Galne Kristoffers Handelsbolag – Bluff? (535 inlägg)

• Profilbild för Anonym gäst Anonym gäst skrev 5 år, 8 månader sedan:

Bara för att DU säger att du är/äger en ärlig butik så verkar den inte var den i kundernas/personers ögon. Och du har inte blivit extremt trakaserat. skärp dig du är bara patetisk när u försöker gnälla här. och att sedan svära som om man har någon typ utav mentala problem. låt mig gissa? Du fick ingen kärlek när du var liten? verkar så. för du verkar ha den där drivkraften att du måste framhäva dig hela tiden. och hade jag varit dig så hade jag kollat igenom alla stavfel på sidan. finns en hel del. visst som privatperson på forum mm. kan man stava fel. alla är mänskliga. men på en internetaffär NEJ. sen att hemsidan ser ut som en smått handikapad och blind apa har gjort den gör ju inte saken värre. och buhu du får arbete länge. vi skvätter en tår. Och du? vad är: annat tids klimat än vi i sverige vadå har dom varmare eller? (hehe) tror du verkligen att polisen komemr att gå vidare med polisanmälningarna som du säger att du skall göra. dom kommer bara att skratta åt dig. då verkar vara en person som har någon typ utav verklighetsproblem. Mvh Din stora idol(sommartorpet på Swebits)

Men snälla ni se bara denna sida http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=5850&grp=194611 då han söker finansiärer och skriver ut det ingen företagre i världen skulle göra.Något e ju galet fel här det märks ju redan från början. Vem fan vet om jag är insatt i kriminella kretsar o fixar cash så?Hur bus enkelt som helst o man fattar ju varför han vill ha det så!!!! Gå till banken Galne Kristoffer!!!! O dina krav på om du skall sätta in cashen före så kan du ju glömma att ränta försvinner.Dvs om någon lånar ut cash till dig?

Skrivet av: Zebasthian on 2008-12-05 21:30:36 Rubrik: Re: Galne Kristoffers Handelsbolag – Bluff? Meddelande: Jo föresten anledningen till skyddad id för båda ägarna då dom är sambo har tyvär inget med bolaget att göra,då en gemensak bekant vart lite arg på han då begärde han det och bytte adress. På tal om gemensam bekant? Gäller det skulder? Företaget verkar ju redan nerkört i grunden.

man får inte bara skyddad identitet så där bara den här GALNE KRISTOFFERS måste har gjort något kriminelt och som sedan kom tillbaka i fejset hans. alltså kan man inte lita ett skit på honom. hur älig han säger att hans företag är.

• Profilbild för tsiolkovsky tsiolkovsky skrev 5 år, 8 månader sedan:

man får inte bara skyddad identitet så där bara den här GALNE KRISTOFFERS måste har gjort något kriminelt och som sedan kom tillbaka i fejset hans. Det vet du ingenting om. I mitt jobb har jag kommit i kontakt med personer med skyddad identitet. De har då verkligen inte gjort något kriminellt utan till exempel varit utsatta för hot eller förföljelse.

• Profilbild för tsiolkovsky tsiolkovsky skrev 5 år, 8 månader sedan:

Jag undrar om Kristoffer själv håller reda på vad han skriver på hemsidan? På sidan där han söker finansiärer står att ”Det vi lämnar som säkerhet är lagret av varor som vi köper in för de lånade pengarna.” På andra sidor framgår det att Kristoffer antingen 1) har ett mycket litet lager, 2) ett lager där varorna försvinner väldigt fort ut till kunderna eller 3) inget eget lager alls: 1. ”Med andra ord vi har inga stora lager kostnader /../” 2. ”Vi har endast ytterst små lager hemma av en produkt ibland.” 3. Texterna ”Leveranstiden är på 2 veckor /../” och ”Vid större förpackningar som plasma tv apparater är leveranstiden mellan 3-6 veckor /../” visar att företaget inte har något eget lager utan skickar varorna vidare direkt till kund utan att passera gå. Det måste innebära att säkerheten Kristoffer lämnar till långivarna inte är mycket värd.

• Profilbild för Knytanders Knytanders skrev 5 år, 8 månader sedan:

För att reda ut några saker: Zebasthian och galne Kristoffer har inte samma ip-nummer eller skriver ens från samma landsända. Zebasthian har också ett track record som Cintmedlem, så att det skulle röra sig om samma person har åtminstone jag helt avskrivit. Trevligt att du är här Kristoffer, men Cints officiella ståndpunkt i frågan om man ska handla från dig kan bara bli ett stort gör det inte. Det är för det första vansinne att betala så mycket för ett medlemskap, i förskott utan att veta om företaget finns kvar imorgon. Hemsidans innehåll är också så förvirrande och innehåller så många felaktigheter och otillåtheter att det i sig självt räcker för att avråda från köp. Därtill kommer att företagets bolagsmän båda har flera betalningsanmärkningar och skulder hos Kronofogden, låt vara på mindre summor. Förutom det så har de skyddad identitet, vilket gör det svårt att få fatt på dem om köpet skulle krågla eller om det skulle handla om ett rent bedrägeri. Cint avråder alltså bestämt från köp med någon typ av förskottsbetalning från företag med så många frågetecken kring sig. Det skulle vilken konsumentvägledare som helst också göra. mvh, Anders Nyman, Cint P.S. Angående PUL och publicering av personlig information så bedömer jag att det är OK att skriva att en person i ledande ställning har skulder och anmärkningar. Däremot så finner jag i det här fallet ingen grund för att publicera en hel kreditrapport med varje enskild anmärkning. Det räcker med att konstatera att de för de båda bolagsmännen rör sig om runt ett dussin, inklusive flera misslyckade utmätningsförsök.

