Svensk Mobiltjänst – Telenor (16 inlägg)

• Profilbild för cioran cioran skrev 8 år, 5 månader sedan:

God dag, vet någon närmare hur Telenor samarbetar med Svensk Mobiltjänst? I mars 2009 ringde en kille från SM och erbjöd sig att ‘hjälpa till’ med mitt mobilabonnemang. Han sade sig ringa å Telenors vägnar, vilket var sanningsenligt, och jag betraktade honom därefter ungefär som en vanlig anställd hos dem. Jag står på NIX, men har avtal med Telenor, varför det såvitt jag vet är tillåtet för honom att kontakta mig. Troligen hade jag dykt upp på en lista över avslutade abonnemangsperioder, och han tyckte vi skulle se över mina tjänster. Jag var inte begeistrad, men han upphörde snabbt med att försöka sälja mig en ny telefon, och erbjöd mig istället ett billigare abonnemang. Detta framstod som ett rimligt förslag, då vi kunde konstatera att min trafik var måttlig – han hade troligen statistik framför sig på skärmen. Förvisso skall man skåda givna hästar i munnen, men jag var övertygad om att försäljaren jobbade direkt eller närmast direkt för Telenor, och i första hand ville behålla mig som kund, då jag inte längre hade någon bindningstid kvar. Abonnemanget skulle förlängas med 24 månader, vilket inte störde mig då jag tidigare varit nöjd som kund hos Telenor. Korkat, men det är gjort. Jag hann inte ens fråga, innan han lovade att jag kunde byta abonnemangstyp med ett enkelt telefonsamtal, ifall jag ville ha en annan profil på abonnemanget. Till kärnan: i nuläget påstår sig inte Telenor kunna påverka avtalet. De känner till Svensk Mobiltjänst, och kan se en kod som endast visar att jag mottagit en vara från dem, dock inte vilken. Som sagt var det i mitt fall alltså en lägre månadskostnad, men några slagningar på nätet visar att Svensk Mobiltjänst glatt lovar nästan vad som helst. Att byta abonnemangstyp är uteslutet, trots att jag straxt innan fått ett kampanjerbjudande om just det. Handläggaren ber att få återkomma, nyckelpersonal är sjuka. Det kan säkert vara sant. Då jag ringer Svensk Mobiltjänst hinner jag knappt dryfta mitt ärende innan ljudfilen med det muntliga avtalet hämtats. De har tydligen vanan inne. Handläggaren vid SM säger med allt utom ord att jag är en skurk och/eller idiot som tror att jag kan ändra ett ingånget avtal. Då jag framhåller att jag fått löfte om just denna möjlighet under samtalet med försäjaren som föregick inspelningen av det muntliga avtalet hänvisar hon raskt till ARN. Ord mot ord, ingen chans. Jag erkänner villigt min okunnighet på området, men hur ser ett samarbete mellan Telenor och Svensk Mobiltjänst ut, där det ligger i de senares intresse att absolut förhindra mig att uppgradera till en flerfalt dyrare tjänst? Med vilken rätt beter sig SM som om att det är de som tillhandahåller både abonnemang och övriga tjänster, trots att jag är kund hos Telenor, och varför får jag en skåpa ovett då jag påpekar detta? Varför ljög försäljaren under det ursprungliga samtalet om möjligheterna att påverka mitt abonnemang? Jag är ny på forumet, och hoppas jag inte ställt min fråga fel. Alla tips och råd vore varmt välkomna.

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 8 år, 5 månader sedan:

Det finns alltför många säljare som förfinar sanningen för att sälja mer eftersom de går på provision. —————————————————— Har du själv möjlighet att spela in ett avtal så gör det. Jag har lärt mig av ohederliga säljare att alltid spela in samtalet. dvs jag säger något liknande: ”Om jag ska lyssna på vad du försöker sälja så kommer jag att spela in samtalet” Om säljaren går med på detta så är saken klar. Jag kommer att ha inspelat allt som sägs oavsett om det finns med i det som säljaren spelat in eller inte. Tänk på att du har rätt att spela in även om säljaren motsäger sig detta. Bara du nämner att du kommer att spela in.

