Panelen

Svara på undersökningar
Som medlem på Knyt.se (tidigare Cint.se) har du möjlighet att delta i internetbaserade marknadsundersökningar om nya produkter, reklam eller aktuella frågor. Du bjuds in till varje undersökning via epost, och du väljer själv om och när du vill svara.

Tjäna pengar
Som ersättning när du deltar får du betalt, ungefär en krona per minut undersökningen uppskattats ta. Pengarna kan du sedan välja att få utbetalda kontant (via PayPal), eller skänka till välgörenhet. Du kan välja hur många undersökningar du vill svara på, mellan 1-6 i månaden, och de tar i regel mellan 2 och 30 minuter att svara på.

Stöd Knyt.se
Knyt.se är en annonsfri, oberoende konsumentwebbplats, utan kopplingar till, eller stöd från, organisationer eller myndigheter. Genom att bli medlem och svara på undersökningarna gör du det möjligt att driva sidan vidare.

Bli medlem
Vill du gå med i undersökningspanelen gör du det här:
https://panelist.cint.com/cd8d2def-da90-43a0-9daf-da4c13b41848/welcome/register

Logga in
Är du redan medlem loggar du in till Panelen här:
https://panelist.cint.com/cd8d2def-da90-43a0-9daf-da4c13b41848

Frågor? Mejla info@knyt.se.

111 svar på Panelen

  1. Hej. Var hittar jag min konto där det kommer in pengar insatt som jag har svarat på frågor.
    Tack för hjälpen.

    Mvh Eva

    • Hej!

      Jag uppdaterade just sidan med en länk till inloggningssidan. Se ovan kommentaren!

    • Nu har jag bett om mina inloggningsuppgifter minst 5 ggr pÃ¥ nÃ¥gra mÃ¥nader.
      Jag får uppgifterna, men när jag skriver in dom, så får jag ett besked om att det är fel inloggningsuppgifter ??
      Ska jag sitta och besvara enkäter i fortsättningen och inte kunna kontrollera vad jag tjänat in ???
      Och hur får jag ut intjänade ???

      Anette

      • Hej!

        Jag ser att du är medlem i två olika paneler som båda ligger i Cint.com:s system. Knyt.se är den ena av dem. Är du säker på att du försöker logga in med rätt uppgifter på rätt ställe?

        Mejla mig det senaste mejlet där du fick ut dina uppgifter så kan jag kontrollera: info@knyt.se

        mvh,

        Anders Nyman, Knyt.se

      • Hej ! DEt hände samma sak till mig när jag försökte skaffa ett konto pÃ¥ mobil. Sen jag försökte med bärbar det gick

  2. Tidigare kunde jag välja att stödja en förening som tar hand om katter i Uppsala. Går det inte längre att göra det?

    • Nej, inte automatiskt i alla fall. Däremot sÃ¥ samlas det du tjänar pÃ¥ din panelsida, där du via Paypal kan fÃ¥ pengarna utbetalda till ditt bankkonto. Efter det kan du förstÃ¥s skänka dem till vem du vill. Förhoppningsvis kan jag Ã¥teruppliva den mer ”lokala” välgörenheten framöver. I dagsläget finns endast de stora välgörenhetsorganisationerna med. Kika under fliken Panelen för en länk till panelsidan.

  3. Flyttades alla pengar med från clint hit som man redan hade intjänat? Vart hittar jag dom isf? Jag hittar dom inte på min panelsida!

    • Sedan dryg ett Ã¥r tillbaka sÃ¥ finns alla undersökningar och ersättningar pÃ¥ din panelsida hos Cint.com. Där är det alltsÃ¥ ingen skillnad, utan den separata inloggningen finns kvar. Se länk ovan! Tänk ocksÃ¥ pÃ¥ att det finns mÃ¥nga panel hos Cint.com, gamla Cint.se-panelen är bara en av dem. Se till att du loggar in pÃ¥ rätt panelsida och med rätt uppgifter! Det är en källa till mÃ¥nga missförstÃ¥nd.

  4. Jag kan logga in med mina gamla uppgifter på knyt.se men de fungerar inte på cint.com .

    Fixa förresten sÃ¥ man kan byta emailadress i sin profil för alla paneler Cint har hand om (t.ex. Expressen, Allt om mat…). Det är ju ett helt löjligt förfarande nu. Om det inte är sÃ¥ att det finns mer än ett Cint förstÃ¥s… kontaktuppgifter saknas alltid pÃ¥ själva enkätsidorna.

