Varning för Ventelo (354 inlägg)

• Profilbild för skrev 11 år, 2 månader sedan:

Pontus här igen. Chrille… Nej jag var inte intresserad av att höra inseplningen. Jag tror på vad min flickvän säger. När det gäller ställningsfullmakt tycker jag att du ska läsa på juridiken en aning innan du uttalar dig igen. Ställningsfullmakten är inte en fullmaktsform skapad för att en fulsäljare ska kunna sälja in ett abonnemang med mitt namn på, som min flickvän bundit upp mig i. Däremot har säljaren som RINGER en ställningsfullmakt i fråga om att erbjuda rabatter och annat utanför huvudmannens (Ventelo) ordinarie erbjudande, så länge jag som tredje man är i god tro. Välkommen att googla, läsa på, och återkomma. Du har nog fått det där om bakfoten. Ventelo också uppenbarligen. Nej jag tittade inte på om erbjudandet var billigare eller dyrare än det jag har nu. För det första är jag inte intresserad. Räcker det inte för dig och för en eventuell säljare. Betyder ”jag är inte intresserad” att jag vill ha ett jävla avtal hemskickat? Nej. För det andra ringer jag som sagt med IP-telefoni, och sparar bra med pengar på det. Därav – ointresserad. Menar du allvar när du skriver om en veckas ångerfrist? Menar du på allvar att du tycker det är MITT ansvar att rätta mig efter en vecka, för att Ventelo vill det? Nu är ju så inte fallet, eftersom jag som sagt har rätt att utnyttja min ångerrätt 14 dagar från det att brevet damp ned i mitt brevinkast, inte från det datum Ventelo skrivit på välkomstbrevet. Men jag misstänker att det handlar om ett extra försök att vilseleda sina ”kunder” när man gör på det viset. Och som sagt, oberoende av vad jag ”har för deal idag” som du uttrycker dig, så gäller konsumentköplagen och ångerfristen alltid vid telefonförsäljning. Att du personligen tycker att jag eller andra ”borde hinna jämföra priser på en vecka istället för två” skiter jag fullständigt i. När det gäller att anteckna och spara alla tillfällen man pratar med Ventelo; Jag syftade inte på de kunder du pratar om. Jag pratar om oss tusentals privatpersoner som det här företaget har försökt blåsa på pengar. jag rekommenderar alla som ringe rkundtjänst eller får brev/erbjudanden osv osv att logga alla tider och datum, så att de har på fötterna om Ventelo försöker lura åt sig pengar ändå. Det är därför jag spelat in samtalet där Louise tog bort mitt ”avtal”, kopierar och sparar mailen och bekräftelsen från Ventelo på att de fått mitt email, osv osv. Det finns således inte en chans i helvete att Ventelo får en enda krona av mig eller mitt hushåll. Det var det jag ville rekommendera resten av Sverige. Anledningen till att landsting, kommuner, eller andra offentliga myndigheter väljer Ventelo lägger jag mig inte i. Jag är privatperson, inte företag/organisation. Men du kan ju scrolla en bit och läsa vad andra företagare har att säga om Ventelo här inne. Jag har inte Telia som leverantör heller, så du kan behålla den länken. Du avslutar med att du inte jobbar för Ventelo. Det kanske hade varit bättre det. Man kan inte ta ett sådant företag i försvar utan att få något för det, om man inte är lite konstig på riktigt. Pontus

Du avslutar > med att du inte jobbar för Ventelo. Det kanske hade varit bättre det. Man kan inte ta > ett sådant företag i försvar utan att få något för det, om man inte är lite konstig på > riktigt. Pontus > > Du är alltså så övertygad om att dina åsikter är så orubbligt korrekta att de som resonerar något annorlunda eller som vill sätta ditt resonemang i annat perspektiv är konstiga i huvudet? Intressant. Mvh Vare sig säljare, f.d säljare, anställd eller f.d anställd på Ventelo.

