Grön tele (4 inlägg)

• Profilbild för nilit55 nilit55 skrev 6 år, 3 månader sedan:

Dom är redan debatterade på annat håll, har jag sett. Nu är min killes pappa drabbad. Den 22/5 blir dom inkopplade om vi inte lyckas avstyra det. Han har alltså inte en tanka på att byta bolag och har med all säkerhet inte tackat ja till annat än information! :-(

Vi har hittat en ångerblankett ska ska skickas, även mail kan vi skicka samt ringa via Skype och spela in. Så visst ska det ordna sig men det beror på om vi hinner bryta det innan det kopplas…

Jag funderar på en sak. Gubben har Telia nu. Kan man kontakta dem och tala om att det är en ful grej och att han inte ska byta? Nån som vet?

/Berit

• Profilbild för Knytanders Knytanders skrev 6 år, 3 månader sedan:

Bra fråga – jag tycker ni ska ringa Telia och fråga, och rapportera vad de säger här i gruppen! Jag skulle INTE tro att man kan ”låsa” sitt abonnemang för flytt sådär i förväg, men jag har inte dubbelkollat.

Jag ska i alla fall försöka vakna och samla mig och ringa Grön Tele snart. Komma ihåg att spela in via Skype.

Just nu funderar jag på om jag kan lita på vad de säger, om de säger att de ska avbryta. Dom hade ju inte skickat med ångerblankett, den hittade vi på nätet. Ska vi tro att de skickar bevis på ”avbokningen…”

Jag återkommer! Allt kan ju gå bra!?

Äsch, då oroade jag mig i onödan. Det verkar ha funkat bra. Trevlig tjej talade om att han redan var borttagen. Killen skickade ju ett mail igår och tydligen reagerade de direkt på det!

Men ok då, man ska vara misstänksam och beredd. ;-)
    Och inspelat är det.

Det är mitt tips till alla som har dator och kan behöva bevismaterial: betala in lite pengar till Skype för att ringa till vanliga telefoner, ladda ner MP3 Skype Recorder (andra program finns men den funkar bra).

Lättast att ringa om man har ”Click to call”.

Inspelning är tillåten utan motpartens vetskap om man själv är med i samtalet!

http://faktabanken.nu/avlyssning.htm

Tack och hej så länge! Jag ska försöka kolla Knyt lite oftare. :-)

/Berit