    • Nej, pÃ¥ panelsidan hos Cint.com är det separata inloggningsuppgifter, som det varit i drygt ett Ã¥r nu. Använd tappat-länken om du inte minns dem. Vad gäller eposthanteringen hos Cint.com har Cint.se/Knyt.se inget med den att göra.

      • Jaha. Och hur fÃ¥r jag de uppgifterna dÃ¥? Jag fick aldrig nÃ¥gon information när cint.se försvann och har aldrig kunnat logga in pÃ¥ cint.com . Jag utgick frÃ¥n att det hela var dött.

        Nyligen fick jag ett infomail om knyt.se och samtidigt en enkät från cint.com , men kunde fortfarande inte logga in.

        Om det är meningen att man ska använda samma email som förut så funkar inte password retrieval-funktionen. Den verkar inte funka alls förresten. Inget händer, inget felmeddelande, ingenting.

        • Informationen lÃ¥g uppe pÃ¥ Cint.se i mer än ett Ã¥r. Jag antar att du inte loggade in där under den tiden. När jag kikar pÃ¥ din epostadress ser jag att du är med i nio olika paneler som Cint.com sköter utskicken av undersökningar till. Du kan logga in till dem pÃ¥ samma sida: http://www.cint.com/cpx/public_panelist_login.asp?PanelId=1689

          Men, du måste använda olika loginuppgifter för varje panel. Är det på den sida funktionen för att få dina uppgifter inte fungerar, menar du? Du ska få upp en popup där du kan välja psnelen du är medlem i, och sedan få uppgifterna skickade. Kolla att du inte blockerar det fönstret.

  5. Så det gör inget om man inte kan logga in på nya hemsidan om man kan göra det på gamla..

    Försökte logga in här men det gick inte, testade ocksÃ¥ ”Ã¥terställa lösenordet” men det gick inte..

  6. Finns det någon åldersgräns?

    • Ja, man mÃ¥ste vara minst 14 Ã¥r för att fÃ¥ ta emot undersökningar, enligt branschpraxis. Sen är det upp till de som ställer frÃ¥gorna vilka Ã¥ldersgrupper över det de vill frÃ¥ga. 14-15-Ã¥ringar faller av naturliga skäl bort i mÃ¥nga undersökningar som handlar om ekonomi, bilar etc.

  7. Hur tar man bort sitt konto i panelen??

    • Logga in pÃ¥ panelsidan och klicka pÃ¥ länken Avregistrera. DÃ¥ slipper du vidare undersökningar. Om du vill bli borttagen frÃ¥n Knyt.se ocksÃ¥, skicka mig ett mejl eller meddelande.

  8. Hej. Behöver nya inloggningsuppgifter till Comboloan panel. Medlem sedan juli 2011 och svarat på flera av deras undersökningar men inloggningen aldrig fungerat. Når ej konto eller profiluppgifter utan hamnar automatiskt på mitt OKQ8-panel-konto. Blev tydligen samma inloggning till båda vid reg (juli-11) varav endast okq8-kontot fungerar komma in på. Alternativet Comboloan finns ej med (länken) så fungerar ej få nya inloggningsuppgifter den vägen:
    http://www.cint.com/cpx/public_panelist_login.asp?PanelId=1689

  9. hur överför man från sitt konto till paypal?

  10. Hej.

    Jag kan inte flytta över mina pengar frÃ¥n mitt saldo till Pay Pal. Har försökt ett flertal gÃ¥nger under hela dagen, men fÃ¥r bara ett felmeddelande som säger ”Fel Betalningsmetoden är inte tillgänglig just nu, var god försök igen senare.”
    Är detta något som ni kan ordna då jag skulle vilja använda Pay Pal idag?
    Mvh

  11. Hej.

    Varför ser jag inte den ersättning jag fått för genomförda undersökningar före 2011. Har varit medlem många år.

  12. Tja!

    Förde över pengar till mitt Paypal-konto men när jag skulle betala ut dem till mitt kort blev dem ”nekade” pÃ¥ Paypals hemsida. Har försökt prata med dem men de hänvisar till er. Pengarna är varken pÃ¥ Paypal eller pÃ¥ Mitt saldo dÃ¥ jag loggar in. Kan inte bara ha försvunnit? Vad gör jag?

