Om Knyt.se

Skärmdump av Cint.se 2000-09-06

Cint – från årskiftet Knyt (som i Konsumentnytt) –  är en oberoende, privatägd konsumentwebbplats där du kan diskutera olika produkter, företag och företeelser. Varje dag bevakar vi nyheter med konsument- och bedrägerianknytning. Vi gör också egna granskningar och hänger ut skojarna.

Cint föddes som idé 1998, och lanserades sommaren 1999 som en av världens första sajter där konsumenter kunde skriva omdömen om produkter och företag.

IT-buublan kom och sprack. Cint överlevde som två bolag: Cint.se som drev konsumentwebbplatsen, och Cint.com som skapade koncernens intäkter genom att förmedla marknadsundersökningar till medlemmarna.

De flesta pengarna gick till att vidareutveckla Cint.com, och även om tanken alltid var att bygga vidare på Cint.se räckte aldrig resurser och tid riktigt. Cint.com förvandlades under åren till ett globalt företag, som förmedlade marknadsundersökningar över hela världen.

2010 lades så Cint.se i malpåse. Tanken var att lägga ned sajten helt – men det tyckte jag var synd. Efter att ha varit med sedan 1999 hoppade jag istället av ett välbetalt jobb på Cint.com:s marknadsavdelning och köpte loss det som återstod.

Sedan november 2010 ägs konsumentwebbplatsen Cint.se av mitt bolag Konsumentnytt Sverige AB. Ett arbete med att ta fram en ny version av sajten tog sin början – och här är den.

Namnet Cint.se och loggan med ”Cint-gubben” får användas av Konsumentnytt fram till årskiftet 2011/2012 (okej, jag har dragit över den tiden liite). Därefter kommer sidan byta namn till Knyt, för att undvika sammanblandning med undersökningsföretaget Cint.com.

Undrar du över vad som finns på sidan och hur den fungerar? Kika på knyt.se/hjalp/

/Anders Nyman

Kontakt:
Epost: info@knyt.se
Skype: konsumentnytt
Twitter: @Knytanders
Facebook: facebook.com/Konsumentnytt
Blogg: cint-blir-knyt.se

Konsumentnytt Sverige AB, 556822-0312
Tiby 210
75592 UPPSALA

5 svar på Om Knyt.se

  1. Jag förstår inte riktigt hur jag skall kunna logga in via den där sidan …
    Jag är tydligen med sedan tidigare i Veckorevyns panel som verkar tillhöra cint, men betyder det då att jag inte kan logga in via den vanliga länken, som angivits här på sidan?
    Jag försökte logga in via den, men den säger att det misslyckas. Via den andra panelen kan jag inte finna något användarnamn, och det här användarnamnet fungerar inte heller. Det är blev svårbegripligt.
    Mvh, Modesty

    • Hej!

      Företaget Cint.com har hundratals så kallade panelpartners runt om i världen, och sysslar med att förmedla undersökningar till de panelerna. Av dessa äger Veckorevyn en panel, och Knyt.se en annan. Knyt.se var tidigare en del av Cint men är nu helt separat, precis som de andra panelerna. Du kan alltså inte logga in på en annan panel som Veckorevyn via Knyt.

      Här är Cint.com:s allmänna loginsida för panelister. Kan du inte ditt användarnamn och lösenord ska du kunna skicka efter det via den:
      https://www.cint.com/cpx/public_panelist_login.asp

      mvh,

      Anders Nyman, Knyt.se

  2. Hej,
    Jag fick ett brev från Bolagsupplysningen där det stog nått om digitalisering Jag läste ej så noga trodde det var Bolagsbyrån fyllde i med sign o mailadress.Inga belopp syntes tydligt. Kan jag komma ur detta jag har läst nu och avtalet är 24 månader och årsvis 4.875 SEK. Fakturamottagare LW Drift AB tel 08-12449300 .Brevet är stämplat(par avion) 25 mars o sista fakturadatum 4 april 11 dagar men i avtalet står det 14 dagar.Jag har telefon 070-8546777
    Med vänlig hälsning
    Carl-Henric

