Varning för Ventelo (354 inlägg)

• Profilbild för skrev 11 år, 9 månader sedan:

Du är inte ens i närheten av att vara seriös, 37 jordsnurr o knegar på ett tm-bolag? en fråga till er andra tragiska figurer, stämmer det att Ventelo brutit samarbetet med XLNT Marketing? borde i så fall inte ovannämnda fulsälj eller liknande minskat då?

• Profilbild för skrev 11 år, 9 månader sedan:

Ni måste förstå att det är Ventelo som är ruttet i sig självt. Att de lagt ut försäljningen till andra företag är ju bara ytterligare en strategi från Ventelos sida för att i efterhand kunna påstå att de inte kände till vad som försigick.

• Profilbild för skrev 11 år, 8 månader sedan:

Uppsägningsavgift är en avgift som går ut till kund om han/hon bryter avtalet innan överenskommen avtalstid gått ut. Detta är ingenting som Ventelo är ensamma om, utan det är snarare så att ALLA operatörer har denna avgift. Nästa gång kanske du läser igenom villkoren innan du godkänner ett köp, och kan då slippa sådana överraskningar. Alltså har Ventelo indirekt gjort dig en tjänst som fått dig att förstå någonting… Grattis, ditt utvecklo.

Ventelo bedriver egen försäljning via tm från Jönköping. Finns annonser på AMS. Så helt rätt har du inte kära gäst. /Besökaren

Nej, Ventelo är inte ensamma om att ha uppsägningsavgift, men de är ganska ensamma om att ha satt det i system att inte upplysa kunden om uppsägningsavgiften under säljsamtalet, vilket de enligt lag är skyldiga att göra. Sen är det ju ingen tillfällighet att Ventelo trots sin relativt lilla storlek ändå sätter rekord i antalet anmälningar till Konsumentverket.

Till den gäst som använde sig av utrycket ”grattis utvecklo”. Det är det ganska lätt att sluta sig till att du jobbar som säljare på Ventelo eftersom en person som använder ett så barnsligt sätt att utrycka sig knappast skulle kunna få ett riktigt jobb.

Jag jobbar som säljare åt ventelo, men till skillnad från många andra så är jag väldigt öppen med att informera noggrant om uppsägningsavgiften, innan ljudfilen startarm för när ljudfilen väl är på, så rabblar man bara kan jag tycka. Men stort minus till många säljare, som inte är noggranna med att upplysa den ev kunden om uppsägningsavgiften. En bra säljare, är en ärlig säljare.

Nåt är ju helt klart lurt ! Blir uppringd av en snabbpratande säljare som påstår sig vara från Telia. Han påstår att jag fått skriftlig information i förra veckan om en ny prislista och vill att jag skall bekräfta det genom en inspelning. Då börjar snabbpratandet igen och man hör knappt att han säger att det rör sig om Ventelo. Då ställer jag ett par frågor och sen lägger säljaren på luren…………(antagligen för att kasta sig över ett nytt offer). Helruttet ! Fula metoder.

• Profilbild för Knytanders Knytanders skrev 11 år, 8 månader sedan:

Du skojar? Nu alltså? Kontakta mig gärna om du vill dela med dig av lite fler detaljer kring samtalet… anders@cint.se mvh, Anders Nyman, Cint

För att citera: ”Så här fungerar det: Den som startade den här tråden är en medelålders man från Västerbotten, djupt bitter, och med sina egna personliga tragedier att leva med. Han har inte ett liv värt att nämna, utan hans tid går oavkortat åt till att vara bitter över vad han anser vara ”livets orättvisor”. Jag skulle kunna dra så mycket historier om honom att jag skulle kunna bli stämd, så jag låter bli, för lilla ”Gnottis” skull. Hur som helst, han är sparkad så långt från Ventelos kundtjänst att det fortfarande borde svida i hans breda arsle, och så vitt jag tycker så är han en vidrig människa.” Om jag inte tar helt fel så dömer du ut en person som stått upp och markerat fel som ett företag begår, men vem är du att anonymt döma och bokstavligt talat förnedra en namngiven person då du inte ens själv vågar gå med ditt eget namn? Claes T svarade strax därefter med att oavsett vad denna ”medelålders mannen” sagt så instämmer ju de flesta här på Cint med vad som sagts så jag ska inte påstå att Ventelo verkar ha skött sina kort så väl. Vad jag däremot vill ha sagt är att du borde kanske inte stå upp för att du jobbar hos Ventelo men anonymt gå ut med att förnedra nån med de vokabulär du använder. Det är ruttet och fegt, vilket kanske till viss del speglar Ventelos kundtjänstpersonals mentalitet – vad vet jag…?

Alltid lika märkligt att se hur ”bra” Ventelo måste vara med tanke på alla nöjda (?) kunder de verkar ha här. De enda som försvarar Ventelo är säljarna och de som kritiserar Ventelo är deras ”offer” eller kunder som det heter på ett mer nyanserat språk.

