Varning för Ventelo (354 inlägg)

• Profilbild för tackle tackle skrev 10 år, 9 månader sedan:

På det sättet han ”blev lack” på mig isåfall, och om det nu bara rör sig om det, så är det fortfarande skamligt och helt oförsvarligt. Man kan ju undra lite om det är vettigt att han blir sur på mig. Jag har sen länge pratat med deras chef (enligt kundtjänst) och bett om att aldrig nånsin bli uppringd osv… Sen ringer Ventelo ändå, och jag ifrågasätter vad samtalet handlar om. Att då få som svar ett retsamt ”nu är du kund!” när man inte bett om det, samtidigt som man inte stöds av ångerrätten som företagare… ja, hittar du någon etik i det så säg. Jag har inte gjort honom något, och han ringer och förstör ordentligt för mig. Finns ingenting som helst som rättfärdigar det. Det är ju långt över gränsen för trakasseri, det märker du nu då du ser vilken effekt hans eventuella ”lustighet” haft. Du nämnde tidigare att jag via lagen har stöd att få kräva att lyssna på denna inspelning. Menar du att om jag ringer upp Ventelo och ber om att få lyssna på den, så får jag det? Eller har dom lite smidigt hunnit radera den? Jag är som sagt fortfarande rädd att dom redigerat den. Har de gjort det vill jag ändå få lyssna på den, för att se hur pass duktiga dom är på det.

• Profilbild för Miharu Miharu skrev 10 år, 9 månader sedan:

Jag jobbar själv som telefonförsäljare och har sålt ventelo, detta var dock under en väldigt kort tid och jag bytte projekt när det inte gick bra för mig att sälja. Kanske för att jag inte fulsålde? Jag vet inte. Vad jag vet är att där jag jobbar har vi stränga regler där säljarna måste upplysa kunderna om att dem ringer från ventelo, att dem spelar in en bekräftelse (där dem måste säga upp bla. telefonnumret själva – inte bara svara ja) och flera gånger under inspelningen måste den vi ringer säga att dem förstått att det inte är telia eller att ventelo inte samarbetar med telia eller någon annan. Så jag tycker det är skrämmande hur de andra tm företagen betett sig. Och Ventelo borde verkligen fråga sig själva om det är värt att satsa på telemarketing i framtiden då de tydligen inte har använt sig av särskilt många seriösa företag och företagets rykte ligger i botten. Och ett tips till alla, ringer någon från ”telia” med ett erbjudande som låter konstigt, be dem ringa upp och ring sedan telia själva för att dubbelkolla

• Profilbild för skrev 10 år, 8 månader sedan:

Så här ligger det till. Den partner som leverade mest kunder till Ventelo var Xlnt. Efter att det omfattande fulsäljet blev avslöjat, av Ventelo, sparkades de ut. I och med att Ventelo var deras största kund gick bolaget i konkurs och ”ledningen” för bolaget, blev åtalad och åkte i fängelse. Notera, det är inte bolaget som i detta fall gjort fel (Ventelo). Det är TM företaget och dess personal som försöker blåsa uppdragsgivaren på pengar genom fulsälj.

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 10 år, 5 månader sedan:

Skulle dock bara vilja tillägga att allt som gjordes på XLNT-Marketing var med full insyn av Ventelo och efter godkännande av deras kontaktpersoner. Så Ventelo får skylla sig själva och även vara glada att de inte åkte dit lika hårt dem.

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 10 år, 4 månader sedan:

Håller helt med f.d. anställd i företaget. Ventelo är ett synnerligen oseriöst företag . Det är beklagligt att teleoperatörer av den här skalibern skall få husera fritt på telemarknaden. Deras kundtjänst fungerar inte och har tydligen varken kompetes eller ambitioner att rätta till felaktigheter Ännu ett år efter min uppsägning av abonnemanget hos Ventelo har jag problem med dem. Personer som ringer mitt telefonnummer möts fortfarande av en röst som meddelar: ”abonnemanget är ännu inte inkopplat på Ventelo”.. Jag själv och andra som påpekat detta störande moment hos kundtjänst fär bara beskedet att det här telefonnumret inte har någon abonnent. Helt vansinningt. Folk som ringer numret får ofta uppfattningen att vi inte har någon telefon längre Är det här någon sorts missriktad marknadsföring av varunamnet Ventelo ? Jag vet ej men vill allvarligt varna för något som helst samröro med det här företaget. Örjan

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 8 år, 8 månader sedan:

Seriöst?? http://www.wowjobb.se/jobb/S%C3%A4ljare+med+hunger+efter+pengar-stockholm+stockholm-ventelo+sverige+ab-146644

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 8 år, 6 månader sedan:

Vårt företag blev kontaktad av Ventelo, som hävdar att dom har avtal med Telia, fast även Telia informerar om att avtalet är uppsagt. Med 25 års erfarenhet vill jag påstå att Telefonförsäljning är till 90 procent oseriös och ett sätt att snabbt och impulsivt och med falska löften låsa upp nya kunder som sedan har stora problem att avsluta abonnemang. Borde vara straffbart att sälja via telefon. Hoppas fler har kurage att säga nej till allt vad telefonförsäljning , så det till slut upphör. Insändaren före hänvisar till att alla vill gå med vinst, men det betyder ju inte att man skall medvetet lura kunder. Sälja skräp o sen gå i konkurs klara de flesta idioter. Sign. Näringsförbud.nu

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 8 år, 4 månader sedan:

Året är 2011 och jag har försökt bli av med Ventelo så länge att jag börjar misstänka att den enda metod som fungerar är att fylla en lastbil med konstgödsel och parkera den utanför deras huvudkontor, alternativt skicka dit torpeder som får hota dem med tunga vapen ända tills de handgripligen trycker på knappen som befriar oss/gisslan från deras kunddatabas. Det är ungefär där vi är idag… Till ventelo kan jag bara säga: Keep this shit up, and you’ll definitely parrish in fire.

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 7 år, 10 månader sedan:

Tyvärr använder Ventelo bondfångarmetoder även på företagssidan. Trots att jag upprepade gånger sagt att vi aldrig gör några avtal på telefon, utan först när vi har en fått skriftlig offert att ta ställning till, skickade de istället en bekräftelse på avtal. Samtidigt har de utan vår vetskap sagt upp tre av våra abonnemang med annan operatör, som vi varit helt nöjda med. Desssutom har de sagt upp ytterligare ett abonnemang som inte är vårt utan tillhör en privatperson som varken är anställd eller har ägandeintressen i bolaget. De har sen skickat fakturan för detta abonnemang till vårt företag. Ventelo kan tydligen säga upp vilket telefonabonnemang som helst utan information till den ursprunglliga abonnenten och sen skicka fakturan till tredje person. Det visade sig också att säljaren bluffat om både hur mycket vi skulle tjäna på avtalet (skillnaden visade sig vara nästan ingen alls) samt undanhållit avtalstidens längd. Han talade heller inte heller om att Ventelo var under rekonstruktion under våren 2011 (steget för konkurs) och påstod att Ventelo var börsnoterat, vilket det inte är. Det går inte heller att få kontakt med dem på telefon på normalt sätt. Den kontaktperson de angivit svarar överhuvudtaget inte på telefonnumret. Självklart har vi skriftligt bestridit Ventelos fakturor och kommer att föra detta ärende så långt det går. Det är nödvändigt att beivra sådana desperata arbetsmetoder som Ventelo tillämpar, allra minst i en konkurssituation. Företag som Ventelo bör inte finnas i ett seriöst näringsliv. Att de hamnat på obestånd tyder på att det faktiskt inte fungerar med deras arbetsmetoder i längden.