tandblekning (10 inlägg)

• Profilbild för camme skrev 13 år, 3 månader sedan:

jag har fått upp intresset som även många andra. tandblekning. jag har sett olika reklam om det och är nyfiken på om det är nån som kan rekommendera något? jag har inte någon större lust att betala flera tusen hos en tandläkare om man kan slippa det… såg bla reklam från dentway 895kr. sen att man kan beställa via ebay olika stripes…m m … nån som har nån åsikt, erfarenhet av det??

• Profilbild för skrev 13 år, 3 månader sedan:

http://www.BeautyWhite.se där har du den absolut bästa hemma tandblekningen. MVH Ett vitt leende.

• Profilbild för Knytanders Knytanders skrev 13 år, 3 månader sedan:

Du bör nog läsa dessa notiser: Få vita tänder – säkert 2005-06-19 18:20 Ett bländvitt Hollywoodleende är nya skönhetstrenden, skriver Expressen. Men bluffprodukterna är många. I bästa fall fungerar de inte alls, och i värsta fall förstör man tänderna. Köp inte blekmedel i affären eller på Internet, är rådet. Tandblekning får, enligt socialstyrelsen, bara utföras på tandklinik av tandläkare eller tandhygienist. http://www.cint.se/sweden/asp20/cintnews/shownews.aspx?newsid=1600 Dyrt och plågsamt att bleka tänderna 2005-03-30 17:16 Tandblekning kan bli en dyr och plågsam historia om den inte utförs inom tandvården, skriver GP. Eftersom behandlingen inte omfattas av tandvårdsförsäkringen vänder sig många till billigare salonger eller gym. Något många sedan kommer att ångra. Socialstyrelsen har det senaste året tagit emot ett hundratal samtal från personer som drabbats av besvär. http://www.cint.se/sweden/asp20/cintnews/shownews.aspx?newsid=762

• Profilbild för riccochet riccochet skrev 7 år, 6 månader sedan:

Jag tror mig ha hittat ett perfekt mellanting mellan olagliga nätprodukter och dyra tandläkarhemblekningskit. Tandblekning för hemmabruk från BrilliantSmile säljs endast via utbildade kliniker. Dessutom var BrilliantSmile ett tandblekningsföretag som faktiskt gick att nå via telefon, när det behövdes!?! Surprise surprise… :) . Så här gick det till; Jag köpte mitt hemblekningskit hos Stockholms mest välkända plastikkirurgmottagning där all information lämnades ut av en tandläkare. Preparatet var medicinmärkta och garanterat inte frätte på min emalj. Allt kändes tryggt och proffsigt och det bästa var att jag fick svar på alla mina frågor när jag köpte hemblekningskittet. Att priset var 1100kr inklusive en tandkräm som jag numera är helt beroende av var ingen nackdel :) . Det var klart värt att kunna köpa min hemblekning av någon som visste vad dom talade om istället för skumma nätsiter som säljer ”samma preparat som säljs hos tandläkare” för nästan samma pengar… Hur gick då blekningen??? Med undantaget från att jag klantade mig när jag skulle tillverka bettskenorna (följde inte instruktionerna) så gick allt smidigt! BrilliantSmile personalen (som gick att nå via telefon) var så vänliga att dom skickade nya skenor till mig… HELT KOSTNADSFRITT!!! Till dagen efter… Det var klart mer än vad jag förväntade mig :) . Behandlingen tog en vecka och resultatet var mer än tillräckligt för mig. Kolla in http://www.brilliantsmile.se för mer info. Efter mina goda erfarenheter så ger jag tummen upp för BrilliantSmile :) .

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 7 år, 6 månader sedan:

Är det här en reklamtråd för nån totalt onödig produkt?

Ganska så onödigt. Dyrt dessutom. Kostar mig högst en femma, att ta ut garnityret och spruta på en för dagen utvald lämplig nyans. Små mänskor stora problem. Hi hi

Är tandblekning verkligen hälsosamt för tänderna – kan man inte tappa hållbarhet???????

Privata tandläkaren sålde mig en tub tandkräm som faktiskt gör dem vita på en gång! (Minns nu ej vad tandkrämen heter).

• Profilbild för jessicaf jessicaf skrev 4 år, 2 månader sedan:

Hej,

Tråden verkar rätt gammal så jag vet inte om det är relevant längre, men jag brukar iaf använda Stella White Strips. Tycker den funkar skitbra! Och om du köper den via LetsDeal som jag gör så kommer man undan billigt.

Har använt tandblekning från andra tillverkare tidigare men då har det har ilat i tänderna i ett par veckor efter. Med Stella White så ilar det inte :)

• Profilbild för amira amira skrev 3 år, 5 månader sedan:

Hej!
    Anslöt mig idag och ursäktar om jag återupplivar en gammal tråd, men som tandhygienist ska jag försöka ge en neutral bild inom för blekning av tänder hemma.

Efter ett EU-direktiv 2012 att förbjuda peroxider i tandblekningsprodukter så har de blivit betydligt bättre. Eller rättare sagt, produkterna får inte innehålla mer än 0.1% väteperoxid eller 1-2% karbamidperoxid, som sedan bryts ned till väteperoxid.
    Detta har gjort att flera återförsäljare idag har tagit fram bättre preparat gjorda på bland annat naturliga produkter. Dock finns det fortfarande ett par som struntar i direktivet och fortsätter sälja ändå.
    Om du nu ska bleka tänderna hemma så kan jag rekommendera dig att läsa på olika jämförelsesajter på nätet för att få en överskådlig blick över vilka som säljer peroxidfria blekningar.
    Annars är ni alltid hjärtligt välkomna att bleka tänderna hos en tandläkare ;)