Hur går det för ACN i dessa tider??? (206 inlägg)

• Profilbild för skrev 9 år sedan:

Får du ingen kontakt så maila mig ska jag se till att han svara dig. Vad gäller utbildningar så har jag med andra genomfört över 40 Hotel presentationer från att vi öppnade i augusti förra året tills dags dato, Marbella, Monda, Fuengirola, Benalmadena och i Malaga. VAR VAR DU DÅ? Var även ett par gånger i Allicante och Nerja! Och att du uppträder som anonym säger allt! Stå för dina åsikter det gör jag! ACN är kanon! Jan-Eric Nyman San Pedro de Alcantra (inte Marbella)

Får du ingen kontakt så maila mig ska jag se till att han svara dig. VARFÖR SKA JAG MAILA DIG, ÄR DET ÄR URBAN SOM INTE SVARAT PÅ VARE SIG MAIL ELLER TELEFONSAMTAL? HAN SKA VÄL SVARA OAVSETT VEM I PYRAMIDEN SOM RINGER? NU HAR JAG SLÄNGT ALL DYRKÖPT SKIT VI LAGT PENGAR PÅ, SÅ NU ÄR DET FÖRSENT ATT FÖRSÖKA RÄTTA UPP ERT DÅLIGA RYKTE. Vad gäller utbildningar så har jag med andra genomfört över 40 Hotel presentationer från att vi öppnade i augusti förra året tills dags dato, Marbella, Monda, Fuengirola, Benalmadena och i Malaga. VAR VAR DU DÅ? Var även ett par gånger i Allicante och Nerja! JODÅ, VI VAR PÅ PLATS MEN FICK SOM SAGT INGEN COACHNING AV DEN SOM LOVAT OSS DET, ÅTERIGEN SÄGER JAG DETTA. URBAN HÖGLUND FÖRSVANN MED BLIXTENS HASTIGHET, OCH FÖRBLEV OSYNLIG FÖR DE AV OSS SOM LAGT DYRA PENGAR OCH TID PÅ HANS STORA LOVORD OM UTBILDNINGAR OCH VACKRA PRESENTATIONER. Och att du uppträder som anonym säger allt! Stå för dina åsikter det gör jag! ACN är kanon! JAG STÅR FÖR ÅSIKTERNA OAVSETT OM JAG ÄR ANONYM ELLER EJ, DET ÄR SÄTTET NI SKÖTT DETTA SO ÄR UNDER ALL KRITIK. NU STÅR DU OCH SKYLLER PÅ SPANSKA SKATTEREGLER, VAD HAR DET MED ER COACHNING SOM UPLINES ATT GÖRA? SKATTEREGLERNA I SPANIEN ÄR VÄL ERT ANSVAR ATT TA REDA PÅ INNAN NI ENGAGERAR OCH SUGER PENGAR UR KUSTSKANDINAVERNA? Jan-Eric Nyman San Pedro de Alcantra (inte Marbella)

Vilken gnällpelle!! Ditt inlägg stinker verkligen. Är Urban & Co dina föräldrar? Frågan är vad DU skyller på, vad DITT ansvar var? Jan-Eric Nyman erbjuder ju sig att att hjälpa till men du vill inte ta emot den. Skyll dg själv då. Däremot tar du upp ett intressant problem i MLM världen. För många tjänar för mycket utan att göra något. Konstigt att företagen inte har några ”kontrollpunkter” för sina sk. ledare. Det måste ju gå att ställa högre krav än att man ska ha 40 kunder för att dra in sex siffriga belopp i månaden?

Jag är ingen gnällpelle, men som dig som nu slog huvet på spiken så menar jag detsamma. Det borde finnas någon form av kontroll på dessa ledare, som bara värvar in en mängd människor med stora löften och när vi sen i vår tur har gjort vårt och anskaffat de som ska på utbildning vad händer då. JO, då drar man från landet och gör inte ett skit! Trots att vi betalt dyra startpaket, tagit kostnader för resor och värvarmöten och lovat detsamma som vi skulle göra till dessa individer. Jag tror att MLM tyvärr är en sådan form som drar till sig en hel del oärliga individer, som sover gott om natten trots att de inte håller sina utfästa löften utan bara drar vidare till nästa grästuva och gör likadant utan att lära sig läxan. Detta är väl ett av skälen till att pyramiden med ACN går illa nu, det har det tydligen gjort lång tid i Sverige och då drar man sig utomlands för at locka godtrogna till sig där istället. Men man ska veta att det finns ett fåtal MLM som fungerar, och där har organisationen satt vissa krav för att man ska kunna bli repr. och inte som i detta fall med ACN ta vilken skithög som helst o skrapa upp från gatan som inte bryr sig om individen utan bara om pengar! Och NEJ, Urban Höglund & Co är verkligen inte mina föräldrar, mina gav mig en mycket bra humanitär uppfostran som visar vad som är rätt och fel och det är väl mycket av det skälet som jag reagerar starkt på när man inte får detsamma tillbaka av de man tror ska vara ärliga medmänniskor och om inte annat mänskligare. Networklover ”Network is not a neat seat, its a net work”

