Varning för hittabolag.se (6 inlägg)

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 11 år, 6 månader sedan:

Blev precis uppringd och de skulle bara dubbelkolla uppgifterna medan hon spelade in samtalet. Påstod att vi varit med tidigare gratis men skulle nu förnya. Jag frågade vad priset var då och hon svarade endast 1990 kr. Jag påpekade då att det var ren lögn att vi varit med hos dem och hon slängde då på luren. Extremt jobbigt pip i bakgrunden av samtalet med jämna mellanrum dessutom. Be aware, ännu en värsta sortens skojare!!

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 11 år, 6 månader sedan:

Kollar du upp vem som äger domänen Hittabolag.se ser du att det är samma ägare som startade Hittaföretag.se som också är en bluffkatalog av högsta rang. Hittabolag.se registrerades 2009-01-29 av Marcelo Magno som står som ägare för domänen. Marcelo Magno äger även domänen hittaföretag.se under hans handelsbolag MagnoFashion HB. Denna domän skapades 2009-03-06 men vi vet att Hittaföretag.se har lurat företagare längre än så. Hittaföretags aktiebolag heter Prosales Market Sverige AB, Org.nummer: 556695-5869. Det går för övrigt (just nu) inte ens komma in på sidan Hittabolag.se, men förutsätter att det är samma bluffmakare som Hittaföretag.se.

• Profilbild för Erick Erick skrev 11 år, 5 månader sedan:

Vi har drabbats av exakt samma lurendrejeri med påstående om att vi har haft något avtal med dessa skojare tidigare. Nu krävs vi på 1920 kr + moms för något som vi inte beställt. Varning för Hittabolag.nu

• Profilbild för janol janol skrev 11 år, 5 månader sedan:

Blev uppringd igår av dom. Dom ville kontrollera uppgifter med inspelning för sin katalog, jag gav luddiga svar och ställde motfrågor om deras tjänst, satt vid datorn som tur var och såg att deras hemsida var riktigt kass och en kopia på hitta.se’ layout. Sa att jag inte var intresserad av att finnas med i deras katalog eller tjänster, dom fortsatte bara försöka verifiera uppgifter, ”stämmer det att….”, jag la bara på på luren efter det. Efter en liten undersökning på nätet förstår jag att det är värsta sortens skojare, och att flera råkar illa ut med fakturor efter samtalet. Dessutom att dom ”kör ganska hårt” med dom som får fakturor. Det värsta är att deras metod med inspelning bygger på initial verifiering av uppgifter om ditt företag som är basala, adress och liknande som känns ok att svara ”ja” på. När du sedan bestämt avböjer förslag om tjänster och avslutar samtalet tror man att man är säker MEN, samtalet bandas och den som vill kan ta dessa ”ja” och klippa ihop till en inspelningsbluff som låter som en bandad orderupptagning. Det har förekommit sådant i branschen påvisat av polisens kriminaltekniska enhet. Jag går nu och undrar om jag ska få en faktura från dom, och behöva spendera massor av tid och energi åt att bestrida fakturan, hantera eskaleringen av processen med inkassobolag och liknande och kanske hamna i Tingsrätten i värsta fall. Jag är beredd at gå hela vägen men fy vilket slöseri med tid och energi !!! Lite råd till alla om ni blir uppringda av telesäljare: – utgå ifrån att det kan vara en skojare – ge ingen information som kan användas – be om nummer och mans, och företagsuppgifter, be att få återkomma – svara inte på frågor, ställ en motfråga för varje fråga du får – lägg på luren om du inte får det omedelbart – använd aldrig ordet ”ja” som som enskilt svar på en fråga, ställ en motfråga eller börja med ”nej …”

• Profilbild för Bernice Bernice skrev 11 år, 4 månader sedan:

Jag tänkte att jag skulle varna andra för detta ”företag” då jag själv blev uppringd tidigare idag. Hur många olika bluffare finns det där ute egentligen? Är det dags att bara träffa människor ansikte mot ansikte när man gör affärer? Numera så vågar jag knappt svara i telefonen! Tack för en bra sida, Cint!

• Profilbild för itkunnig itkunnig skrev 7 år, 7 månader sedan:

Hej ! De är nu aktiva igen. Och måste varna för detta företag. Blev uppringd av en ‘säljare’ som påstod av mitt företag var upplagd i deras sökregister. Detta stämmer definitvit inte, det har jag koll på, och jag ville inte alls vara med i detta och inte alls ha med dem att göra. Då sa de att det skulle kosta 4150 kr att gå ut registret. De spelade då in den del där de läser upp mitt företags uppgfiter, och frågar om det stämmer. Denna accept (av att ta bort uppgfiter) tar de som ett avtal, och skicka då en faktura. Detta är samma form av bluff som florerat för fler år sedan. Tror att de inriktar sig på små egen företagare, gärna i hantverksyrken, som sitter ute i fält, och itne har tillgågn till dator för att hålla koll på dessa bedragare. Stor varning för HittaBolag.se som är aktiva igen ! Svara inte när de ringer från 020 105040. Acceptera aldrig något från detta bluff företag. Betala inte.