  3. Bolagsupplysning OU(tyskt y)
    adress 1arva mnt
    Postadress Tallinn 101 17
    Fax 08-12449301
    Info@bolagsupplysningen.se
    org nr 12497023
    val nummer EE101694069

    Carl-Henric

  4. Hej jag blev kontaktad av föreaget VIPO som påstod sig vilja hjälpa i vår tuffa situation. De ringde varje dag i en vecka och vår situation är mentalt tröttande med trafikskadad person som tecknad abonnemang hos flera olika sedan 2015 och de lovade att hjälpen de skulle ge skulle minska vår börda vi skulle bara lita på deras lösning. Efter att blivit manglad i en vecka så var jag som vanligen är en vägg att ta sig förbi svag. det hör ihop med en väldigt stark mental press där vi lever på existensminimum och huset brann ner till grunden mad allt i förra året. De ville ha alla intyg på peters sjukdom och så samt numren vi ville bli av med för att förhandla bort dem åt oss med den större kraft de påstod sig ha. Det resulterade i nystart av dessa ab hos Teloteket – de nummer som vi ville bli av med och en fullmakt där de i princip kunde göra vad de ville med vår telefoni tills vi återkallade. detta var finstilt som jag stressades att inte läsa fullt ut. Vi skulle bara lita – vilket jag påpekat i flera omgngar och så snart jag kunde så droh jag in alla fullmakter och då bröt helvetet lös. 3 grader av chefsnivåer med den vd inkluderat har nu pratat hotat och hånskrattat mig i örat då jag ville ångra allt efter att jag såg vad de startat – 5 ab till 3 ggr å hög kostnad som innan – tvärt emot vad de lovade att de skulle göra som jag gav fullmakten för. Idag blånekar de förstås till allt och säger att jag förstört det avtal de hade jobbat fram på morgonen med soft telecom att min slutfaktura skulle vara 20000 och inte över 50000 kr, när jag drog tillbaka fullmakten. de vänder allt som sagts till det motsatta det till att jag har själv förstört allt och kan se mig i spegeln för det istället för att förstöra deras dag med min gråt. Jag är förtvivlad och hade de inte ljugit för vår egentliga teleop soft telecom och utgivit sig för att vara någon annan och varit otrevlig mot henne ( susanne)så hade jag inte haft någon som trott mig. Ord står mot ord och bara för att vi har HANDELSBOLAG och inte enskild firma så ” äger de mig som kund” det finns inget jag kan göra mer än betala. JAg kollade med soft telecom som är vår operatör om det skulle kunnat gå att förhandla bort på det sätt som påstods och det hade inte ens förekommit något samtal om pengar bara om hur jag förlängt ab. det gjorde om mina ” för 6 månader sedan skrev avtalen om” till ” sex månader kvar enligt mig och nur är DE lurade av mig.. JAg är grundlurad och kan bara betala. Soft telecoms susanne har varit en ängel och valde att ringa till TEloteket som en” kollega” till en annan om hur deras mnamn och rykte står på spel av VIPO i helsingborg.Det var inget jag bad om eller ens trodde någon skulle göra men det samtalet resultetade i samtal till mig från TEloteket där de vill hjälpa och mildra smällen VIPO fixat till oavsett vad VIPO tycker och vill. VAD det slutar med vet jag inte nu men jag vill varna alla företag stora som små för Visability points VIPO i helsingborg. DE lurar företag som inte kan backa då lagen brister för alla små företag eller alla företag totalt sett som borde som vanlig konsument få kunna ångra sig när verkligheten av sakerna kommer idagen. VI msåte OCKSÅ FÅ ÅNGRA OSS SOM FÖRETAGARE. Handelsbolag ( vi är små och 2 stycken i familjeföretag – lika små och nakna som en enskild företagare) det ringer sådana här företag som skall hjälpa mot de dumma hela tiden. jag lärde mig stenhårt – nej till allt – jag ringer den jag vill köpa hos NÄR JAG VILL köpa inte förr och kontant! min läxa -men varna alla vill jag vet bara inte hur
    mvh ann-marie jacobsson gården stenkullen hb

Svara

Du behöver vara inloggad för att skriva en kommentar.