Erfarenheter av Affinity Telecom? (14 inlägg)

• Profilbild för skrev 11 år, 1 månad sedan:

Hej, Jag skulle gärna vilja höra om vilka erfarenheter folk har av Affinity Telecom, bra och dåliga. Har letat runt en hel del och kommit fram att de utlovar de tjänster som behövs och de har en prissättning som passar. Bakgrunden är att jag nu övertygat mina föräldrar om att skrota Telias fastlina, skaffa fiber och gå över till IP-telefoni. Frågan är om det förväntas bli strul ibland, om det är plug & play, ljudkvalitet etc. Kom ihåg att jämförelsen görs med Telias fastlina.. Varför kan förresten ofta inte betalsamtal göras via IP-telefoni? Det är en tjänst som jag tycker Affinity bör överväga att lägga till. Mvh Lars

Hyfsad kvalitet (battre an jag hoppades pa) Fast jag ar inte ratt person att jamfora – jag bor i usa sa mitt avstand ar storre an de flestas. Jag begarde portering for en manad sedan, men de har klantat sig och portering ar inte gjord. De verkar inte ha nagon form av web-administration alls…. Om inte cellip/mysecretary hade haft sin lojliga sex manaders forbetalning sa hade jag nog testat dem: Pa pappret later deras tjanster perfekt sa om de haller vad de lovar och har bra kvalitet sa ar det ju fantastiskt. Oh, Affinity, deras kundtjanst verkar valdigt liten men valdigt trevlig:)

• Profilbild för jocke_h jocke_h skrev 11 år, 1 månad sedan:

Jag har Affinity sedan ett par månader, och kan bara säga att jag inte direkt märkt någon skillnad från när jag hade Telia. Lite eko-effekt när jag ringer hem från jobbet (också IP-telefoni), men det går säkert att ställa in på telefondosan. Observera dock att jag köpte min dosa separat, och att det då var lite pill med att ställa in den. Fördelen är att den inte är låst till någon operatör, och att jag (på gott och ont) kan ändra alla inställningar själv. Hittills inga upptäckta driftsavbrott och kundtjänst var bra den gången jag kontaktade dem.

Affinity fungerar mycket bra för både mig och mina föräldrar. Jag märker ingen skillnad i samtalskvalitet jämfört med Telias fasta nät. Avbrott har skett 2-3 ggr under året och det räckte att stänga av dosan 2-3 minuter och sen slå på den igen. Kundtjänsten är varierande beroende vem som svarar. All heder åt Daniel men de anställda har tendens att ge olika svar. Hade en förfrågan för ett tag sedan och fick 2 helt olika svar från kundtjänst och därefter ett tredje svar från Daniel. Till fördelarna hör att de är lätta att få tag i och skulle något strula till sig går det snabbt att få en ursäkt och det hela åtgärdat. Betalsamtal går att ringa. Har ringt 0771-nummer till SJ och Skatteverket och 0939-nummer för att köpa medlemskap i ett web-community. Det jag inte provat är samtal som kostar per minut.

Appropå ”Mina sidor” så ska du få länken till detta först av alla :-) http://minasidor.clubtele.se Vi har precis smyglanserat mina sidor men inte gått ut med någon info ännu. Kanske är du intresserad av att ‘test köra’ ? mvh Daniel / Allt i allo på http://www.affinity.se 08-5000 80 90

• Profilbild för skrev 11 år sedan:

Jag kan bara rekommendera affinity. Det har funkat perfekt för mig och ljudkvaliteten är mkt bra. Dom få ggr som jag varit i kontakt med supporten har dom alltid varit hjälpsamma. Kan för övrigt nämna att jag tar med mitt affinity till Spanien där det också funkar utmärkt medan tele2:s ip-telefoni strulat.

• Profilbild för tsorlen tsorlen skrev 10 år, 11 månader sedan:

Kan bara rekommendera, billigt och snabb och bra service :)

• Profilbild för afg5863 afg5863 skrev 10 år, 9 månader sedan:

Fick deras ip telefon i dag. Ljud kvaliten är helt ok och deras kundtjänst har varit mycket trevliga. Men det funkar inte att sända DTMF toner när man ska kolla sitt konto tex eller som när jag skulle knappa in mitt nummar när jag ringde telia för att stänga min fasta lina så blev det helt tokigt med massor med extra siffror jag inte tryckt in. Så något telia abbonemang blev inte uppsagt för går det inte sända DTMF toner får det vara så. Just nu suger det lite att deras support inte öppnar från på måndag. Bara vänta hela lååånga helgen.

• Profilbild för afg5863 afg5863 skrev 10 år, 9 månader sedan:

>Fick deras ip telefon i dag. Ljud kvaliten är helt ok och deras kundtjänst har varit > mycket trevliga. Men det funkar inte att sända DTMF toner när man ska kolla sitt konto > tex eller som när jag skulle knappa in mitt nummar när jag ringde telia för att stänga > min fasta lina så blev det helt tokigt med massor med extra siffror jag inte tryckt in. > Så något telia abbonemang blev inte uppsagt för går det inte sända DTMF toner får det > vara så. Just nu suger det lite att deras support inte öppnar från på måndag. Bara > vänta hela lååånga helgen. > skrivet av GöranW@2007-10-26 Ringde deras support i dag fick vänta mindre än en minut på min tur. Efter dom ändrar lite i min dosa funkade det helt perfekt. Supporten var lika trevlig som vanligt bara synd att dom har stäng på helgerna. Så jag kan inget annat än rekomendera deras ip telefoni

• Profilbild för skrev 10 år, 9 månader sedan:

Affinity har lägst priser till mobil, vilket passar vårt ringande, men en fråga är om deras tjänst klarar ”Samtal väntar” och ”Pendling mellan samtal”? Hemsida inger inte direkt nåt förtroende, men det ska man väl försöka blunda för. Är det nån av er som kör Affinity som testat någon annan IP-telefoni-operatör som kan uttala sig om det finns någon märkbar skillnad i ljudkvalitet/eko/talfördröjning mellan operatörerna? // Mattias

• Profilbild för bortmnilsson77 bortmnilsson77 skrev 10 år, 9 månader sedan:

Göran W: Du skrev: ”Efter dom ändrar lite i min dosa funkade det helt perfekt.” Vilka problem hade du innan de ändrade i din dosa? // Mattias

• Profilbild för skrev 9 år, 10 månader sedan:

jag har testat tele2, ephone och nu sist Affinity!!! bättre kan det inte bli! hade mycket eko på tele2 och ephone men med Affinity är det kanon ljud! tjejen skaffade ett tele2 nu trots jag sa till att välja annat……..EKO och ofta ”tillfälligt fel” på telefonen när man försöker ringa =) har testat hos henne med min dosa o då funkar det kanon så inget fel på linan! SÅ Affinity är det bästa valet, bra priser o bra kvalitet mvh kenneth

• Profilbild för whoztheman whoztheman skrev 8 år, 6 månader sedan:

jag har varit hittills nöjd med affinity men nu för tiden tar det ganska lång tid innan man får svar från kundtjänst innan va det typ två eller 3 gånger om dagn. men nu får man svar efter två dagar eller ibland mer.

• Profilbild för kristoffer kristoffer skrev 4 år, 4 månader sedan:

Jag måste skarpt varna för AffinityTelecom, deras fakturor förvinner ofta påvägen och de är snabba med att skicka påminnelseavgifter på icke existerande räkningar!

RÖR inte detta bolag, det är inte värt det om man får problem som jag fått med dem.