Spelias SPAM (6 inlägg)

• Profilbild för skrev 10 år, 3 månader sedan:

Spelias spammar otroligt mycket.Någon som hört eller vet något om detta. Ett urklipp från eposten.Dom använder eposten no_spam@telia.com för att spamma ut,, Någon som vet något om detta.Är det bara rent lureri eller seriöst. Spam e iaf ej seriöst..Ni som skall klaga så har jag ej beställt detta eller ens godkänt andra att lämna ut min epost.Har ju även självklart använt länken nedan för bort tagning men det har ej lyckats.. Ny otrolig stryktipssensation reserverad bara dig! Easy13 (144 rader, INGA halvgarderingar) Plus en otrolig bonus. HELT GRATIS (se längre ner) Passa på nu när det är jackpott, 165 miljoner, i helgen. Med vår hjälp kan du plocka hem de stora vinsterna! Detta är ett helt nytt sätt att spela på Stryktipset. Du kan vara bland de första att plocka hem dom stora vinsterna! Easy13 är framtagit med spelaren i centrum. Därför är det mycket enkelt att använda. Även om du aldrig tidigare har spelat med system kommer du att kunna använda Easy13. Kom ihåg att Easy13 sköter sig helt själv, Du behöver bara fylla i matcherna efter anvisningarna. Vi lovar att du på bara 10 minuter kan använda Easy13. Detta helt nya tipssystem är utan tvekan det absolut bästa som har tagits fram för detta ändamål. Det är helt individuellt anpassat bara för dig. Det är mycket enkelt att använda. Med Easy13 medföljer naturligtvis en mycket lättförstålig svensk bruksanvisning och garantitabell. Dessutom lovar vi pengarna tillbaka som du har betalt för Easy13 om du inte får vinst redan den första veckan! OBS! GLÖM INTE DIN GRATIS BONUS LÄNGRE NER Beställ redan i dag och du har chans att vinna upp till 165 miljoner, eller ännu mer vid jackpott, redan nästa vecka. Du har inget att förlora utan allt att vinna! Beställer du dessutom inom 3 dagar får du utan extra kostnad; Det nya stryktips programmet ”Olympia tips 2008″. i en helt ny version bara det värt 999:- och som är ett enormt hjälpmedel för dig som föredrar att spela på stryktipset HELT GRATIS! Och det är inte nog med det: Vi skickar även med det fantasiska ”V75 Max” för datorn. En spel sensation som på ett enkelt sätt hjälper dig att plocka ut de rätta hästarna. HELT GRATIS Skulle du ändå ha svårigheter har du alltid möjlighet att kontakta någon på vår kundsupport 24 timmar om dygnet runt support@spelia.com VINSTGARANTI! Vi garanterar att du efter 3 veckors spel har vunnit annars återbetalar vi hela beloppet som du har betalt för systemet. UTAN NÅGRA FRÅGOR! Vi är det enda spelföretaget i norden som lämnar denna garanti! Klicka här för att beställa Ja Tack! Jag vill absolut inte missa chansen att vinna stort! Jag får därför HELA konceptet med Easy13 för halva priset och betalar endast 298 kronor + porto (Ord pris 998 kronor + porto) Svarar du inom 3 dagar så får du dessutom 5 nykonstruerade lottosystem med vår unika vinstgaranti, alla godkända av Svenska Spel. HELT GRATIS! (Lotto jackpotten ligger på 165 miljoner) PS! GLÖM INTE DIN GRATIS BONUS Bifogar du dessutom 5 vänners emejladresser får du utan någon som helst kostnad 5 helt nya spelsystem , för V75, Stryktipset, Lotto, V64 och måltipset. HELT GRATIS! Dem börjar inte marknadsföras fören tidigast 2008-09-15 så passa medan du är först. Hälsningar Sören Olsson, VD S P E L i A Birger Jarlsgatan 18 114 35 Stockholm 020-504920 S P E L i A S affärsidé är att erbjuda produkter som gör att spelarna kan sätta spelet i system och vinna mer. Med våra kunder vidareutvecklar vi oss själva, tar nya grepp och befäster vår position som marknadsledande leverantör i Skandinavien. SPELIA är absolut störst på spelsystem och spelhjälpmedel i Norden! (etablerat 1987) Vilket garanterar nöjda kunder och hög kvalitet! Vår ”100% nöjd-kund-garanti” är unik för marknaden (Leverans tiden kan variera, Dock max 2 veckor) Totalt har vi över 21 års erfarenhet av systemspel med drygt 89.000 registrerade licenser inom sportspel, nummerspel och trav. Information om Vårt nyhetsbrev Nyhetsbrevet skickas endast ut till dig som själv valt att bli prenumerant hos SPELiAs nyhetsbrev och därigenom få ta del av våra elektroniska utskick. Vi köper inte in adresser från andra företag. Vill du inte ha information i framtiden? Klicka på: remova@spelia.com Har du frågor kring Nyhetsbrevet är du välkommen att kontakta oss på info@spelia.com Du kan när som helst ändra din personliga profil om du vill erhålla andra erbjudanden än de du anmälde ursprungligen. Om du inte vill ha mer information från oss klickar på denna länken remova@spelia.com med rubriken ”Ta bort mig från ert register” så tar vi bort dig från vår mejllista. To remove from mejllist just click here: remova@spelia.com