OK Anders….jag behåller den informationen för mig själv. Publicerar ingen hel kreditrapport Men det stämmer det du säger. personerna har ett antal anmärkningar och utmätningsförsök i sina papper. Avskräckande läsning är det. TeleNor, AB Gavlegårdarna, Viasat, Trafikförsäkringsföreningen, mm vill nog inte ställa upp med krediter till dem i dagsläget :-) Nisse_88 (på jobbet)

> du vet att yttrandefrihetslagen är begränsad va. Jag är ägare av den butik du snackar > skit om. Är det så jävla konstigt att man har skyddad identitet om man har bllivit > mordhotad din dumma jävla idiot ta reda på fakta innan du öppnar käften. Det är inte lätt att få fram någon information om dig då du har en sk sekretessmarkering i alla offentliga register. Det går inte ens att ta reda på vem dina föräldrar är så man kan ringa till dem och tala om för dem vad det är du håller på med. > Butiken på internet öppnades den 2008-11 jag har haft skyddet sedan 2008-04. Hade jag blivit mordhotad och jag var rädd om mitt liv så hade inte jag blivit en offentlig person som du nu blivit med ditt företag. Att öht visa mig i något register efter att ha fått skydd från svenska myndigheter är ju att inte ta situationen på allvar. > Vänta dig en jävligt stor stämningansökan samt en polisanmälan du anklagar mig även för att vara > kriminell din dumma jävel lär dig för i helvete vad man får säga göra och vilka ord och gärningar > som skyddas av yttrandefrihetslagen. Hur stor då? 100 sidor? > Du föresten kolla mig på bolagsverket där är inga adresser skyddade. OK. Den adress företaget har går till en viss Solveig Elg som har ett barn med sekretessmarkering. Och då denna koppling finns kan man anta att det kanske är din sambos mamma? Men att du inte bor där. För det vore väldigt dumt om du har ‘skyddad identitet’? Men det var inte frågan om vem din sambo är utan om vem du är som uppenbarligen inte har tillräcklig förståelse hur människor fungerar och reagerar på ‘världsombildande’ företagare som du själv… > Mvh kristoffer sjöberg … som inte ens kan använda versaler i ditt namn. skrivet av Galnekristoffers@2008-12-09 Men jag tycker du har valt ett bra och passande namn på din firma & nick här på cint.se. /TSE

Jag mejlade GK om varför det inte går att få tag på honom. Jag fick detta svar. Återgivet i dess helhet. ”våra teefoner har gått varma och batteriet har vart slut men nu så funkar det igen mvh kristoffer” Det måste gå bra för honom!?

>Jag mejlade GK om varför det inte går att få tag på honom. Jag fick detta svar. > Återgivet i dess helhet. ”våra teefoner har gått varma och batteriet har vart slut > men nu så funkar det igen mvh kristoffer” Det måste gå bra för honom!? Tja, numrena han satt ut på hemsidan går ju inte att ringa då han har en siffra för mycket i dem.

Pröva 0764059416 istället. Samtalet jag hade med honom gav mig en känsla av att allt inte riktigt stod rätt till. Det var svårt att föra ett normalt samtal då han missförstod allt jag sa och alltihop var en aning förvirrat. /TSE

Hade du ett samtal med berömde kristoffer, vad hade han att säga? vad pratade ni om?

Allt var väldigt förvirrande så jag avslutade samtalet. Han har ju inte talets gåva så det är bättre att han får komma till tals här på forumet då han kan tänka till (förhoppningsvis?) innan han skickar in svaret. Det bästa vore om han la ner sin försäljningssida för skeppet läcker in vatten utan att han har möjlighet att länspumpa i samma takt. Det är bra att olika fora tar upp hans framfart så att så många som möjligt blir varnade i tid, och att han inte kan lura av hederligt folk pengar. Jag undrar hur han kom på idéen att lura av folk pengar när han inte går att finna i olika register? Det måste ha varit någon annan smartare än honom själv. /TSE

Fler som uppmärksammat Galne Kristoffer: https://www.flashback.info/showthread.php?t=799424 Med tanke på antalet läsare där kommer det nog att bli hett om öronen på GK. Det har spridit sig nu, snart lär det väl dyka upp i SVT/TV4 :-) Hade jag varit i hans käder så hade jag snabbt som bara den dragit mig tillbaka och gått under jorden. ( det har han visst redan gjort, hehe) Nisse_88 (på jobbet)