Någon sa en gång att det bästa med mlm är att alla kan gör det med det sämsta är också att alla kan eller får göra det. Om du är besviken så finns det väl andra som inte behöver göra dig besviken och som enligt dig kanske har samma synsätt på stöd och support dvs sök dig någon annan eller kanske ett annat företag

Klokt sagt, det har jag redan gjort. ACN finns inte på denna planet så länge till med deras arbetsformer och sätt att inte tillvarata humankapitalet, så oavsett om jag fått vettig sponsring (som uteblev) eller inte så hade jag snart läst igenom dom och slutat även om Urban & Jan Erik Nyman skulle erbjuda aldrig så mycket support. Lite sent påtänk av dom att komma med det nu, när dom flytt landet och jobbar i andra länder nu. Urban har för övrigt aldrig gjort rätt för sig, Nyman gjorde nu ett tappert försök efter all kritik i detta forum.

tillåt mig skratta lite…vad e du för jävla pantskalle (ursäkta ordvalet) men som håller på å skriver massa dynga. ”tappert försök efter all kritik i detta forum” – som om han eller ngn av oss nätverkare skulle ge efter för ett par dårars löjliga påhopp o lögner på en sånt här forum, hur dum tror du Jan-Erik eller ngn annan av oss seriösa nätverkare är igentligen. Här försöker J-E på allra ödmjukaste o på ett trevligt sätt ge gehör för dina yttranden o försöka bistå med hjälp eller svar på frågor som du har, så bemöter du honom på det sättet, säger ju mer om dig än någon annan, pinsamt beteende. ”när dom flytt landet och jobbar i andra länder nu” – är du avundsjuk på folk som har möjlighet att ha flera bostäder i olika länder eller vad håller du på o gaggar om?!? Kan ju tala om att jag träffar J-E säkert minst en gång i månaden på utbildningar o möten i Sverige, därtill är han ute o gör olika tourer i andra länder oxå, va…tänkt dig det…att kunna få åka runt i massa länder o göra det man e bra på och brinner för. J-E behöver itne lyfta ett enda handtag om han inte vill för resten av livet pga att han har jobbat hårt med ACN i 6 hårda år, but he is still here, puching and helping people that want something in their lives, all heder o stor eloge till dig J-E. Jag säger som ajg alltid gör…hitta något som du själv brinenr för o har passion för o jobbat för det istället för att klanka ner på något du uppenbarligen inte har någon som helst vetskap o kunskap om. puss o kram på er alla glada människor..=) //Stolt ACNare och nätverkare

men hallå eller, vadå kontroll på ledare, tror ni seriöst det finns ledare som skaffar 40 kunder o sen ligger o pillar sig i naveln o tjänar 6-siffrigt belopp, en tappade helt bakom flötet eller? De ledare som drar in så stora pengar, har gjoert ett gigantiskt jobb o jobbat hårt i flera år innan de kan njuta av den inkomsten, o därefter de gjort jobbet på ett bra sätt förtjänar de varenda krona. Det e klart det finns ett väldigt fåtal personer som lyckas sponsra in riktiga rakter o tjänar storkovan på att hitta en ”superstar”. Men e det itne helt fantastiskt att man genom att göra jobbet en gång kan njuta resten av livet om man gör det på rätt sätt, helt grymt smart tycker jag. Det handlar inte om att lura in massa människor, 100% av utbetalningarna sker från kundernas räkningar, utan kunder så får ingen betalt alls, de borde ju vem som helst fatta.ACN skulle aldrig funnits kvar på markaden i snart 14, jag just det..14 år! om det inte funkade..till skillnad från rena rama pyramidspel som kommer in på markaden o kallar sig själv MLM-bolag, lurar pengar av folk med höga inträdesavgifter, o sen shappar efter några månader-till ett par år som mest. Peace, love and more love

