HÃ¥ller helt och fullt med dig Jan. Jag jobbar inom denna bransch och tyvärr är det väl som sÃ¥ att de flesta företagen mer eller mindre känner sig tvingade att vara med i Eniro,Gula Sidorna,Emfas,Din Del osv. Enda anledningen till detta tror jag beror pÃ¥ att Eniro naturligtvis är det största och mest kända märket som finns i Sverige idag. Jag är en av mÃ¥nga som hÃ¥ller med de företag som blivit lurade att detta är en svart marknad och det finns otroligt mÃ¥nga oseriösa företag som blÃ¥ser kunder pÃ¥ otroliga summor pengar och utnyttjar företagens situation, ”du MÃ…STE finnas med,störst och bäst osv…” Det jag rekommenderar samtliga företag jag samtalar med är att med jämna mellanrum gÃ¥r in pÃ¥ http://www.svenskhandel.se och skriva ut den varningslista dom har där för man ser med jämna mellanrum nya företag som dyker upp där. Jag tycker som sÃ¥ att om man bedriver ett företagsregister eller telefonkatalog om man nu väljer att uttrycka det sÃ¥, bör man se till att hÃ¥lla en stor service nivÃ¥ till de kunder man har och om man som t,ex Eniro nu har bÃ¥de register pÃ¥ webben samt i pappersform lÃ¥ta kunden finnas med i bÃ¥de registret pÃ¥ webben samt pappers delen men kanske dÃ¥ bara behöva betala för en av de bÃ¥da registren. Jag har jobbat inom denna bransch nu i snart fyra Ã¥r och ser och hör varje dag mÃ¥nga företag som blivit blÃ¥sta av olika lurendrejare. Mitt tips till er är: Om ni har bestämt er för att finnas med i pappersform sÃ¥ satsa pÃ¥ Gula sidorna,det är den enda papperskatalog ni behöver finnas med i om ni dÃ¥ inte väljer att satsa pÃ¥ nÃ¥gon av era branschkataloger dÃ¥ naturligtvis. Vad det gäller internet sÃ¥ leta upp ett företag som tillhandahÃ¥ller sÃ¥ mycket som möjligt till en sÃ¥ lÃ¥g kostnad som möjligt, lÃ¥t er inte luras av att alla är bäst störst osv utan när en säljare ringer ta er verkligen tiden att lyssna och lÃ¥ta säljaren bevisa för DIG varför du skall ansluta dig. MÃ¥nga företagare upplever jag otroligt stressade och det gör att man antingen tackar ja till nÃ¥got man inte riktigt vet vad det är eller sÃ¥ skäller man ut säljaren efter noter. Jag förstÃ¥r definitivt varför företagaren blir upprörd över att man ringer men tänk pÃ¥ att de företag som idag är seriösa stÃ¥r kanske inte bara för ett företagsregister utan även för att ge företaget möjligheten att nÃ¥ ut till kunder som faktiskt letar efter era tjänster men som inte vet att ni finns… Ha en underbar start pÃ¥ Ã¥ret och lycka till!! Mvh Morgan