Pontus, om du har IP telefoni via Com Hem idag har säljaren oavsett vart hon eller han ringde ifrån sålt in en produkt som inte är uppkopplingsbar! Du kan inte bli kund med ett IP abonnemang hos en leverantör som levererar analogt.. Så det kommer ändå inte bli något av detta. Viktigt är väl ändå att du ringer till dom och talar om att du inte är intresserad, så de kan bekräfta det här.. Kan ju vara skönt att slippa oroa sig i onödan.. //En till med IP telefoni :)

Ja, i det här fallet. Särskilt när den man resonerar med uttrycker sig och argumenterar som en fjortonåring. Det är ett hån mot alla de hundratals privatpersoner som blivit blåsta av det här företaget, att ens försöka ta företaget i försvar. Det är klart, inte lätt att vara empatisk alltid, för er som sluppit Ventelo, men så är det faktiskt. Dessutom förstod jag inte resonemanget. Om du tar och läser argumentationen, och återkommer sedan. Det är ju bara löjligt att argumentera att ”ångerfristen på två veckor inte behövs, för man hinner ju jämföra priser på en vecka ändå”. Eller att någons sambo skulle ha en ställningsfullmakt att binda avtal/abonnemang för en annan privatperson. Rent ut sagt löjligt. Men du kanske inte håller med? Mvh Pontus – för sista gången

Ja, i det här fallet. Särskilt när den man resonerar med uttrycker sig och argumenterar som en fjortonåring. Och det blir bättre när du attackerar debattören istället för argumenten tycker du? ”Det är ett hån mot alla de hundratals privatpersoner som blivit blåsta av det här företaget, att ens försöka ta företaget i försvar.” Vänta lite. Du menar att man inte har rätt att kommentera dina åsikter i den här frågan då det skulle vara ett hån mot hundratals anonyma personer? Det var att göra det bekvämt för sig må jag säga. ”Det är klart, inte lätt att vara empatisk alltid, för er som sluppit Ventelo, men så är det faktiskt.” ? ”Dessutom förstod jag inte resonemanget. Om du tar och läser argumentationen, och återkommer sedan. Det är ju bara löjligt att argumentera att ”ångerfristen på två veckor inte behövs, för man hinner ju jämföra priser på en vecka ändå”. Eller att någons sambo skulle ha en ställningsfullmakt att binda avtal/abonnemang för en annan privatperson. Rent ut sagt löjligt. Men du kanske inte håller med?” Missförstå mig rätt. Naturligtvis argumenterar jag inte emot ångerrätten. Den skall absolut följas. Men det finns också en poäng i Chrilles resonemang. Även om du nu inte fått dina två veckors ångerrätt, vilket du absolut skall ha, vilken skada drabbades du av EGENTLIGEN? Du skriver i ditt första inlägg att Ventelo MEDVETET väntat en vecka med att skicka er välkomstbreven. Du säger att det var daterat 080320 och ni erhöll brevet först 080326. Det stämmer säker Så lämpligt att du missade att nämna att den 20/3 var skärtorsdagen, FÖRSTA DAGEN PÅ PÅSKHELGEN!!!! Dvs kan vi med största säkerhet säga att Postverket började leverera ditt brev den först den 25/3 då sverige halvsov 20-24/3. Eller har Ventelo betalat posten för att ta del i en konspiration? Eller…vänta du är så övertygad om att du har rätt och andra har fel att det aldrig slog dig att det kunde finnas andra orsaker än Ventelos inbyggda ondska till att brevet kom något sent? SÅ måste det vara <> Vet du. Det tror jag däremot du har helt rätt i.