• Profilbild för Knytanders Knytanders skrev 10 år, 3 månader sedan:

Om jag uppfann ett stryktipssystem med garanterad vinst – mer än insatsen – så skulle jag definitivt inte försöka sälja det till andra. Idiotsäkra spelsystem är och har alltid varit humbug. Se detta som spam i samma klass som ”större penis”-spammen… Har du inte anmält dig till ”nyhetsbrevet” – anmäl spammet på http://www.konsumentverket.se. mvh, Anders Nyman, Cint

• Profilbild för ClaesT3 ClaesT3 skrev 10 år, 3 månader sedan:

Spelia är välkända spammare och har varit det i många år. De har anmälts ett flertal gånger 2006, 2007 och 2008, och har hela tiden varit bland de fem mest anmälda ”företagen”. Konsumentverket har haft ett tillsynsärende mot dem (ett av de sex första företag KoV försökte få ordning på sedan marknadsföringslagen förbjöd spam till privatpersoner), men har inte lyckats identifiera vilka som ligger bakom. Därmed kan de inte göra något – man får ju inget straff om man spammar i Sverige så de kan inte ta hjälp av rätttsväsendet för att få fram vilka det är, och utan egna resurser… tja, vi har tyvärr de lagar och riksdagsmän vi förtjänar. Ska man iddas anmäla dem till Konsumentverket bör man göra det på papper (också) och påpeka att de har haft ett ärende mot dem redan och att de är anmälda så mycket. Om FRA-lagen beslutas (vilket jag innerligt hoppas den inte gör) så anser jag att Spelia ska klassas som terriorister och att alla mail och samtal från dem ska avlyssnas, spåras och överlämnas till Konsumentverket, med Spelias huvudmän prydligt angivna med namn, personnummer och uppgifter om på vilka koordinater deras mobiltelefoner just nu finns…. Om de (FRA) nu ändå ska pyssla med integritetsintrång kan de lika gärna göra nåt samhällsnyttigt samtidigt – och då kan Konsumentverket mot vite förbjuda dem att spamma fler gånger.

• Profilbild för skrev 9 år, 10 månader sedan:

jag hoppas också dom åker dit så snart det bara går.. måste ju gå att kolla upp ip adresser och så liknande. men det är väl svårt att få tag på dem enskilda personerna. får spam av dem minst varje vecka.. varje gång olika adresser i sthlm och olika vd:ar :/, och varför ge ut ett gratis telefonnummer som kontaktnummer? ett garanterat spelsystem att vinna 100milj+ på travet för bara 300kr??!! Bullshit!! Gå aldrig på detta! Också ska man kontakta dem via mail om man vill köpa detta bedragande spelsystem.. hmm.. det är bullshit så det bara skriker om det!! -sen en till sak!om det garanterar 7 rätt på v75 då skulle det inte bli så mycket av kakan ändå.. så många som dem skickar ut till och så många som skulle beställa spelsystemet om det höll vad det lova. blev inte många miljoner i fickan då inte:) gå aldrig på detta!! hoppas någon sätter dit dem så det riktigt svider för dem.. vill man vinna mycket pengar på antingen trav, lotto eller vad det nu kan vara. så då måste man verkligen vilja vinna.. måste man TÄNKA på att man SKA vinna precis varenda dag, ett gott tips till alla som tror att man blir lyckligare för att man har 100 miljoner att kasta ut på grejjer.:) allting handlar om vad och hur man TÄNKER och vad man egentligen VILL.. det är den största sanningen det. hare gott! keywords: Spelia , jackpot 2008 , 7 rätt på v75 garanterat , JACKPOT 2008 , SPELIA, bedrägeri , spam, SPAM ,

• Profilbild för ClaesT3 ClaesT3 skrev 9 år, 10 månader sedan:

Om riksdag o regering inte prioriterar så är det svårt. Visst, enkelt att kolla upp IP-nummer, men det kräver lite utredningstid=pengar för att hitta dem o sätta dit dem – plus lite bättre lagstöd. Anmäl dem gärna till KoV, på papper _och_ till deras spam-databas, varje gång du får ett spam av dem.

• Profilbild för lexetius lexetius skrev 5 år, 4 månader sedan:

De har ändrat system. Jag har börjat få likartade mail, men nu kallar de sig ”nordicgames”, men i slutet av mailet står följande;
    ”Hälsningar
    Sören Olsson, VD
    Nordic Games
    Strandvägen 4 C, 4 tr
    114 35 Stockholm
    020-504920″

eller

”Vänliga hälsningar,
    Nordic Systems
    Stureplan 2
    114 35 Stockholm

Jörgen Nilsson
    Marknadsansvarig
    To remowe from mejllist just click here: remove@nordicsystems.se
    E-postadressen ”remove@nordicsystems.se” är fejk.

Jag har IP-adressen och har anmält flera gånger till KoV, men det verkar som inget händer. IP-adressen pekar att det är från Sverige de skickas.

Ett tips till de som inte vet hur man letar efter IP i mail: Den finns i brevhuvudet, så kallad header. Om ni kan i e-postprogrammet få fram att ni vill se mailets brevhuvud/header så finns ursprungssändarens ip efter texten ”X-SENDER-IP:”.

Avsändarens SMTP i detta fall var smtp.euromail.se och eftersom IP-adress räknas som personuppgift kan jag tyvärr inte skriva den här hur mycket jag än hade velat.