Blev uppringd igÃ¥r av dom. Dom ville kontrollera uppgifter med inspelning för sin katalog, jag gav luddiga svar och ställde motfrÃ¥gor om deras tjänst, satt vid datorn som tur var och sÃ¥g att deras hemsida var riktigt kass och en kopia pÃ¥ hitta.se’ layout. Sa att jag inte var intresserad av att finnas med i deras katalog eller tjänster, dom fortsatte bara försöka verifiera uppgifter, ”stämmer det att….”, jag la bara pÃ¥ pÃ¥ luren efter det. Efter en liten undersökning pÃ¥ nätet förstÃ¥r jag att det är värsta sortens skojare, och att flera rÃ¥kar illa ut med fakturor efter samtalet. Dessutom att dom ”kör ganska hÃ¥rt” med dom som fÃ¥r fakturor. Det värsta är att deras metod med inspelning bygger pÃ¥ initial verifiering av uppgifter om ditt företag som är basala, adress och liknande som känns ok att svara ”ja” pÃ¥. När du sedan bestämt avböjer förslag om tjänster och avslutar samtalet tror man att man är säker MEN, samtalet bandas och den som vill kan ta dessa ”ja” och klippa ihop till en inspelningsbluff som lÃ¥ter som en bandad orderupptagning. Det har förekommit sÃ¥dant i branschen pÃ¥visat av polisens kriminaltekniska enhet. Jag gÃ¥r nu och undrar om jag ska fÃ¥ en faktura frÃ¥n dom, och behöva spendera massor av tid och energi Ã¥t att bestrida fakturan, hantera eskaleringen av processen med inkassobolag och liknande och kanske hamna i Tingsrätten i värsta fall. Jag är beredd at gÃ¥ hela vägen men fy vilket slöseri med tid och energi !!! Lite rÃ¥d till alla om ni blir uppringda av telesäljare: – utgÃ¥ ifrÃ¥n att det kan vara en skojare – ge ingen information som kan användas – be om nummer och mans, och företagsuppgifter, be att fÃ¥ Ã¥terkomma – svara inte pÃ¥ frÃ¥gor, ställ en motfrÃ¥ga för varje frÃ¥ga du fÃ¥r – lägg pÃ¥ luren om du inte fÃ¥r det omedelbart – använd aldrig ordet ”ja” som som enskilt svar pÃ¥ en frÃ¥ga, ställ en motfrÃ¥ga eller börja med ”nej …”