    • Hmm, du kan betala ut till bankkonton via Paypal, men jag är högst osäker pÃ¥ om du kan betala till ditt kortnummer. Det är Cint.com som är ansvariga för panelutbetalningarna. Mejla mig pÃ¥ info@knyt.se sÃ¥ vidarebefordrar jag till rätt person där.

  13. PANELPROBLEM!

    Jag måste få hjälp att ändra min emailadress. Jag vet inte, men var ligger ansvaret och support idag på panelen?

  14. Jag är medlem hos blocket-panelen och pricerunner-panelen men när jag loggar in på pricerunner panelen så loggas jag automatiskts in på blocket-panelen. Vad händer med mitt saldo?

    • Blocket och Pricerunner är tvÃ¥ helt olika paneler, ägda av respektive företag men som bÃ¥da ligger hos Cint.com som sköter utskick av undersökningar till dem. Panelerna har OLIKA inloggningsuppgifter, men det gÃ¥r däremot utmärkt att logga in via valfri panelsida. Det är inloggningsuppgifterna som avgör var du hamnar efter du loggat in, inte varifrÃ¥n du loggat in. Om du hänger med :) Klicka pÃ¥ länken ”tappat lösenord” pÃ¥ inloggningssidan om du inte minns respektive inloggningsuppgift.

  15. Hur blir man medlem i panelen??

  16. Jag har registrerat mig för flera veckor sedan, men jag kan inte logga in på panelen!
    Jag har INTE erhållit ett email med inloggningsuppgifter som Du skriver ovan att man skall!!

  17. Hej
    Jag har under ett tag deltagit i blocketpanelens undersökningar som tydligen är ett samarbete mellan er och blocket. När jag loggar in via blockets hemsida så står det att jag inte har tjänat några pengar än fast att jag säker har gjort ungefär tio undersökningar. Hur gör jag för att jag ska få pengarna som jag egentligen skulle ha haft?

    • Hej!

      Konsumentnytt Sverige AB, som sedan hösten 2010 äger cint.se (numera Knyt.se) har inget att göra med företaget Cint AB som återfinns på Cint.com, och som är de som skickar ut undersökningarna. Cint.com har kanske 500 panelpartners runt om i världen. I Sverige är Blocket en av dem, och Knyt.se (den här sidan) en annan. Blocket äger sin panel, Knyt.se äger sin, det enda gemensamma är att båda ligger i Cint.com:s system och att det är Cint.com som förmedlar undersökningarna.

      Du kan vara medlem i flera olika paneler samtidigt, men dÃ¥ är det viktigt att du hÃ¥ller reda pÃ¥ vilket användarnamn och lösenord du har. Det är nämligen det som bestämmer pÃ¥ vilken panel du loggar in pÃ¥. Klicka pÃ¥ ”glömt lösenordet”-länken pÃ¥ panelsidan du loggar in pÃ¥, sÃ¥ kan du begära ut uppgifterna för respektive panel. I regel är det sÃ¥ att när nÃ¥gon undrar över försvunnen ersättning sÃ¥ har de loggat in med fel uppgifter och därmed tittat pÃ¥ fel panelkonto.

  18. Hej!

    Jag har deltagit i två undersökningar för en månad sedan som jag fortfarande inte har fått betalt för. Vad kan jag göra för att lösa detta?

    • Jag ser att det är en undersökning i december och en i januari som stÃ¥r som ”possible duplicate”. Är det sÃ¥ att du är medlem i nÃ¥gon annan panel och svarar pÃ¥ undersökningar även där? Systemet känner av om du försöker svara pÃ¥ samma undersökning flera gÃ¥nger.

  19. Hej ! Jag är med i Blockets undersökning och har drygt 300 kr på kontot som jag begärde ut för ett Superpresentkort , och det var den 30 mars , det står status väntande , men det händer inget , jag kan inte heller börja om , hittar inte var jag ska vända mig , vilken som är kundservice ??? Man börjar undra om det är seriös Blockets panel . Jag har inte haft problem få ut presentkort eller pengar från andra paneler MVH MONICA

  20. Hej.

    Jag har registrerat mig för ett bra tag sedan men har inte fått något erbjudande om panelundersökningar. Är det något som jag missat ? Tack på förhand.