• Profilbild för deamon skrev 11 år, 8 månader sedan:

>Skapad:2007-05-01 10:06:03 >Så här fungerar det: Den som startade den här tråden är en medelålders man från >Västerbotten, djupt bitter, och med sina egna personliga tragedier att leva med. Han har >inte ett liv värt att nämna, utan hans tid går oavkortat åt till att vara bitter över vad han >anser vara ”livets orättvisor”. Jag skulle kunna dra så mycket historier om honom att jag >skulle kunna bli stämd, så jag låter bli, för lilla ”Gnottis” skull. Hur som helst, han är >sparkad så långt från Ventelos kundtjänst att det fortfarande borde svida i hans breda >arsle, och så vitt jag tycker så är han en vidrig människa. Har citerat ovanstående text från en av de anställda på Xzakt Kundrelation i Skellefteå där Ventelo har ett av sina kundtjänster. Men nog om det – tänkte bara svara lite på den kritik som framförs här. Som många antyder så är detta ett forum där det debatteras om varor, tjänster och företag – men vissa klarar tydligen bara av personangrepp i brist på annat. Att jag fick avsked från Xzakt Kundrelation för att jag påpekade felen i Ventelos sätt att behandla sina kunder är inget jag skäms för – snarare tvärtom. Denna tråden som jag startade visar ju helt klart på missnöjet mot Ventelo och att resterande på Xzakt hatar mig för att jag drog fram smutsen i ljuset, vilket ni Xzaktare kallar ”min bitterhet” är något jag skrattar åt. Jag tog med mig allt material, all min kunskap samt all intern information som helt klart bevisar mitt påstående om Ventelo. Om ni på Xzakt tycker att det bara är lögner och bullshit det jag skrev i mitt första inlägg så varför var anledningen till avskedet ”brott mot tystnadsplikten”??? Första inlägget i denna tråden innehåller inget som helst sekretesskyddat material, men GvP samt Ventelo skämdes för att jag inte ville ljuga/falsera inför kunderna. Lögnerna var inget jag ville stå upp för. Alla fel som skedde i Ventelos egen kundtjänst, dess nonchalans mot kunderna och attityden som alla hade – att kunderna var gnälliga puckon – just det visar på den giriga mentalitet som Ventelo besitter. Allt gick bara ut på att tjäna pengar för även om det fanns 5000 missnöjda kunder så fanns det 10 000 nöjda (?) men sen hur många som aldrig kom fram i telefonkön bara för att gränsen gick vid 30 stycken (resten kopplades ut i cyberspace) låter jag vara osagt. Under den tiden jag satt med Ventelo så upplevde jag saker och mötte kunder som behandlats på ett sätt jag inte ens skulle önska min värsta fiende. Minns speciellt kunden som under 4 månader inte lyckades få ut en samtalsspcifikation trots oräkneliga samtal till kundtjänst. Vem hjälpte denna kund på 5 minuter??? JAG!!! Jag gjorde en sak på 5 minuter som detta företag inte klarade av på 4 månader. Så alla ni i Skellefteå som tror att jag sitter och tycker att livet är orättvist eller att jag skulle vara bitter har ingen aning om hur mycket jag tjänade på den information jag har i skallen. Det ni kallar lögn kallar jag sannning – det bevisas av de flesta i denna tråden som alla säger samma sak. Ventelo är och förblir ett företag man inte vill ha att göra med. Tänk på att information är värt mer än man tror. GvP tror sig göra nåt smart men bet sig själv i arslet istället. Avslutningsvis vill jag bara passa på att säga att personangrepp hör hemma i sandlådan. Jag kritiserade ett företag – inte en namngiven person. Att vissa inte kan skilja på päron och äpplen genom att tycka att det som var och är sant bara är ”lögn” och ”bullshit” visar ju på dess medvetenhet om vad som är sant och inte. Jag vet vem du är som skrev det inlägget där du personligen attackerar mig men för att inte sjunka lika lågt som dig så ber jag dig vänligen att städa framför din egen dörr och hålla dig till ämnet i tråden – nämligen företaget Ventelo, och inte mig personligen. ”Ty sannningen skola tvivlesutan följa vart och ett av dina fotspår”

• Profilbild för pigoo skrev 11 år, 8 månader sedan:

Varför stödja ett företag med dessa metoder genom att vara kund hos dom? /Johan.

• Profilbild för pigoo skrev 11 år, 8 månader sedan:

Jag har inget emot Ventelos > telefoni – vi är till och med Ventelokunder på företaget Cint! Hur skulle det gå ihop > om mitt enda mål var att sänka Ventelo av någon personlig orsak? Det jag kritiserar är > när Ventelo gör fel och använder fel metoder. Den kritiken slipper de inte undan bara > för att de fått mycket kritik tidigare. mvh, Anders Nyman, Cint > skrivet av Anders Nyman Cint@2007-12-20 > Varför stödja ett företag med dessa värderingar genom att vara kund hos dom? /Johan.

• Profilbild för deamon skrev 11 år, 8 månader sedan:

Jag tror Anders menar att det är kanske inte själva Ventelo i sig som är felet, utan när dess personal (även säljarna) gör fel. Visst har Ventelo fått kritik för både det ena och det andra men alla stora företag får mer eller mindre kritik ibland. Sållade vi bort rötäggen från vissa företag så kanske mycket skulle se bättre ut, men undrar hur många företag som fanns kvar efter det då? <8D