Varning för Ventelo (354 inlägg)

• Profilbild för Ispingvin Ispingvin skrev 11 år, 9 månader sedan:

Jag vill med detta skarpt varna för Ventelo och deras metoder. Jag har jobbat i deras kundtjänst och kan med den insyn jag har i företaget berätta om hur illa kunderna behandlas och hur illa företaget i övrigt sköts. Privatpersoner rings upp av säljare som inte har en aning om vad de snackar om. Kunder som vill ångra sitt avtal inom två veckor via mail eller brev kan glömma det då Skövdes behandlingstid f.n. ligger på flera veckor och då är kunden med andra ord redan aktiv. Att ringa går inte heller då kötiden ALLTID ligger på minst 45-50 minuter varje dag. Kunden måste då själv kontakta sin förra operatör och flytta sitt förval/abbonnemang oavsett vad det kostar kunden. Vidare så ljuger säljarna för kunden genom att säga att Ventelo löser in kunds eventuellt bunda avtal hos annan operatör och/eller om kunden har uppsägningstid på sitt avtal. Detta är bara ren lögn och kunden tvingas stanna hos Ventelo för att slippa ytterligare 598 spänn i uppsägningsagvgift. Internt på företaget så sparkas den ena efter den andra i kundtjänsten om de tycker att det är okej att låta kunden göra en reklamation på telefon/tjänst. Alla obekväma personer sparkas obarnhärtigt och inställningen att kunderna alltid har fel fick vi lära oss första dagen. Sen så handlade det om att sälja sälja sälja och be kunden hålla käften. Det handlade bara om att plocka in pengar till företaget. Sen att kunderna inte upplystes om att man åkte på straffavgift de 12 mån om man lämnar Ventelo som företag är det tyst om. Likaså att de allmänna villkoren i sig är ogiltiga då de är så fyllda med fel att det är rent pinsamt. Lagrummet som hänvisas till tex finns inte ens utan det är utbytt sen flera år. Det kunder sen inte vet är att de som inte fått de allmänna villkoren i sitt välkomstbrev har heller inte något giltigt avtal eftersom företaget är skyldigt att upplysa kunden om villkoren. Har så inte skett så är inte kunden heller bunden till något heller, vare sig avgifter eller annat. Så ett avslutande varningens ord: ringer det en säljae från Ventelo så släng på luren. Företaget är så oseriöst det bara kan vara. Tack för ordet! f.d. anställd i företaget

• Profilbild för skrev 11 år, 9 månader sedan:

men ventelo finns i flera länder. jag vet att det finns i norge. det kanske bara är mobiltelefoni. men jag trodde att ventelo var ett stort företag och ett bra företag. och du jag känner igen det du skrev. var det inte du som skrev det samma i mobil forumet?

Möjligt att det blev en miss där men i vart fall så stämmer det att det är norskägt men de tog över Valuephone och PGOne i somras oc sedan dess har inget fungerat. Det går mer eller mindre ut på att behålla kunderna genom höga avgifter och taskigt formulerade avtal, system som aldrig fungerar och en överarbetad kundtjänst som får ta hand om säljarnas klanterier, lögner och andra dumheter. Jag har aldrig i mitt liv varit med om ett så illa skött företag någonsin. Detta är helt klart utan dess like.

HAHA Vadå MrDouglas just fått sparken eller?Jag och de övriga medlemmarna av min familj har använt oss av ventelo ett bra tag nu, efter att jag jobbat inom företaget ville jag testa och har fungerat över alla förväntingar, jobbar där inte längre så inte därför jag skriver. Men ditt snack gör mig irriterad. Alla företag vill mer eller mindre gå med så stor förtjänst som möjligt!inte bara ventelo och så länge jag ringer billigare struntar jag i vilket

Jamen det är ju inte det som är frågan. Vad det handlar om är att de kunder som ångrar sig och vinte vill bli kunder knappast kan räkna med att deras ånger behandlas i rätt tid innan tex TAB eller FRV går över till Ventelo, vilket kan ställa till det för kunden. Det är mer det att deras kundtjänst i Skövde är totalt värdelös på att ta hand om sina kunder. Har ni Ventelo och det fungerar så grattis.

Jag tänkte precis skriva ett inlägg och Ventelo men hittade detta inlägg. Detta bekräftar precis det jag misstänker och ville fråga efter. Jag fick ingen bekräftelse eller ångerblankett och jag söker efter fler som sagt JA i telefon och därefter inte fått någon bekräftelse eller ångerblankett.