Hej! Jag skulle, rent faktamässigt, vilja ha svar på frågor som jag har funderat över ett tag. Allvarligt talat och med handen på hjärtat: Jag vill ha ett svar, från DIGs som har varit/är med i ACN, på följande fråga: Kan jag, som ACN-representant bygga upp min egen framgång utan (oberoende av) andra, dvs arbeta och få lön för MIN möda? Alltså, om jag bygger min kundbas, låt säga 100 kunder, så får jag ju en viss procent av det belopp de ringer för. Jag kan kanske lyckas med 200-300 personliga kunder under en lång tidsperiod och hoppas att inte någon kund ”hoppar av” under tiden. Det blir väldigt långsiktigt och jag är visserligen visionär och uthållig men behöver också små morötter efter vägen. På 300 kunder ger det mig 5 el 6% om de ringer för 200:-/kund och månad. Efter skatt och sociala avgifter blir det inte värst mycket kvar. På 300 kunder ligger det en hel del arbete bakom. MEN så är det ju den andra delen, med att ”värva” representanter som hamnar under mig (eller hur man ska se det) och då kommer frågan: Ok att det finns en bra kompensationsplan OM jag värvar representanter under mig för då utgår ju en bonus. Bonusen är vid ett tillfälle (i samband med värvningen). MEN om min/mina värvade representant/-er inte gör något alls vad händer då? Är jag beroende av att de arbetar och gör samma sak för att jag ska kunna få loss kapital? OM det är så, så är jag BEROENDE av att de jobbar, vilket jag kan tänka mig blir forcerat i en del fall där man kanske pressar och hetsar de som är under? Det blir ju många ”OM” OM företaget är seriöst? Jättebra! OM företaget har en suverän kompensationsplan? Jättebra! OM jag värvar kunder, även om det tar lång tid, fast går man inte till jobbet får man ju ingen lön. Ok jag kanske får slita lite för att få ihop många eftersom det blir väldigt få kronor annars. Men det är helt ok hittills! OM jag värvar representanter? Då får jag en bonus per representant! Jättebra! Helt ok! OM de gör på samma sätt… OM deras kunder och representanter gör på samma sätt… OM deras… och deras… till en viss nivå. Ja det kan ge en hel del! Ja det är nog mycket slit bakom! OM INTE ovanstående sker (worst case-scenario)…vad händer då? OM allt rullar på och blir som en dröm är det toppen. Fast då har jag en följdfråga: vad händer om några eller rentav alla mina värvade representanter ”hoppar av” av en eller annan anledning? Hur påverkas jag då? Snälla, ge mig seriösa svar!! Är bara intresserad av verkligheten, fakta och sanningen inte taskiga kommentarer. Tack!//Carina färsk ACN-rep. som glömde fråga allt detta innan…

