annat i den där gröten verkar det som.

Hittade ännu ett företag kopplat till resterande nämligen: Weylan-Yutani.Ju mer man googlar desto mer verkar det komma upp.

Republik Media Populaire AB