• Profilbild för Knytanders Knytanders skrev 8 år, 5 månader sedan:

Du har till och med rätt att spela in samtal där du är part ÄVEN om du inte säger att du spelar in. Tro mig, jag har bandat ett och annat genom åren ;) /Anders Nyman, Cint

• Profilbild för cioran cioran skrev 8 år, 5 månader sedan:

Jo, det börjar bli tydligt att jag varit för naiv. Det är ju först nu som jag kommit mig för att googla Telenor och deras minst sagt besvärliga historia med oseriösa samarbetspartners. Hörde ett radioprogram i ämnet, och en konsumenträttsexpert framhöll det kloka i att upprätta skriftliga klagomål. Han ansåg att det förbättrar oddsen att e.g. Telenor gör något åt ärendet snarare än att skicka runt en i telesupport-helvetet eller lova att återkomma dagen därpå. Skall göra det nu, om det går att hitta en dylik instans på deras site förstås ;) Tycker fortfarande det är märkligt att de trivs i det här sällskapet, men om alla operatörer verkar i samma träsk uppstår väl en tillvänjning… Tack för råd, wish me luck, /Daniel

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 7 år, 9 månader sedan:

Ni har nog missat helt att Svensk Mobiltjänst skickar skriftliga avtal på begäran. Jag tecknade 4 avtal för 3 månader sedan. De skickade avtal på min mail, jag skrev ut, läste avtalet, skrev på och scannade in det och skicka tillbaka. Blev aldrig några problem. Gick faktist väldigt smidigt. Mvh Johan

Det som sägs på ljudfilen är endast begränsat avtalsinnehåll. Häv avtalet med stöd av att du inte fått hela avtalet – kan kanske vara svårt om operatören är samma som tidigare. Självklart skall man få ta del av hela avtalsinnehållet innan man blir bunden – det får man inte när det är omfattande avtal – löpande abonnemang – vid telefontiggerier (tiggerier om provisioner från säljaren sida är exakt vad det är)

Ljudfilen är inte överhuvudtaget begränsat. Om man ska förlänga ett avtal med befintlig operatör krävs inte särkilt mycket. Däremot om du ska byta från en operatör till en annan krävs lite mer komplicerad ljudfil. Jag skulle vilja påstå att de ”muntliga” avtalen är betydligt mer utförliga eftersom företagen måste skydda sig mer. Däremot om kunden får det på papper, ja då struntar dem helt i att läsa. Då skriver de bara under. Korkat. När någon ringer då lyssnar jag nogrannt precis som vilken affärshandling som helst. Tycker jag det låter bra, ställer jag alla frågor jag vill. Låter det inte bra så förklarar jag för säljaren varför. Har jobbat med försäljning många år tidigare och det finns runt 300 000 st i Sverige idag. Fortsätter vi konsumenter att ha sådan dålig koll på vad vi köper för att sedan reklamera eller klaga. Då är vi verkligen inte rättvisa, många säljare gör ett fantastiskt jobb med glada miner. Och det vore ju jäkligt mycket bättre om de 300 000 skulle gå på social bidrag istället? Eller någon utav er kanske kan anställa dem? Vakna upp för fan, de mindra bolagen, styrs av de stora. Tele2, Telenor osv. Ska ni ha klagomål, klaga på dem. Jörgen

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 7 år, 7 månader sedan:

Jag har ett företag med 12 anställda i Lund. Jag blev precis som alla andra kontaktad av Svensk Mobiltjänst. Jag måste säga att precis som ni var jag tveksam. Men efter samtal så har jag fått mig en kontaktperson som är otroligt trevlig och jag ser faktist honom som en vän. Se till att få en bra kontakt med säljaren. Ställ frågor, var trevlig det skadar faktist inte. Det har hjälpt mig få ordning på min telefoni på firman.

• Profilbild för Knytanders Knytanders skrev 7 år, 7 månader sedan:

Både Svensk Mobiltjänst och ditt ip-nummer kommer från Helsingborg. Pendlar du till ditt Lundaföretag? ;) http://www.svenskmobil.se/kontakt /Anders Nyman, Cint.se

Haha, Anders… där visste dom inte riktigt hur du fungerar! :)

Det stämmer bra. Jag har en bygg firma i Helsingborg och har ett kontor där. Vad kul att ni lärt er kolla upp IP adresser. Polisen och Säpo borde lära från er.

