Cint – frÃ¥n Ã¥rskiftet Knyt (som i Konsumentnytt) –  är en oberoende, privatägd konsumentwebbplats där du kan diskutera olika produkter, företag och företeelser. Varje dag bevakar vi nyheter med konsument- och bedrägerianknytning. Vi gör ocksÃ¥ egna granskningar och hänger ut skojarna.
Cint föddes som idé 1998, och lanserades sommaren 1999 som en av världens första sajter där konsumenter kunde skriva omdömen om produkter och företag.
IT-buublan kom och sprack. Cint överlevde som två bolag: Cint.se som drev konsumentwebbplatsen, och Cint.com som skapade koncernens intäkter genom att förmedla marknadsundersökningar till medlemmarna.
De flesta pengarna gick till att vidareutveckla Cint.com, och även om tanken alltid var att bygga vidare på Cint.se räckte aldrig resurser och tid riktigt. Cint.com förvandlades under åren till ett globalt företag, som förmedlade marknadsundersökningar över hela världen.
2010 lades sÃ¥ Cint.se i malpÃ¥se. Tanken var att lägga ned sajten helt – men det tyckte jag var synd. Efter att ha varit med sedan 1999 hoppade jag istället av ett välbetalt jobb pÃ¥ Cint.com:s marknadsavdelning och köpte loss det som Ã¥terstod.
Sedan november 2010 ägs konsumentwebbplatsen Cint.se av mitt bolag Konsumentnytt Sverige AB. Ett arbete med att ta fram en ny version av sajten tog sin början – och här är den.
Namnet Cint.se och loggan med ”Cint-gubben” fÃ¥r användas av Konsumentnytt fram till Ã¥rskiftet 2011/2012 (okej, jag har dragit över den tiden liite). Därefter kommer sidan byta namn till Knyt, för att undvika sammanblandning med undersökningsföretaget Cint.com.
Undrar du över vad som finns på sidan och hur den fungerar? Kika på knyt.se/hjalp/
/Anders Nyman
Kontakt:
Epost: info@knyt.se
Skype: konsumentnytt
Twitter: @Knytanders
Facebook: facebook.com/Konsumentnytt
Blogg: cint-blir-knyt.se
Konsumentnytt Sverige AB, 556822-0312
Tiby 210
75592 UPPSALA
Modesty skrev 10 september, 2014
Jag förstÃ¥r inte riktigt hur jag skall kunna logga in via den där sidan …
Jag är tydligen med sedan tidigare i Veckorevyns panel som verkar tillhöra cint, men betyder det då att jag inte kan logga in via den vanliga länken, som angivits här på sidan?
Jag försökte logga in via den, men den säger att det misslyckas. Via den andra panelen kan jag inte finna något användarnamn, och det här användarnamnet fungerar inte heller. Det är blev svårbegripligt.
Mvh, Modesty
Knytanders skrev 10 september, 2014
Hej!
Företaget Cint.com har hundratals så kallade panelpartners runt om i världen, och sysslar med att förmedla undersökningar till de panelerna. Av dessa äger Veckorevyn en panel, och Knyt.se en annan. Knyt.se var tidigare en del av Cint men är nu helt separat, precis som de andra panelerna. Du kan alltså inte logga in på en annan panel som Veckorevyn via Knyt.