  21. Hej igen !! Jag skickat mejl till medlemsmejl@cint.com , men får inga svar , verkar omöjligt att komma i kontakt med dom , finns inget telefon nummer som jag kan ringa istället ??

  22. Vet inte om jag skriver på rätt ställe nu. Allt är väldigt förvirrande. Jag får undersökningar ifrån knyt.se/Funplanet, och har svarat på flera. Men när jag loggar in via länken ovan till cint.com, så finns inte dessa registrerade. Behöver jag bli medlem på knyt.se också? Mvh Maria

    • Knyt.se snedstreck Funplanet? NÃ¥gon sÃ¥dan panel finns inte. Det är Cint.com som skickar ut undersökningar till en rad företags olika paneler. Knyt.se är ett av dem, Funplanet ett annat – men de har inget med varandra att göra förutom det. Testa länken för att erhÃ¥lla användarnamn och lösenord pÃ¥ panelinloggningssidan, sÃ¥ kan du se vilka paneler du är medlem i när du fyller i din epostadress. Sedan kan du begära ut användaruppgifter för respektive. Alternativt, mejla mig dina uppgifter istället sÃ¥ kan jag kolla.

  23. varför kan man inte ta ut pengar via paypal? får felmeddelande :S

  24. Det går inte att föra över några pengar till Paypal, jag får detta felmedelande från er:
    ”Betalningsmetoden är inte tillgänglig just nu, var god försök igen senare”

  25. Hur lång tid ska det ta att fixa så att man kan föra över pengar till PayPal egentligen? Har varit fel i minst en vecka nu.

  26. Nu är trasslet med Paypalutbetalningar som inte fungerat löst. Det har drabbat nya medlemmar, där medlemsid:t av någon anledning fallit bort vid importen. Beklagar, nu ska det fungera som det ska!

  27. Hej! Vänligen visa mig platsen där jag kan se hur mycket jag hittills tjänat in och där jag också kan beordra utbetalning av detta.
    Hemsidan tycke jag brister i att på ett enkelt och tydligt sätt ge möjlighet till ovannämnda !

  28. Var byter man epost-adress i panelen?
    Jag har bytt adress här i knyt.se men när man loggar in för att se saldo mm i Panelen är den gamla adressen kvar.

  29. Jag noterar att mÃ¥nga av de paneler jag är med i som hanteras av Cint.com har börjat erbjuda ”Superpresentkort” som ett av belöningsalternativen. Kan det tänkas att även Knytpanelen kommer att fÃ¥ den belöningsmöjligheten?

  30. Hej! Förde över pengarna till min paypal men där har inte några pengar setts till :( Vad har jag gjort för fel?

    • Har du fÃ¥tt ett mejl frÃ¥n Paypal om en inkommande betalning? Ibland kan det ocksÃ¥ ta nÃ¥gon timme innan pengarna syns pÃ¥ kontot. Det kan ocksÃ¥ vara sÃ¥ att du mÃ¥ste godta den inkommande betalningen pÃ¥ ditt Paypalkonto innan pengarna verkligen landar. Tänk pÃ¥ att kontot pengarna skickas till är den epostadress du har registrerad i panelen. Har du redan ett Paypalkonto med en annan adress kan du dock ansluta den andra epostadressen till det. Klicka pÃ¥ länken i mejlet frÃ¥n Paypal.

  31. Hej, hur lång tid kommer det ta innan man får inloggningsuppgifter? Detta är lite nytt för mig, ville testa det.

  32. Hur tar man bort kontot?

  33. Hej jag har försökt att få mina inloggningsuppgifter till min mail men jag får inte upp dom på mailen.Det har funkat innan men inte nu,står bara att inloggningsuppgifterna har skickats till din mail men när jag går in på mailen så är där inget.

    • Ingenting ska ha ändrats frÃ¥n vÃ¥r sida, är du säker pÃ¥ att de inte fastnat i spamfiltret, eller bara fördröjts en aning?

      • Fick 3 st inloggningsuppgifter idag,sÃ¥ nu har jag kunnat logga in.Men en annan frÃ¥ga,jag klickade pÃ¥ hur man överför pengar till paypal och det skulle vara en pdf fil men jag kom bara till sidan att cint.se nu blivit knyt.se och jag hittar inte var man steg för steg överför pengar för utbetalning till paypal.