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 7 år, 1 månad sedan:

Jag håller med dig, allt handlar om vem man får som ”kontaktperson” De som många inte tänker på är att tex. Telenor ser allt som deras återförsäljare säljer, och om dom missköter sig tror du inte Telenor hade gjort något åt tidigare. Så tydligen har svenskmobiltjänst fler nöjda kunder än vad dom har missnöjda kunder. Sen att vissa företag/privatpersoner inte tar tiden att kolla genom sin telefoni och inte är insatt så är de väl klart att man uppfattas ha blivit blåst. Så innan man dömmer ut någon så kanske man ska ge saken en minut och se vad som sägs. och fall man inte gillar att göra affärer per telefon, åk ner till deras butiker som dom har lite runt om kring i skåne, Bla. Helsingborg City, Väla Centrum, Ängelholm och Landskrona.

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 7 år, 1 månad sedan:

Det verkar som företaget självt skriver inläggen här! En suspekt firma är var det är. Hysteriska säljare som skiter i kunderna. Efteråt skyller man på kunderna. Ingen bra metod för att få nöjda kunder!

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 6 år, 11 månader sedan:

Med tanke på att Svensk Mobiltjänst har 2 butiker i Helsingborg, 1 butik i ängelholm,1 butik i ängelholm, 1 butik i landskrona så är det ganska SJÄLVKLART att många av oss som skriver gällande Svensk Mobiltjänst är från dessa trakter. När ni ger er fan på någonting så ger ni er inte, det verkar som ni lever i en helt annan värld. Var inte arga/sura/besvikna för att ni inte fick en gratis iphone på ett abonnemang för 50kr per månad:)

• Profilbild för mamawa mamawa skrev 1 år, 9 månader sedan:

Buy Driver’s License, Passport, ((wottenkelly79@gmail.com)) ((whatsapp +237679499813)))id card,Birth Certificate and Other

Documents((((wottenkelly79@gmail.com))

We offer driving license, ID cards, Passports, Visas, marriage certificates,

baptism cards, diplomas of all kinds for sale , ((WHATSAPP +237679499813))

Obtain Registered Ielts,Toefl & Gre Certificat ((wottenkelly79@gmail.com)))

We produce high quality genuine passports, driving license, ID card .Database

registered and unregistered. All documents are registered in the respective

government databases. Also we offer the following card: social security numbers,

credit files and credit cards, school diplomas, grades all in a completely new name

issued and registered in the database system of government. . We use high

quality equipment and materials to produce genuine and false documents. All

secret features of these documents are carefully duplicated for our documents.

We are the only producer of quality fake and registered documents. We offer only

original high-quality registered and unregistered passports, drivers licenses,

identification cards, stamps, Visa, school Securities and other products for a

number of countries such as USA, Australia, Belgium, Brazil, Canada, Italy, Finland

France, Germany, Israel, Mexico, Netherlands, South Africa, Spain, UK and many

more countries

CONTACT

General Support: <<<<<<<<<<<<<<<<< wottenkelly79@gmail.com

Contact <<<<<<<<<<<<<<<<, +237679499813

Skype <<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>> wottenkelly79@gmail.com

Support >>>>>>>>>>>>>> wottenkelly 79@gmail.com

Contact >>>>>>>>>> +237679499813

Skype >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>> fastdocuments1

Registered and unregistered passport . visas all, biometric passports, degrees,

driver’s license, ID certificates cards.Training M GCSE, A-levels, high school

diploma Certificates, GMAT, MCAT and LSAT examination certificates,

marriage and death certificates, passports and new identity packages, replicated,

Real Degrees / Diplomas of most higher education institutions around the world

(with more than 4000 templates in the file) all designed to look 100% identical to

original. Custom printing (if we do not have the template file – just email us back

and we can make any alterations / modifications as

addresses) .SECOND, citizenship, identity, identification documents, diplomatic,

Our workers are former private investigators, consulates, senior government staff

and experienced experts with experience, we have strong connections with

higher personnel in all areas of property registration documents and passports in

exchange for these countries They are linked to the passport agency in each of

these countries and with the help of his connections to all our customers who

require a document or passport countries are 100% safe and guaranteed receipt

of very high quality genuine estate documents recorded that can not be identified

as false !! Not even a custom official experience or machine never dictate false

document since the document is no different than real government issued! All our

documents Registered real genuine citizenship data bases have their personal

data recorded in the database system and 100% readable machine. Feel free to

get detailed information about our services.