Svar: Ja, du, som ACN-representant kan bygga upp din egen framgång utan (oberoende av) andra, dvs arbeta och få lön för MIN möda? Det finns en kompensationsplan, där har du allt svart på vitt, vad vi kan göra här o nu e ju bara att visa teoretiskt hur det ser ut. EX: 300 kunder som ringer för 300 kr i månaden = en omsättning på 90000 kr/månaden. Jag tror du har 9% på det om jag itne minns fel vilket skulle bli 8100 kr/månad före skatt, så låt oss säga ca 4000 kr/månad, som bara rullar in utana tt du gör något alls. Det kan ju bara du avgöra om det är bra eller inte, men i mina öron e det helt grymt bra. Är det mer kunder eller de använder tjänster för mer pengar så tjänar du mer, och tvärtom så tjänar du självklart mindre. Bortfall av kunder får man ju räkna med självklart, vi är inte ensamma på marknaden. Men kan det vara värt 4000 kr/månaden (som exemplet) att se till att hålla den kundnivån, oavsett om du behöver nyanskaffa 1 eller 3 eller 5 kunder (om ens några) varje månad. Som vanligt är valet upp till dig. Det finns många om överallt man jobbar, och det finns inga garantier för något. Men ACn har enligt min mening markadens bästa kompensationsplan, speciellt efter de nyheter som släpptes förra veckan, helt otroligt vad detta företag gör för oss representater. Du borde prata med din upline (om han/hon oxå är ny se till att få tag på din närmaste aktiva TC/SC/RVP/SVP) om företagets historia, vad företaget står för o ställ alla dina frågor till de du jobbar med och inte på ett sånt här forum där det tyvärr är väldigt mkt skitsnack o lögner, mitt råd är att ut o gör jobbet, utbilda dig o hoppa dessa ”neggo” sidor på nätet som tyvärr oftas utnyttjas för att kasta skit på varandras nätverk. Folk kommer att hoppa av, folk kommer att sluta, folk kommer att byta bolag, kunder kommer att försvinna, det tillhör, det är bara att förbereda sig på det, men som allt annat handlar det om att vara uthållig, skaffa sig kunskap, se på verksamheten, oavsett vad du gör i livet långsiktigt. Du låter som sagt väldigt ny, jag rekomenderar dig att gå på ett internationellt event, nästa blir i Munchen i slutet av oktober, har du inte varit på ett event har du inte börjat din business än, så enekelt är det. Jag har så många ”representanter” som börjat o varit jätte taggade o slutat inom en månad, ingen av dem har varit inne världens bästa affärsidè o doppat tårna, utan att ens veta var det varit, ingen av dem har varit på ett event, det har itne fattat vad de suttit på, SÅ viktigt är det. Jag kan sitta o skriva hur mycket som helst, men som sagt, detta är inge bra forum att diskutera på, det finns alltid folk som skriver massa skit o vill förstöra. Kontakta som sagt de du jobbar med, och är dom för nya oxå, se till att få tag på ngn som har varit med ett tag , upline eller krossline o ställ alla frågor till dom. Beroende på vart du bor så finns det mer eller mindre möten över hela Sverige dit du kan gå o få utbildning o tips på vägen. Lycka till o kör hårt!

men hallå eller, vadå kontroll på ledare, tror ni seriöst det finns ledare som skaffar 40 kunder o sen ligger o pillar sig i naveln o tjänar 6-siffrigt belopp, en tappade helt bakom flötet eller? De ledare som drar in så stora pengar, har gjoert ett gigantiskt jobb o jobbat hårt i flera år innan de kan njuta av den inkomsten, o därefter de gjort jobbet på ett bra sätt förtjänar de varenda krona HA HA HA! Jag känner ett antal som tjänar de beloppen utan att göra något. Dock inte i ACN, det vet ju alla som är i bolaget. I ACN tjänar man betydligt MINDRE, men pillar sig i navlen. Om alla stora ledare förtjänat sina pengar och ”kan yrket” varför lyckas dom inte hjälpa fler att göra samma sak? Förklaringen är enkel. Dom kom in i rätt tid. Dom låter er alla TRO att det går att göra igen ”BARA NI FOKUSERAR OCH MÅLSÄTTER ER” Ledsen, men det är försent. Dom är INTE era vänner, eller mentorer. Dom låter er tro att dom är det. Läser ni mellan raderna så säger dom bara ”sluta inte, stanna kvar och tjäna pengar åt mig” Alla har sina idoler här på jorden, en del har sin upline i nätverket andra har någon politiker eller filmstjärna. Inget konstigt med det. Det jag INTE tycker om är att dessa idoler inte alltid tar sitt ansvar för sina lydare. Säg åt dom och skaffa ett riktigt jobb och bygga upp sin verksamhet vid sidan om. Var ärlig med inkomsterna. Jag har jobbat i ACN och träffat hur många som helst som ”jobbar heltid” med nätverket. Detta betyder till 99.9% att dom har A-kassa, pluggar eller är sjukskrivna. Dessa människor brukar vara de mest nitiska i att försvara hela lögnen och går omkring och svälter år efter år. Dom hoppas på att starta igång någon som ska få deras nätverk att explodera. Jag gillar MLM, tycker också att det finns många duktiga och seriösa ledare i MLM Sverige. Men sluta för XXX att ljuga för människor om era inkomster. Alla har ETT LIV. Tycker ni inte att era lydare förtjänar att ha ett bra sådant? Kanske är det i oförstånd som ledarna inte tar tag i problemen. Vet du Jan- Eric vad en ”normal” ACN rep tjänar?