  34. Måste man bli medlem på cint.com också? Eller räcker det med att man registrerat sig på knyt för att få undersökningar?

    • Det räcker med Knyt.se, sÃ¥ läggs du automatiskt till i undersökningspanelen som finns hos Cint.com (fast just nu sker tilläggandet manuellt, sÃ¥ det kan ta nÃ¥gra veckor). PÃ¥ själva Cint.com-sidan kan för övrigt bara företag (som vill köpa undersökningar) registrera sig.

  35. Andra som är med i Paneler kan få ut ersättningen i presentkort coop,okq8,mm. Det tycker de är enklare än de oseriösa PayPal som det aldrig går att nå om något blir fel. De stal mina surt insparade pengar en gång. De har ingen kundkontakt i SVERIGE och svarar inte på de utomlands.

  36. JÄTTEBRA, men varför står det inte utan bara att man kan få ut pengar på paypal eller skänka dom till välgörenhet. Det står överst på sidan. Lägg då gärna till att man kan få ut pengarna på Superpresentkortet, för det skall iallafall jag välja när jag deltagit i så många panelundersökningar att jag kan få utbetalning.

  37. ser att man nu måste få 100kr innan man kan överföra till pay-enemy

  38. Jag är medlem i andra grejer, som t.ex. consumer panel i spotify, men de leder till cint.se(det är där mina pengar samlas). Men det är bara ungefär en tredjedel av gångerna jag får ersättning. Nyss svarade jag på en lång undersökning jag skulle få 14 kr för, men ingenting är insatt/syns. Varför???

    • Correis, gemensamt för alla paneler är att de ligger i panelsystemet hos hos Cint.com (gamla nu nedlagda Cint.se har inget med saken att göra). Det är Cint.com som skickar ut undersökningarna och sköter utbetalningar av ersättning.

      Du själv är medlem i fyra olika paneler. Varje panel har separata inloggningsuppgifter. Om du inte loggar in med fyra olika par uppgifter sÃ¥ är det garanterat därför du inte ser ersättningar för de undersökningar du svarat pÃ¥. Du loggar helt enkelt inte in pÃ¥ alla paneler…

  39. Hej. Jag undrar om hur man tittar på hur man tittar hur mycket man har kännat in efter undersökningarna.

  40. Vad är riktlinjerna för hur mÃ¥nga frÃ¥gor företaget fÃ¥r ställa utan att undersökningen räknas som fullgjord? Jag fÃ¥r väldigt ofta (pÃ¥ annan mejladress, om du skulle kolla) undersökningar där man först fÃ¥r en initial screening pÃ¥ Ã¥lder, inkomst, län, et cetera. Sedan börjar undersökningen där man fÃ¥r svara pÃ¥ i stort sett samma sak samt lite extra, t ex vilken bransch man jobbar i, hushÃ¥llets inkomst, vad man har för fritidsintressen, och sedan där blir man helt plötsligt tackad för insatsen man att man inte passade in i mÃ¥lgruppen. Enligt ”mätaren” sÃ¥ var 20 % av enkäten fullgjord (en 15-minutersenkät).

    Jag tycker det tydligt borde framgå innan man påbörjar undersökningen hur många frågor man får svara på innan man definitivt får fullgöra undersökningen. Nu bara ger man iväg en massa uppgifter om hushållet helt utan ersättning.

    • Enligt reglerna ska det inte ta mer än nÃ¥gon minut eller tvÃ¥ innan man fÃ¥r veta att man inte fÃ¥r svara pÃ¥ hela undersökningen. BÃ¥de Cint.com – som förmedlar undersökningarna till olika undersökningspaneler – och jag själv som ”panelägare” av Knyt.se-panelen – fÃ¥r bara betalt för kompletta svar av undersökningsköparna. Ingen av oss har alltsÃ¥ nÃ¥got intresse av att klämma in en massa gratisfrÃ¥gor.