Trött jag blir. Påskhelg eller inte. Det tänkte jag faktiskt inte ens på. Jag har ingen aning om brevet låg hos posten eller inte i 5 dagar. Kommentera går bra. Att försvara Ventelo är bara löjligt. När dte gälle tångerrätten, och min och andras ”förlorade” vecka, påpekade jag helt enkelt att en person som inte har så bra koll på sina rättigheter lätt hade åkt på en blåsning. Vilken skada JAG drabbades av var väl aldrig diskussionen. Den enda skada som möjligtvis uppstår i det här fallet, den får Ventelo och endast ventelo stå för. Jag skrev att det inte skulle förvåna mig i det här fallet, om de höll i breven ett par dagar systematiskt. ”Ventelos inbyggda ondska…”? Ja du, Jag säger det igen; Det måste vara ett sammanträffande att så många människor här inne och ute i landet känner sig lurade, blåsta, ledsna, arga, upprörda, missnöjda osv osv pga Ventelo. SÅ är det nog. Om vi säger såhär; det fåtalet som skriver av sig här inne, är nog en liten liten bråkdel av det antal som blivit lurade av Ventelo. Mörkertalet är nog rätt stort. Ponta

Trött jag blir. Påskhelg eller inte. Det tänkte jag faktiskt inte ens på. Jag har ingen aning om brevet låg hos posten eller inte i 5 dagar. ” Nej, således har du hasplat ur dig ett påstående som inte hade någon grund över huvudtaget. ”Att försvara Ventelo är bara löjligt. ” Men att attackera ett företag utan att ha fakta på bordet är helt ok? Jag har inte försvarat Ventelo. Jag påpekar att du påstår en massa utan att ha sakliga belägg. Att jag argumenterar mot dig är inte att försvara någon annan. ” När dte gälle tångerrätten, och min och andras förlorade” vecka, påpekade jag helt enkelt att en person som inte har så bra koll på sina rättigheter lätt hade åkt på en blåsning.” Förlorade vecka? Du menar att påskhelgen är en förlorad vecka? Ångerrätten är 14 dagar, helgdagar skall inte räknas in i de 14 dagarna. Således hade du, och alla andra som eventuellt fått ett brev daterat 080320 avseende köp av produkter och/eller tjänster registrerade enligt distansavtalslagen, all rätt att kräva 14 dagar från det att ni erhållit välkomstbrevet. Men det tog du inte reda på innan utan du antog en massa saker och skrev ett inlägg på Cint istället? ”Vilken skada JAG drabbades av var väl aldrig diskussionen.” Nej, jag valde ordet ”skada” för att i ett ord sammanfatta vad du drabbats av i samband med det här ärendet. Måhända fel ordval av mig. ”Den enda skada som möjligtvis uppstår i det här fallet, den får Ventelo och endast ventelo stå för. Jag skrev att det inte skulle förvåna mig i det här fallet, om de höll i breven ett par dagar systematiskt. ” Du menar att de med vilje skulle avstått från att arbeta över påskhelgen för att lura dig? ”Ventelos inbyggda ondska…”? Ja du, Jag säger det igen; Det måste vara ett sammanträffande att så många människor här inne och ute i landet känner sig lurade, blåsta, ledsna, arga, upprörda, missnöjda osv osv pga Ventelo. SÅ är det nog. Om vi säger såhär; det fåtalet som skriver av sig här inne, är nog en liten liten bråkdel av det antal som blivit lurade av Ventelo. Mörkertalet är nog rätt stort. Ponta” Möjligtvis. Jag har inte en aning. Det kan säkerligen vara ett korrekt antagande, för klagomålen var många och säkerligen är många av dem berättigade. Men det ger inte dig per automatik rätt att komma med dåligt underbyggda påstående som hade lika mycket substans som rispapper. Klaga gärna på företag som missköter sig. Men gör oss tjänsten att klaga på relevanta saker nästa gång. Ditt klagomål består i grund av en sak. Ett brev försenades över helgen för att det var långledigt. Du har inte förlorat ett uns av rättigheter. Cry me a river och skriv ett klagomål till postverket istället. skrivet av Gäst@2008-03-29 >

Fick just ett samtal av en säljare från Ventelos företagstjänst?! Hon sa att hon ringde för att hjälpa mig då det blivit något fel med min telefon. Mitt abonnemang skulle sänkas från 150 kr?! till 105 för att jag hade en enskild firma. När hon sen säger att man ringer för 9 öre så frågar jag om priset till mobil så säger hon att det är 9 öre till alla nät inkl. Mobiler. Blir så jävla trött på detta Pissföretag vars enda sätt o klara sig är att sälja mot företag för där kan de slopa ångern. Hoppas ventelo brinner i he….et

