Nån som har erfarenhet av Comtelo? (78 inlägg)

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 9 år, 3 månader sedan:

Råkade surfa in på http://comtelo.se/Privat/Mobiltelefoni/ igår och comtelo erbjuder ett Fast pris abonnemang för 349 kr/mån inkl moms till privatkunder. Någon som har erfarenhet av Comtelo? Enligt hemsidan så har Comtelo tagit över Newphone som använde Telenors nät. //Magnus

hehe snygg reklam. e de vd som skiriver eller?

Nu har jag fått svar på några frågor som jag har ställt till Comtelos kundtjänst, se nedan. Från: magnus_home@hotmail.com [magnus_home@hotmail.com]Skickat: den 28 april 2009 11:31Till: Comtelo KundserviceÄmne: comtelo.se – Mail från hemsidan Hej, Jag har några frågor gällande abonnemanget fastpris för privatpersoner. – Vilket nät använder ni? – Vilket pris gäller om efter 3000 min? – Vad är det för uppsägningstid? Mvh Magnus Hej Magnus! Vi använder oss av Telia och Telenors nät. Där kan du som kund välja vilket du vill ha. Samtalskostnad om du överstiger 3000 min är 1,49 öre/min till alla nät. 3 månaders uppsägningstid. Med vänliga hälsningar Kundservice //Magnus

reklam av koschnu!

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 9 år, 1 månad sedan:

Hejsan, jag jobbar i den här branschen och jag vet att Telia och Telenor inte delar nätverk. Däremot delar Tele2 och Telia 3G nät. Gällande GSM vet jag faktiskt inte då jag inte arbetar nära varken Telenor eller Telia.

• Profilbild för trazzla trazzla skrev 8 år, 10 månader sedan:

hejsan magnus. jag har erfarenhet av comtelo. ja arbetar som försäljare där och kan förklara för dig… Comtelo har som du säger tagit över newphone. och det fastpris abonemanget du pratar om för 349 kr i mån det går på telenors nät. i det fastpris abonemanget ingår 3000 min till alla nationella när, 3000 sms och 3000 mms. jag har sålt till vänner och familj och alla har varit nöjda. detta säger jag INTE för att du ska köpa comtelo utan för att det är så! det e alltså min erfarenhet av comtelo! hör gärna av dig om du har fler frågor. sabba_lina@hotmail.com mvh sabina

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 8 år, 7 månader sedan:

Jag har nyligen sagt upp mitt avtal med Comtelo. Jag blev lovad två nya telefoner under en 36 månaders period. Vad de inte sa var, att då måste man förlänga avtalet. De hette NewPhone då men är i princip samma företag med samma ledning. Smart att låta NewPhone gå i konkurs för att slippa hålla med telefoner.

• Profilbild för skrev 8 år, 7 månader sedan:

>Jag har nyligen sagt upp mitt avtal med Comtelo. Jag blev lovad två nya telefoner under > en 36 månaders period. Vad de inte sa var, att då måste man förlänga avtalet. De hette > NewPhone då men är i princip samma företag med samma ledning. Smart att låta NewPhone > gå i konkurs för att slippa hålla med telefoner. > skrivet av Gäst@2010-01-04 > Det är ju ett inte helt korrekt påstående. Ett säljbolag under NewPhone gick i konkurs men brandet NewPhone lever och har hälsan http://www.newphone.se. Detta bolag har ett nätavtal med Telenor. NewPhone’s affärsidé var mycket riktigt baserat på att man kunde få en ny telefon varje år om man också förlängde avtalet. Detta har stått i avtalen från början och ”Gäst” är bara en i mängden som skyller sin egen oförmåga att läsa avtal på att han ”blivit lurad”. Det är ju faktiskt ett rätt återkommande tema på Cint, oavsett företagsnamn som kommer upp i ”Varningar”:-) Det är riktigt att det är, i stort sett, samma ägare till Comtelo men det bolaget är baserat på ett nätavtal med Telia. Och nej, jag är varken Khoshnou eller annan Comteloanställd…

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 8 år, 7 månader sedan:

Visst, man skall läsa avtalen men det bevisar ju bara att företaget är oseriöst. De lät NewPhone gå i konkurs för att slippa ansvaret med nya telefoner. Jag har varit i kontakt med Comtelo flera gånger och de har lovat komma med ett nytt avtal + ny telefon för grossistpris, men de verkar inte särskilt intresserade att behålla sina kunder i och med att de inte svarar.

• Profilbild för skrev 8 år, 7 månader sedan:

Eftersom operatören NewPhone fortfarande finns så borde du kunna hävda ditt befintliga avtal med dem, om du nu vill ha en ny telefon. Förutsatt då att du förlänger avtalet.

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 8 år, 6 månader sedan:

Comtelo AB avregistrerades som innehavare av F-skatt 2010-01-04.

Comtelo är inte en seriös operatör. Jag har haft mitt abonnemang hos dom under en tid och har de senaste månaderna försökt avsluta det men får inte svar från kundtjänst. Absolut värsta blåsningen var när jag reste till Japan och på väg till flygplatsen i Sverige ringde jag kundtjänst och frågade vad det kostade att ringa Japan – Sverige. Svaret blev runt 11kr/min. Inte alls illa tänkte jag. Väl hemma så fick jag en räkning på 3000kr för mindre än 60 minuter samtal. Andra problem jag haft är – Svårt att teckna abonnemang, det var svårt att få respons från kundtjänst att jag ville teckna! – Kundtjänst kunde inte hjälpa till med inställningar för MMS. Efter många mejl och telefonsamtal så ringde jag till slut Telenors (vars nät Comtelo använder) kundtjänst som fixade det. – På samtal från EU till Sverige är Comtelo några kr dyrare än de stora operatörerna – Kundtjänst är inte tillgängliga så jag kan inte avsluta mitt abonemang. Gör dig själv en tjänst och undvik Comtelo.

>> Gör dig själv en tjänst och undvik Comtelo.<< Det är nog säkrast det. De har inte betalat löner för ett flertal anställda.

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 8 år, 5 månader sedan:

Står konkursen för dörren? Ny ledamot i styrelsen, en Valentino Cabrera Gustafsson med en hel hög styrelse uppdrag. Ingen som svarar på kundtjänst eller på mail. Kunder med ab i Telenors nät är avstängda och Comtelo påstår att det gått ut information till alla om att detta skulle ske. Något som naturligtvis inte skett. Låter som Telenor tröttnade på att aldrig få fakturorna betalda och stängde ned Comteloa kunder. Låter som en målvakt tagit över. Bovarna Andreas Koshnou och Bill Nolander blåser folk igen. De dyker nog upp igen i ett annat bolag och gör samma sak igen.

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 8 år, 5 månader sedan:

Efter lite sökningar på nätet verkar Comtelo ha anlitat ett tm-bolag i Östersund. Undrar om de krävt förskottsbetalning för sina tjänster. Pengar för sålda abonnemang lär de inte få se med tanke på skuldmängden hos KFM Comtelo kan uppvisa. Verkar vara mer än en leverantör och anställd som inte fått pengar. Enligt telekomnyheterna har Telenor anmält Comtelo till PTS för att de vägrat portera ut telefonnummer. Synd om oss kunder som blir drabbade. Mysigt bolag man anlitat. Någon som lyckats komma i kontakt med deras kundtjänst ännu och vad sade de?