      Anledningen till att du fÃ¥r samma frÃ¥gor – om kön, Ã¥lder etc – tvÃ¥ gÃ¥nger är att Cint.com har ett extrasystem som ställer frÃ¥gorna innan den riktiga undersökningen. Om du inte fÃ¥r svara pÃ¥ den riktiga undersökningen är tanken att systemet ska hitta en ny undersökning du kan svara pÃ¥ istället. Därför ställer den sorteringsfrÃ¥gorna i början. Ibland fungerar det, men ibland fÃ¥r du bara svara pÃ¥ onödiga frÃ¥gor, vilket förstÃ¥s är trÃ¥kigt.

      Upptäcker du en undersökning där du får svara på en majoritet av frågorna innan du blir utsorterad utan ersättning, anmäl det! Då är det antingen någon som lagt in fel slutsida, eller en undersökningsköpare som försöker blåsa oss alla. Även om undersökningarna kontrolleras av Cint.com innan de skickas ut kan sådant missas.

      mvh,

      Anders Nyman, Knyt.se

      • 12-minutersenkäten (10 kr) som gick ut idag var Ã¥t det hÃ¥llet. Fick svara pÃ¥ det vanliga, som Ã¥lder och vilken bransch man jobbade i och vilken hemelektronik man hade. Sedan fick man specificera exakt kameramodeller man köpt, för hur länge sedan, och vad man betalade för dem… och dÃ¥ plötsligt blev man avtackad för att man inte passade in. Lagom drygt. Säkert 15 frÃ¥gor in.

      • Det börjar dyka upp lite väl mÃ¥nga undersökningar som man inte tillhör urvalsgruppen. Jag har precis inte ”tillhört urvalsgruppen” efter en 10-15 minuters frÃ¥gestund med jag vet inte hur mÃ¥nga frÃ¥gor.

        Det är ju lite märkligt att man inte ”tillhör urvalsgruppen” när man nÃ¥r 100% av undersökningen och tror att man faktiskt är klar med den. Cint/Knyt börjar likna bondfÃ¥ngeri.

        • I de fall sÃ¥dana undersökningar dyker upp har det garanterat blivit fel slutsida pÃ¥ grund av den mänskliga faktorn (dvs den som skickade ut undersökningen i Cint.com:s system). Felanmäl och avvakta, sÃ¥ fÃ¥r du med all sannolikhet den ersättning du ska ha. I de flesta fall korrigeras misstaget dessutom automatiskt.

          /Anders Nyman, Knyt.se

  41. verkar vara fel på cints server


    500 – Internal server error.
    There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.

  42. HEJ

    Jag kan logga in här på Knyt.se men inte på länken:
    http://www.cint.com/cpx/public_panelist_login.asp
    Då säger den att inloggning misslyckades.
    Jag har registrerat mig för ca 3 dar sen.

    Vad är problemet :) ?

    • Det beror pÃ¥ att jag ännu inte hunnit lägga till dig i undersökningspanelen, nÃ¥got jag gör manuellt i slutet av varje vecka. När du fÃ¥tt ett mejl med dina inloggningsuppgifter dit kan du logga in.

      mvh,

      Anders Nyman, Knyt.se

  43. Hej, Jag kan logga in på hemsidan men inte på panelen ??? vad är problemet ?

  44. Jag har mailat, utan att få svar, och försökt att nå dig. Jag samlade ihop 200 kr som sedan skulle betals ut via superpresentkortet vilket max skulle ta 1 månad, har nu väntat två månader, får inget presentkort, och du svarar inte på mail. Jag är nu ganska upprörd och undrar om knyt.se verkligen är ett seriöst företag?!

    • Beklagar, det är inte Knyt som ansvarar för utbetalningen utan Cint.com. Jag har skickat ditt ärende vidare till dem, och de skulle Ã¥terkomma när de kollat upp vad som kan ha hänt. Jag har tyvärr inte hört nÃ¥got sedan jag svarade dig den 18 april.

      mvh,

      Anders Nyman

      • Verkar inte fungera med utbetalningarna. BÃ¥de jag och min sambo har inte sett röken av nÃ¥gra superpresentkort : (
        Skapade transaktionerna den 9april och det står klar på status.

  45. Går inte att föra över pengarna till paypal. Kommer bara upp felmedelande och att utbetalningen inte är tillgänglig just nu. Vrf?

  46. Hejsan. Vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Det är sÃ¥ att jag idag har provat att överföra pengarna frÃ¥n panelerna jag är med i till mitt paypal men fÃ¥r bara upp detta : ”Betalningsmetoden är inte tillgänglig just nu, var god försök igen senare.” Och det gäller alla paneler jag har provat (samt kommit upp över 50kr gränsen). Hjälp! Vad ska jag göra?