Kära anonyma Gäst; ”Nej, således har du hasplat ur dig ett påstående som inte hade någon grund över huvudtaget.” Som sagt. Läst på en del angående Ventelo innan jag ens skrev något här. ”Men att attackera ett företag utan att ha fakta på bordet är helt ok?” Nej. Jag anser mig veta nog för att skriva ett argt inlägg på Cint, ja. ”Förlorade vecka? Du menar att påskhelgen är en förlorad vecka? Ångerrätten är 14 dagar, helgdagar skall inte räknas in i de 14 dagarna. Således hade du, och alla andra som eventuellt fått ett brev daterat 080320 avseende köp av produkter och/eller tjänster registrerade enligt distansavtalslagen, all rätt att kräva 14 dagar från det att ni erhållit välkomstbrevet. Men det tog du inte reda på innan utan du antog en massa saker och skrev ett inlägg på Cint istället?” Jag skrev, om du läser ordentligt, att jag är väldigt väl medveten om att jag har 14 dagar från det att brevet damp ned i min låda. Alla kanske inte har samma koll, och det är DET jag reagerar på. För en som inte har koll, är det väl ett ganska effektivt sätt att lura bort en vecka rakt upp och ner. ”Du menar att de med vilje skulle avstått från att arbeta över påskhelgen för att lura dig?” Än en gång – nej. Jag menade att det inte skulle förvåna mig om det är praksis på Ventelo att skicka ut pappren med en viss fördröjning. Jag skrev att det inte skulle förvåna mig – inte att jag VET att det är så, eller att jag är säker. Påskhelg eller inte. ”Men det ger inte dig per automatik rätt att komma med dåligt underbyggda påstående som hade lika mycket substans som rispapper. Klaga gärna på företag som missköter sig. Men gör oss tjänsten att klaga på relevanta saker nästa gång. Ditt klagomål består i grund av en sak. Ett brev försenades över helgen för att det var långledigt. Du har inte förlorat ett uns av rättigheter. Cry me a river och skriv ett klagomål till postverket istället.” Jag vet helt enkelt inte hur jag ska bemöta det sista stycket. Det är helt enkelt din åsikt, och det får stå för dig. Jag står gärna för min. Det är väl ett subjektivt ämne det här, och min SUBJEKTIVA åsikt är att Ventelo är ett jävla skitföretag som försöker lura till sig pengar från så många som möjligt. Har du en annan åsikt är det också helt ok. Jag kanske BARA skulle ha skrivit ”ventelo pratade bara med min flickvän, och några dagar senare kommer det hem en abonnemangsbekräftelse med MITT namn på”. Det hade kanske räckt med det? Duger det som ett bevis för att Ventelo är oseriösa och ena jävla lurendrejare? Om du bortser från brevet som kom sent? Jag tycker fortfarande att jag har tillräcklig grund för att skriva ytterligare ett varnande inlägg för att bespara andra stackare en massa skit från ett oseriöst, oärligt företag. Tycker du att jag borde låta bli kan du ju helt enkelt bara släppa den här tråden och läsa en annan. Mitt första inlägg bestod i; – att berätta hur vi blev ”lurade” – att varna andra för Ventelos metoder – att komma med ett par tips på hur man ska ta sig ur situationen om man känner sig lurad Jag tar gärna på mig att du och andra tycker jag kommer med taskiga påståenden, så länge någon tredje person faktiskt blir varnad, eller känner stöd i att det är fler som råkat ut för Ventelos skitsnack. Ponta