Här är Cint.com:s allmänna loginsida för panelister. Kan du inte ditt användarnamn och lösenord ska du kunna skicka efter det via den:
https://www.cint.com/cpx/public_panelist_login.asp
mvh,
Anders Nyman, Knyt.se
Carl-Henric Djäken skrev 27 mars, 2015
Hej,
Jag fick ett brev från Bolagsupplysningen där det stog nått om digitalisering Jag läste ej så noga trodde det var Bolagsbyrån fyllde i med sign o mailadress.Inga belopp syntes tydligt. Kan jag komma ur detta jag har läst nu och avtalet är 24 månader och årsvis 4.875 SEK. Fakturamottagare LW Drift AB tel 08-12449300 .Brevet är stämplat(par avion) 25 mars o sista fakturadatum 4 april 11 dagar men i avtalet står det 14 dagar.Jag har telefon 070-8546777
Med vänlig hälsning
Carl-Henric
Carl-Henric Djäken skrev 27 mars, 2015
Bolagsupplysning OU(tyskt y)
adress 1arva mnt
Postadress Tallinn 101 17
Fax 08-12449301
Info@bolagsupplysningen.se
org nr 12497023
val nummer EE101694069
Carl-Henric
ammi skrev 26 oktober, 2017
Hej jag blev kontaktad av föreaget VIPO som pÃ¥stod sig vilja hjälpa i vÃ¥r tuffa situation. De ringde varje dag i en vecka och vÃ¥r situation är mentalt tröttande med trafikskadad person som tecknad abonnemang hos flera olika sedan 2015 och de lovade att hjälpen de skulle ge skulle minska vÃ¥r börda vi skulle bara lita pÃ¥ deras lösning. Efter att blivit manglad i en vecka sÃ¥ var jag som vanligen är en vägg att ta sig förbi svag. det hör ihop med en väldigt stark mental press där vi lever pÃ¥ existensminimum och huset brann ner till grunden mad allt i förra Ã¥ret. De ville ha alla intyg pÃ¥ peters sjukdom och sÃ¥ samt numren vi ville bli av med för att förhandla bort dem Ã¥t oss med den större kraft de pÃ¥stod sig ha. Det resulterade i nystart av dessa ab hos Teloteket – de nummer som vi ville bli av med och en fullmakt där de i princip kunde göra vad de ville med vÃ¥r telefoni tills vi Ã¥terkallade. detta var finstilt som jag stressades att inte läsa fullt ut. Vi skulle bara lita – vilket jag pÃ¥pekat i flera omgngar och sÃ¥ snart jag kunde sÃ¥ droh jag in alla fullmakter och dÃ¥ bröt helvetet lös. 3 grader av chefsnivÃ¥er med den vd inkluderat har nu pratat hotat och hÃ¥nskrattat mig i örat dÃ¥ jag ville Ã¥ngra allt efter att jag sÃ¥g vad de startat – 5 ab till 3 ggr Ã¥ hög kostnad som innan – tvärt emot vad de lovade att de skulle göra som jag gav fullmakten för. Idag blÃ¥nekar de förstÃ¥s till allt och säger att jag förstört det avtal de hade jobbat fram pÃ¥ morgonen med soft telecom att min slutfaktura skulle vara 20000 och inte över 50000 kr, när jag drog tillbaka fullmakten. de vänder allt som sagts till det motsatta det till att jag har själv förstört allt och kan se mig i spegeln för det istället för att förstöra deras dag med min grÃ¥t. Jag är förtvivlad och hade de inte ljugit för vÃ¥r egentliga teleop soft telecom och utgivit sig för att vara nÃ¥gon annan och varit otrevlig mot henne ( susanne)sÃ¥ hade jag inte haft nÃ¥gon som trott mig. Ord stÃ¥r mot ord och bara för att vi har HANDELSBOLAG och inte enskild firma sÃ¥ ” äger de mig som kund” det finns inget jag kan göra mer än betala. JAg kollade med soft telecom som är vÃ¥r operatör om det skulle kunnat gÃ¥ att förhandla bort pÃ¥ det sätt som pÃ¥stods och det hade inte ens förekommit nÃ¥got samtal om pengar bara om hur jag förlängt ab. det gjorde om mina ” för 6 mÃ¥nader sedan skrev avtalen om” till ” sex mÃ¥nader kvar enligt mig och nur är DE lurade av mig.. JAg är grundlurad och kan bara betala. Soft telecoms susanne har varit en ängel och valde att ringa till TEloteket som en” kollega” till en annan om hur deras mnamn och rykte stÃ¥r pÃ¥ spel av VIPO i helsingborg.Det var inget jag bad om eller ens trodde nÃ¥gon skulle göra men det samtalet resultetade i samtal till mig frÃ¥n TEloteket där de vill hjälpa och mildra smällen VIPO fixat till oavsett vad VIPO tycker och vill. VAD det slutar med vet jag inte nu men jag vill varna alla företag stora som smÃ¥ för Visability points VIPO i helsingborg. DE lurar företag som inte kan backa dÃ¥ lagen brister för alla smÃ¥ företag eller alla företag totalt sett som borde som vanlig konsument fÃ¥ kunna Ã¥ngra sig när verkligheten av sakerna kommer idagen. VI msÃ¥te OCKSÃ… FÃ… Ã…NGRA OSS SOM FÖRETAGARE. Handelsbolag ( vi är smÃ¥ och 2 stycken i familjeföretag – lika smÃ¥ och nakna som en enskild företagare) det ringer sÃ¥dana här företag som skall hjälpa mot de dumma hela tiden. jag lärde mig stenhÃ¥rt – nej till allt – jag ringer den jag vill köpa hos NÄR JAG VILL köpa inte förr och kontant! min läxa -men varna alla vill jag vet bara inte hur
mvh ann-marie jacobsson gården stenkullen hb