    • Det är Cint.com som ansvarar för utbetalningarna. Jag vet inte vad det är för fel som inträffat, men uppebarligen har det tagit stopp i överföringen mellan Cint och Paypal. Det har dykt upp ett par gÃ¥nger den senaste tiden. Jag är i kontakt med Cint.com om felet.

      /Anders Nyman, Knyt.se

  47. Är det ingen människa pÃ¥ knyt, eller cint som besvarar e.post? Jag har mailat om en undersökning som jag slutförde och aldrig fick credit för. Jag väntade ett par veckor pÃ¥ att fÃ¥ nÃ¥got som helst livstecken men icke. Jag tog dÃ¥ och skickade samma mail igen men nu efter en vecka sÃ¥ är det status quo pÃ¥ mailfronten. Om det nu beror pÃ¥ överbelastning, dÃ¥ skickar man väl ett mail och bara skriver kort ”vi har mängder som ligger efter men vi besvarar ditt mail sÃ¥ fort vi kan” Det gÃ¥r ju att automatisera ett sÃ¥nt svar. Som det nu är sÃ¥ blir man ju bara förbannad dÃ¥ det ser ut som om alla rent ut sagt skiter i medlemmarna. Fast det kanske är sÃ¥ det är???

    Dåligt i alla fall, oavsett hur det ligger till med intresset för medlemmarna.

    • Hej!

      Till vilken adress har du mejlat, @knyt eller @cint? Jag hittar inget mejl från dig hos mig, dvs Knyt, i alla fall. Vet inte om det beror på att du mejlat fel, eller om det är trassel med mejlleveransen. Just nu har min leverantör stora problem i alla fall, och jag kan inte ta emot nya eller svara på gamla mejl.

      /Anders Nyman, Knyt.se

  48. fick detta efter att ha svarat på frågor

    ”Du har redan fyllt i den här undersökningen. Tack för ditt bidrag.”

    http://www.cint.com/cpx/survey.asp?Id=40efb113-f441-4bf6-8a9a-06b80d5e563d

  49. Hej! Bra att ni finns!

    För de som inte använder internet för pengatransaktioner, kan de alltså inte få ersättning?

    Mvh Charlot

  50. Hejsan hejsan ! FÃ¥r jag vara lite nyfiken och frÃ¥ga om era enkät – läggs dem pÃ¥ ngn slag enkätspol och delas ut därifrÃ¥n ? Jag är tex kund hos Wifig Ab ! Dem släppper ut enkät som verkar länkas precis som era till samma enkäts server ? Är det ni som har hand om nästan alla undersökningar och enkät ? Med vänlig hälsning Reijo Mustonen

    • Hej!

      Knyt.se är en av många paneler som ligger hos Cint.com, så ja, det är korrekt. Cint.comf örmedlar alltså ut undersökningar från sina kunder till alla paneler i sitt panelsystem.

  51. Jag har mailat på den angivna epostadressen ett otal gånger nu, men ni svarar ALDRIG.

    Betalar ni ut via Panelen, som även andra undersökningsföretag verkar använda?

    Kan jag därför avsluta mitt medlemskap här utan att det fryser inne några pengar, om jag är kvar i de andra?

    Mitt val att inte vara med i Knyt mer är för att man alldeles för ofta får svara på för många frågor innan man sållas bort. Om man inte är helkorkad, inser man lätt att den som undersöker, får massor av användbar info helt gratis. Och jag vill inte göra en massa undersökningar som tar många frågor och sedan bara avslutas. Att ni aldrig svarar på mail är också en orsak till att jag vill gå ur. Men jag vill inte förlora de pengar jag tjänat in, så svara på frågan om utbetalningen. Om ni har helt egen, hur får jag då det som finns på saldot så att jag kan avsluta här sedan?

  52. Dåligt att ni inte svarar på några som helst mail.

  53. Läser här ovan att det finns en minimigräns för utbetalning pÃ¥ 100 kr. I sÃ¥ fall lÃ¥g jag under den gränsen, men mitt konto nollställdes i alla fall och betalningen stÃ¥r som ”väntande”.

Svara

Du behöver vara inloggad för att skriva en kommentar.