Den svarta listan Konsumentverkets tidning Råd och Röns nya svarta lista över företag som inte följt Allmänna reklamationsnämndens beslut innehåller 91 namn. I Västsverige är det följande: Allmänna ärenden Carlina Bukettramar, Hisings Kärra Mürbecks cykel och Hockey AB, Västra Frölunda Skanstorget Ur & Guld AB, Göteborg Bostad DH-gruppen, Göteborg Kraftkommission i Sverige AB (Konsumentombudsmannen vill driva en grupptalan i tingsrätten) Båtar Atlantic i Uddevalla AB Charterboat S AB, Kungälv (har upphört eller gått i konkurs) El ACN Communications Sweden AB Altel Hushållsmaskiner, Göteborg (har upphört eller gått i konkurs) Motor Bil 175 AB, Borås Combibil, Strömstad Följande tre företag har upphört eller har gått i konkurs: Bilfirma T Hansson AB, Göteborg EU Automobil, Karlstad Skene Autocenter, Skene Resor Euro Rider Bussresor AB, Surte Tvätt, skor, Textil och möbler: J. Palmgren, Halmstad Scoop, Göteborg Örgryte kemtvätt, Göteborg (har upphört eller gått i konkurs) degas

OBS OBS Det är bara när man förmedlar hela eller delar av själva ”anlutningsavgiften” som det enligt lagen är att betraktas som pyramidspel. Allt annat där bonusar skapas pga omsättning av varor och tjänster kallas nätverk, och har inget med pyramidspel att göra. I ACN får man ca 500kr för varje person man sponsrar in, och det är detta som är skälet till att ACN har blivit anklagat för att vara ett pyramidföretag. Resten av pengarna som ACN representanten tjänar kommer från att folk använder sin telefon och ringer. ACN ur ekonomiskt/juridiskt perspektiv: ”ACN communications Sweden… gjorde en förlust på drygt 30 miljoner kronor 2001… negativt eget kapital. Bristen var 19,5 miljoner kronor och aktiekapitalet… förbrukat ett antal gånger.” http://www.corren.se/archive/2002/10/18/gup04sf7bdyp8vn.xml?category=1mr1jb2rnri3keh ”ACN:s revisionsberättelse borde ge myndigheterna skrämselhicka… obetalda skatter och avgifter, det egna kapitalet förbrukat och bokföringen olovligt förd ur landet.” http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=91530&maNo=0 ”Det är bara det att ACN är ett ljusskyggt företag, vars affärsidé är att i ett pyramidliknade värvningssystem få folk att betala drygt 5 000 kronor för att sälja företagets teleabonnemang, och — framför allt — värva nya representanter som ska betala avgiften. Ett dotterbolag till ACN finns registrerat i Sverige, på en boxadress i Malmö och utan registrerad vd.” http://www.corren.se/archive/2002/10/10/guaf0ethkigr1k2.xml?category=1mr1jb2rnri3keh ”ACN gör också tydligt att man inte vill ha någon granskning av verksamheten. Under punkt 33 i avtalet förklaras att om en oberoende representant, OR, uttalar sig för journalister, så gör representanten sig skyldig till avtalsbrott.” http://www.corren.se/archive/2002/10/11/guc8ms5dz22bdap.xml?category=1mr1jb2rnri3keh ”Furthermore, ACN Canada was charged with operating an illegal scheme of pyramid selling by offering recruitment bonuses to participants who paid for the right to recruit other participants.” http://www.ic.gc.ca/cmb/welcomeic.nsf/261ce500dfcd7259852564820068dc6d/85256a220056c2a485256c2400601163 ACN ur återförsäljar- och kundperspektiv: ”…karriären inom ACN fick ett abrupt slut… skriva namnteckningar för personer som sagt sig vara intresserade av att teckna abonnemang.” http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=91775&maNo=0 ”Klagomål riktade mot ACN, främst rörande förvalsbeställningar som skett utan kundens samtycke.” http://www.pts.se/dokument/getFile.asp?FileID=2145 ”Allt var dyrare hos ACN. I stället för normala 400 kronor har den här tiden kostat mig 1 200 kronor.” http://www.aftonbladet.se/vss/ekonomi/story/0,2789,139970,00.html ”ACN visade sig vara ett slott av sand” http://www.mediearkivet.se/mediearkivet/sok/skolor/skolor_artikel.jsp?AID=5432372&RID=120722306&NTH=1 ”Varning för ACN: Gå aldrig med i Telebolaget ACN Communications, varken som representant eller för att skaffa abonemang. De är bland de struligaste, otrevligaste och onårbaraste företag man kan ha att göra med. Dom försöker lura en på pengar och det är extremt svårt att avsluta sitt abonemang.” http://www.svartalistan.com/asiktram501-600.htm ”Efter nästan 3 år i ACN, 3000 timmars slit och många kronor nedlagda på material, resor och event, hade jag nästan 1000 kronor i månaden utbetalt…” http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=311204 Övrigt: ”Avtal med ACN delar Åmål” http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=91775&previousRenderType=5 Fakta om ACN i DN http://www.dn.se/DNet/road/Classic/article/0/jsp/faktaRender.jsp?fno=0&major=1&minor=91775 degas