Pontus> Jag har faktiskt blivit ”utsatt” för samma sak med en operatör vid namn Optimal Telecom för ett par år sedan, flickvännen pratade med säljaren men det var jag som stod på abonnemanget. Ett brev kom hem och det tog väl ca 10-15min att gå igenom att de priser jag hade var bättre än det som optimal fixade. DÄREMOT hade min flickvän gått med på allt via telefon och sagt ordet JA på frågan ”du har ställningsfullmakt att teckna detta…” (Eller liknande). Det var det som var det intressanta, om min flickvän säger JA på det så tror väl säljaren att det är grönt!? Jag skulle gjort det, sen vad juridiken säger exakt vet jag inte, men min sambo behöver t ex inte ha skriftliga papper från mig att använda min telefon eller dylikt. Därav kan det vara väldigt intressant att just höra det ”avtalet” som gjordes på din hemtelefon! Anders Nyman kan säkert lägga upp det, eftersom Ventelo är sådana bluffmakare så det ”avtalet” var säkert rena katastrofen ändå, eller hur? PS: Min flickvän sa också att hon ALDRIG hade beställt någonting via telefon. Kan förstå om din sa samma sak om du fick ett mindre vredesutbrott med tanke på att Ventelo försökte beröva dig en hundring eller två. Som sagt, det är ett telefonabonnemang. OBS! Försöker naturligtvis inte gå på mot din flickvän eller min egen före detta, men bara poängtera att alla som blivit ”lurade/Kapade” kan väl begära avtalet och be Anders lägga ut det. För det måste ju finnas ett avtal..? FInns det inget sådant så är det bara att gå på Pontus linje att Ventelo är ett skandalbolag. Jag tror dock innerst inne att en ganska stor del som skriver här inne själva lyckades teckna avtalet men fick kalla fötter sedan. PS 2: Pontus, upplys oss andra gärna med dina juridiska färdigheter gällande ställningsfullmakt. Det har diskutterats flitigt tidigare så du kan väl upplysa alla hur det EGENTLIGEN fungerar? /Chrille

När en säljare ringer och pratar med era flickvänner så kan inte säljaren på något sätt teckna ett abonnemang på era namn. Utan det som händer är att säljaren frågar om flickvännen har medgivande att teckna ett abonnemang på detta nummer. Då kommer i era fall flickvännen bli betalningsansvarig och den som står på abonnemanget, det vill säga om allt gått rätt till. Gällande ställningsfullmakt så TROR jag att detta måste göras skriftligt.

Vilket fall som helst så har ju Ventelo’s privat telefoni gått i graven, vilket man får se som en välsignelse.

asså grejen med telefonförsäljare ÖVERHUVUDTAGET inte bara ventelo.. är att dom säger aldrig att de blir billigare, dom påstår, och dom frågar hur mkt ni ringer idag, dom kan dom andra operatörers prislistor o påstår en som ni kanske har.. ta lite ansvar va fan o se till att kunna dina priser på telefonen! så slipper du bli ”lurad”.. du är också väldigt trög om du inte ber om att få en prislista hem skickad till dig innan dom gör något, så du får se allt på svart o vit.. man kan ju tro att folk blivit förstånds handikappade.. kan alla priser utöver sina egna telefon prislista… SKYLL ER SJÄLVA SÄGER JAG! ta lite ansvar för fan o sluta skyll ifrån er!!!

.. du är också väldigt trög om du inte ber om att få en prislista hem skickad till dig innan dom gör något, så du får se allt på svart o vit.. På det TM_callcenter vi arbeter på får man inte skcika informationen och prislistorna utan att ha satt upp ett kontrakt först. Detta leder till att vi såklart, iaf jag, är noga med att uppge rätt priser för kunden innan kontraktet sätts upp. Folk frågar ofta efter att få prislistorna skickade hem till sig innan de går med på något, vilket då inte går. Trodde det gällde alla företag.

• Profilbild för skrev 11 år, 1 månad sedan:

Jag sade aldrig JA till Ventelo men nu efter några månader har de börjat trilla in massa brev från payex (tycker de är konstigt) med massa räkningar och inkasso krav, har inte betalat ett öre till dom, har även ringt telia och undrat vad som pågick de sa, vi har anmält ventelo, de kan inte ändra mitt förval utan att jag säger ja. VERKAR SJUKT. är själv telefonförsäljare, men detta är något av de värsta jag någonsin varit med om. Man blir ju skrajj att man hamnar hos kronofogden, men hellre de än att betala till svinen..