Varför ska det behövas ångerblankett, det är väl bara att säga till på lämpligt sätt (e-post telefon, snailmail, fax)

Till er alla som valt skitföretaget ventelo kan jag säga som så att har ni inte fått ett välkomstbrev från dem innehållandes de allmänna villkoren samt ett bekräftelsebrev på samtalet så är avtalet överhuvudtaget inte giltigt.

MrDoug> Menar du Ventelo Privat eller Ventelo Företag? Jobbar som säljare för Ventelo via TM (Endast mot företag). Känner inte igen mig i något då jag flera gånger även fått besöka kundtjänsten och se hur ni arbetar… Men som sagt, vad jag vet så är det STENHÅRT att man ICKE får vrida på sanningar eller utelämna någon info mot kunden. Men som sagt jag har endast erfarenhet mot företag, vet nada hur det fungerar mot privatpersoner. Men kan det vara Natt & Dag på dom båda områderna?

Privatsidan fungerar inte alls, det kan jag säga. Företagssidan däremot har tydligen varit robust och fin men kanske beror det på att den KTJ har öppet dygnet runt. Företagssidans teamleader Therese gick ju över till privatsidan för att få lite rättning i ledet men det är ju utopi då det handlar om privatsidans säljare som lovar det ena med det andra som sen KTJ får ta hand om sen och förklara för kunden att vi har felat bla bla bla yadda yadda yadda m.m. Privatsidan sparkar däremot den ena efter den andra på lpande band om de tycker att nån är det minsta obekväm och det har vi redan sett flera prov på.

Min erfarenhet av Ventelo: Anslöts med löftet om att Ventelo skulle hantera övergången smärtfritt från Telia. Så blev inte fallet. Jag mottog däremot dubbla fakturor för samma telefoni, en från Telia och en från Ventelo. Omedelbart försökte jag ringa kundtjänst men efter 1,5 timmes telefonkö bröts samtalet. Jag skickade ett email gällande uppsägning och efter två veckor blev jag besvarad med att det krävdes en skriftlig uppsägning för att avsluta abonnemanget. Omgående skickade jag min uppsägning skriftligen. Enligt Ventelo var hanteringstiden för uppsägning 30 dagar. I mitt fall tog det närmre 60 dagar. Efter mitt email om uppsägning har Ventelo debiterat mig för telefoni i ca. 75 dagar. Till råga på allt har Ventelo en uppsägningsavgift på ca 300 kr. Efter att granskat fakturan från Ventelo gentemot Telia noterade jag 17,5 timmes samtalstid för Ventelo och 7 timmar för Telia. Jag kontrollerade fakturan ytterliggare och iaktog att Ventelo debiterat mig för ett annat telefonnummer än mitt eget. Fallet utreds av Ventelo och jag kommer försöka kräva alla pengar tillbaka. Hittills har Ventelo lurat mig på 1000 kr på 4 månader.

• Profilbild för Ispingvin Ispingvin skrev 11 år, 8 månader sedan:

Angående köerna hos Ventelo så har de en kögräns på 30 personer. Fler inringande än det antalet hänvisas till att ringa senare alt. kopplas bort så det är inte så förvånande. Att tro du ska få några pengar tillbaka av det företaget är ren utopi. De betalar inte tillbaka pengar frivilligt och för er som funderar så är mkt av Ventelos kundtjänst utlokaliserad på externt callcenter nånstans i sverige. Tyvärr kan jag inte berätta var men förhoppningsvis så blir väl deras kundtjänst bättre, vilket är som att hoppas på att få morronfika på sängen av Barbapappa.

• Profilbild för skrev 11 år, 8 månader sedan:

MrDouglas Har du fått sparken från Ventelo eller varöfr snackar du så mycket strunt? Jag tycker inte du verkar så insatt som du vill utge dig att vara! Jag tror (och hoppas) att de flesta som läser vad du skriver förstår att du är en bitter fd kundtjänstarbetare! ”NÖJD Ventelokund”

• Profilbild för Ispingvin Ispingvin skrev 11 år, 8 månader sedan:

Trevligt att du är nöjd kund hos Ventelo. Mer än så säger jag inte.

• Profilbild för skrev 11 år, 8 månader sedan:

Som en av dom som råkat ut för ventelo genom att min flickvän tyvär tackade ja via telefon så kan jag intyga att dom inte har rent mjöl i påsen. Jag kontaktade dom förvisso senare än 14dagar efter telefonsamtalet men det spelar ingen roll eftersom det var inom 14dagar efter det att jag fått avtalet i brevform vilket lagen kräver. Nåväl kommer kanske finnas anledning att återkomma till tråden beroende på hur dom reagerar när jag läser lagen för dom.