Old news Degas! Skulle vi göra inslag om företag med ACNs omsättning som drabbats av tidningsskriverier så skulle inte Cint forumet räcka till. Beundransvärt att du tagit dig tid till att leta upp allt. ACN måste verkligen ha gjort intryck på dig, rena Sherlock Holms, IMPRESSIVE! En dagsfärsk historia kanske säger mer om sanningen till er som funderar vad Degas radar upp. _____________________________________________________________________________ Sikre selskaper! Skrevet av Kjetil Dreyer | Publisert 2005-07-31 21:15:51 Källa: http://www.direktesalgsforbundet.no/ Selskapene listet nedenfor er seriøse selskaper som også er tatt opp som medlem av direktesalgsforbundet. Alle på denne listen har dokumenterte resultater bak seg, og har flere suksessfulle nettverkere som har bevist at systemet fungerer. Selskapene har en langsiktig fremtid i motsettning til ”pyramideselskap”… Kjennetegn for disse: • Disse selskapene er produkt eller tjenestebaserte selskaper der ingen distributører tjener penger hvis de ikke omsetter varer og tjenester selv. • Distributørene tjener ikke penger på verving alene og er derfor nødt til å trene andre for å få noe tilbake selv • De fleste av disse selskapene er Multi Level Marketing selskaper(MLM), det vil si at distributørene har mulighet til å tjene provisjoner i flere nivåer under seg. • Disse selskapene har et treningsprogram for opplæring og oppfølging og selskapet tar del i opplæringen. • Disse selskapene har ofte store nasjonale og internasjonale treningsarrangementer. Ofte kalt events. • Disse selskapene distribuerer produkter det er et behov for i markedet og ligger ofte innenfor trender i markedet. For eksempel helse, se yngre ut(kosmetikk), telecom, internett, pensjonsbaserte muligheter og produkter. • Flere av disse har også et eller flere unike lettomsettelige produkter som skiller seg ut i markedet. Disse selskapene er: ACN Amway Norway Forever Living Products Genrerations of Health AB Golden Neo-Life Diamite International A/S (GNLD) Herbalife Norway Products A/S LR-International Norge AS Lux Norge A/S Miranda’s Norge A/S Nature’s of Scandinavia Nu Skin Scandinavia AS Oriflame Norge A/S Tahitian Noni International Norway AS Tupperware Nordic A/S Shine Club Nikken Norge AS Mary Kay Nordic A/S

Tilläggas Degas är att de artiklar du tar upp är mer än 3 år gamla och stämmer inte idag. Att bli representant i ACN kostar inte 6300 kr, det kostar 3700 kr plus moms idag! ACN har sänkt avgiften för en lång tid tillbaka för att företaget går bra. Dessutom betalar ACN ut mer i provisioner idag än tidigare och bonus till alla nya representanter som anskaffar kunder (10) den första månaden. Old news Degas! Tilläggas kan ju för er som är intresserade att höra sanningen om vad ÅMÅL som Kommun tycker om ACN etableringen. Ring Kommunchef Susanne Korduner, tel 0532 – 170 12 och fråga vad hon tycker. Tramsinlägg Degas! Företag av ACNs dignitet och storlek får självklart massor med publicitet och media belyser i 9 fall av 10 MLM bolag ur kritisk och negativ synvinkel. Vill du läsa fler artiklar om ACN som är nya/gamla kan du tanka ner dem här: Forunte Magazine USA – September 2003 http://www.qgroup.info/workmodel/acnfortune.pdf Making Money UK – March 2004 http://www.qgroup.info/workmodel/Making_Money_2004.pdf USA Today http://www.qgroup.info/workmodel/USAToday.pdf